Minden amiről tudni érdemes
Tollhegy
Ahol tanítják
Pályán lévő tanárok képzése
Akik segíthetnek
Gyakorlatok, tippek, tanácsok
Mindaz amire a tanításhoz szükség lehet
Az oktatásban használható filmek, videók listái
Ahol megbeszélhetjük közös ügyeinket
Amit hasznos lehet ismerni
Ajánlott olvasnivaló
Linkek
Mozgókép- és média tanárok képzése a felsőoktatásban
Visszatérés a főoldalraTartalomjegyzékArchívum a már nem aktuális, de talán még hasznos anyagainkból

A teljes dokumentum letöltése Kutatási jelentés a mozgókép- és médiaoktatásról a helyi tantervek alapján
TartalomKövetkező fejezet:
II. ÁTMENETI HELYZET: MOZGÓKÉP ÉS MÉDIOKTATÁS A HELYI TANTERVEKBEN

I. Bevezetés

1998 november 15. és 1999 január 15. között az Oktatási Minisztérium megbízásából, a Mozgóképkultúra és médiaismeret innovációs projekt keretében a mozgókép-és médiaoktatás helyzetét feltáró, 200 iskolára kiterjedő, országos kutatást végeztünk.

A KUTATÁS ELSŐDLEGES CÉLJA EGY OLYAN ÁRNYALT, TÉNYEKRE ALAPOZÓ ELŐTERJESZTÉS MEGFOGALMAZÁSA VOLT, AMELY ELŐSEGÍTHETI A TÖRVÉNYMÓDOSÍTÁST KÖVETŐ KERETTANTERVI SZABÁLYOZÁS KIALAKÍTÁSÁT A MOZGÓKÉP- ÉS MÉDIAOKTATÁS TERÜLETÉN.


A Jelentés végén közölt előterjesztés több száz pedagógus, továbbá a Magyar Mozgókép- és Médiaoktatási Egyesület támogatását élvező javaslat.

I/1. A VIZSGÁLATBAN RÉSZTVEVŐ PEDAGÓGUSOK, ISKOLÁK

Az oktatásirányítás számára készülő kutatás annak a MA MÁR FÉLEZERNÉL IS TÖBB PEDAGÓGUSból álló tanári körnek a véleményét, tapasztalatait rögzítette elsősorban, amely
TOVÁBBKÉPZÉSI KERETBEN FELKÉSZÜLT A MOZGÓKÉP -ÉS MÉDIAISMERET OKTATÁSÁRA
SZEMÉLYES TAPASZTALATOKKAL RENDELKEZIK A TERÜLET ISKOLAI BEILLESZKEDÉSÉRE VONATKOZÓAN
MEGKEZDTE (VAGY RÖVIDESEN MEGKEZDI) A MÉDIAOKTATÁST

A válaszadók 84%-a olyan gyakorló tanár volt, aki valamely felsőoktatási intézményben ill. a Megyei Pedagógiai Intézetek szervezésében, akkreditált (vagy akkreditálás alatt álló) kurzusokon mozgókép/médiaoktatásra vonatkozó tanusítványt szerzett. Erre a körre vonatkozóan a kétszáz fős minta reprezentatívnak tekinthető.
Minden egyéb mintavételi eljárás (az iskolaügy szereplőinek a terület újszerűségéből adódó alulinformáltsága miatt), kevéssé értelmezhető előítéleteket mérhetett volna csupán.




TartalomKövetkező fejezet:
II. ÁTMENETI HELYZET: MOZGÓKÉP ÉS MÉDIOKTATÁS A HELYI TANTERVEKBEN

Hírek - Tollhegy - Iskolák - Pedagógusképzés - Szaktanácsadók - Tanítás - Taneszköz - Ajánlott filmek - Fórum - Irattár - Szakirodalom - Internet ajánlat - Felsőoktatás