Minden amiről tudni érdemes
Tollhegy
Ahol tanítják
Pályán lévő tanárok képzése
Akik segíthetnek
Gyakorlatok, tippek, tanácsok
Mindaz amire a tanításhoz szükség lehet
Az oktatásban használható filmek, videók listái
Ahol megbeszélhetjük közös ügyeinket
Amit hasznos lehet ismerni
Ajánlott olvasnivaló
Linkek
Mozgókép- és média tanárok képzése a felsőoktatásban
Visszatérés a főoldalraTartalomjegyzékArchívum a már nem aktuális, de talán még hasznos anyagainkból

A teljes dokumentum letöltése Kutatási jelentés a mozgókép- és médiaoktatásról a helyi tantervek alapján
Előző fejezet:
IV. A MOZGÓKÉP-ÉS MÉDIAOKTATÁS TANTERVI SZABÁLYOZÁSÁNAK KÖRVONALAI
Tartalom

ELŐTERJESZTÉS

Mindennek alapján a kutatás, a médiaoktatás külföldi gyakorlata és másfél évtizedes előkészítő munka alapján az alábbi javaslatot fogalmazhatjuk meg az oktatásirányítás számára a mozgókép-és médiaoktatás bevezetésére vonatkozóan:
1.Szükséges és lehetséges a mozgókép-és médiaoktatás kötelező formában való bevezetése
2.Rendeleti úton nem volna helyes ezt a területet más tantárgyba mereven integrálni, ám amennyiben az elfogadásra kerülő kerettantervek egyike-másika garantálja a szükséges minimális óraszámot (a 7-10 évfolyamon összesen a 80 tanórát), úgy ezt a megoldást nem célszerű teljesen kizárni
3.A KÖTELEZŐ MINIMUM OKTATÁSHOZ SZÜKSÉGES ÓRAKERETET - más új területekkel együtt, s az oktatási törvény módosítását követően hatályba lépő kerettantervekben előírt mértékben - EGY VÉDETT, A 7-10. ÉVFOLYAMOKON HETI 1.5-2 TANÓRÁT LEFOGLALÓ ÓRASÁVBAN lehet a legjobb hatásfokkal, és a hagyományos tantárgyak számára a leginkább elfogadható módon biztosítani
4.Az új tantárgyak kötelező oktatására ebben a védett órakeretben, tömbösített módon - két - három hónapos ciklusokban - kerülhet sor: íly módon egy képzett pedagógus akár több iskolában is megtarthatja pl. a mozgókép-és médiaórákat; ez a megoldás a képzés és továbbképzés korlátozott kapacitása miatt, de a költségkímélés okán is célszerű
5.A mozgókép-és médiaismeret lépjen a kötelezően választható érettségi tárgyak sorába
6.Az érettségire felkészítő oktatáshoz szükséges tanári képzettség feltételeként elengedhetetlen a szakos diploma megszerzése
7.A kötelező minimumszint elérésére felkészítő mozgókép-és médiaoktatáshoz előírt tanári kompetencia a min. 120 órás akkrediált tanusítványos tanár-továbbképzésben is megszerezhető legyen
8.Amennyiben a NAT módosításával nem egyértelmű a kerettantervekben megjelenő új tantárgyak köre, a MELLÉKLETBEN CSATOLT PONTOZÁSOS KRITÉRIUMRENDSZERt javasoljuk a tantárgyi kör meghatározására
9.A kerettantervek egyeztetésében és szakma vitájában részt kivánunk venni

HARTAI LÁSZLÓ
KUTATÁSVEZETŐ



Budapest, 1999. február 15.


A gyerekrajzot a vizuális kultúra-mozgóképkultúra órák keretében a debreceni
Csapókerti Általános Iskolában Buzáné Tóth Judit diákjai készítették.


Előző fejezet:
IV. A MOZGÓKÉP-ÉS MÉDIAOKTATÁS TANTERVI SZABÁLYOZÁSÁNAK KÖRVONALAI
Tartalom

Hírek - Tollhegy - Iskolák - Pedagógusképzés - Szaktanácsadók - Tanítás - Taneszköz - Ajánlott filmek - Fórum - Irattár - Szakirodalom - Internet ajánlat - Felsőoktatás