Minden amiről tudni érdemes
Tollhegy
Ahol tanítják
Pályán lévő tanárok képzése
Akik segíthetnek
Gyakorlatok, tippek, tanácsok
Mindaz amire a tanításhoz szükség lehet
Az oktatásban használható filmek, videók listái
Ahol megbeszélhetjük közös ügyeinket
Amit hasznos lehet ismerni
Ajánlott olvasnivaló
Linkek
Mozgókép- és média tanárok képzése a felsőoktatásban
Visszatérés a főoldalraTartalomjegyzékArchívum a már nem aktuális, de talán még hasznos anyagainkból

A teljes dokumentum letöltése A média-és filmoktatás Angliában és Skóciában
Előző fejezet:
A MÉDIAOKTATÁS TEMATIKÁJA
TartalomKövetkező fejezet:
A TANTERV, A TANÁR, A TANESZKÖZÖK ÉS A VIZSGÁK VISZONYA A BRIT MÉDIAOKTATÁSBAN

A MÉDIAOKTATÁSRA FORDÍTOTT ÓRASZÁMOK

A médiaoktatás kizárólag moduláris formában jelenik meg. Ez azt jelenti, hogy az angol nyelv és irodalom tárgy órakeretében, többnyire a mi 9-10. évfolyamunknak megfelelő életkori sávban, évente két-két modulra bontva tárgyalják a tananyagot - általában 6 hetes intenzív ciklusokban. Ilyenkor (a tanár döntésétől függően) heti 3-4 média óra van, tehát ezeken az évfolyamokon évente mintegy 36-48 órát fordítanak a tárgy oktatására. (Az intenzív ciklus jellegéből adódóan azonban még ez az órakeret is elég rugalmasan kezelhető.)
Számos iskolában kezdik a médiaoktatást hamarabb, a mi 7-8. évfolyamunknak megfelelő sávban, szintén hasonló intenzív ciklusokban, csak kevesebb, átlagosan heti 2 órával. (Ezek az óraszámok mintegy tíz év alatt alakultak ki. Ma már az angol tanárok jelentős többsége annyira fontosnak ítéli a médiaoktatást, hogy hajlamos volna további órákat felhasználni erre a területre - akár az az angol órák terhére is!1)



1: Míg 1994-ben az angol tanárok több mint kétharmada a rendelkezésére álló tanórák 10%-ánál kevesebbet, az oktatók egyötöde 10-25% közötti időt, s csupán néhány százaléka fordított 25%-ál több időt a médiaoktatásra, 1998-ra már a tanárok 43%-a a rendelkezésére álló angol órák 10-25%-át médiaoktatásra fordította, és az angol tanárok 58%-a szeretne a ma rendelkezésre álló időnél még többet időt szánni a médiaoktatásra (Forrás: a British Film Institute 1998-as vizsgálata a médiaoktatás iskolai gyakorlatáról)


Előző fejezet:
A MÉDIAOKTATÁS TEMATIKÁJA
TartalomKövetkező fejezet:
A TANTERV, A TANÁR, A TANESZKÖZÖK ÉS A VIZSGÁK VISZONYA A BRIT MÉDIAOKTATÁSBAN

Hírek - Tollhegy - Iskolák - Pedagógusképzés - Szaktanácsadók - Tanítás - Taneszköz - Ajánlott filmek - Fórum - Irattár - Szakirodalom - Internet ajánlat - Felsőoktatás