Arroyo (fordította: THE RED)
"- Azon gondolkodom, vajon hogy megy a soruk az unokatestvéreimnek Arroyo-ban. Remélem pompásan."
"- Hát persze, ha csak valami baromállat le nem mészárolta őket."

Seymour and Typhon

Miután beértél a faluba, hozzáférsz a PipBoyodhoz (szemmel láthatóan egyedül csak neked van érzéked a divathoz :).
Először is a falu elöljáróját keresd fel, hogy megkapd az alap küldetésedet (megszerezni az ÉLET-et), valamint hogy hozzájuss Vic vizesflaskájához és némi pénzhez (egész pontosan 152 dollárról van szó, amit nem kapsz meg, ha 4-nél alacsonyabb az IN(teligenciá)-d).

Amennyire csak lehet, próbálj meg segítőkész lenni. Mint ahogy azt már a bevezetőben is említettem, feltételezem, hogy a lehető legtöbbet szeretnéd kihozni a játékból. Ez annyit tesz, hogy a játék teljes ideje alatt nem lehetsz egy született nemes, de nem lehetsz egy végtelenül szarkasztikus figura sem. Előbbi azért nem, mert van néhány küldetés, amikor a legjobb eredményt akkor kapod, ha valami "rosszat" teszel, valamint vannak leplezetlenül gonosz küldetések, amelyek túl ízletesek ahhoz, hogy kihagyd őket.
Velejéig romlott karaktert meg azért nem javaslom, mert ha mindenhol keresztbe teszel, mindenkit kigúnyolsz, az emberek nem fognak feladatot adni neked, mert nem bíznak benned.
Szóval ez olyan, mint az életben.
Viszont lehetsz olyan psychopata aki látszólag rendesen viselkedik mert tudja, hogy így elérheti a céljait, miközben azon gondolkodik, miként akassza fel az embereket a saját beleiknél fogva.

Ha megtámadtad Klinttet vagy Cameront a Próbák templomában, mindenki ellenséges lesz veled. Elfuthatsz a falu határáig mielőtt kicsinálnak, de akkor a játéknak vége. A játéknak akkor is vége van, ha abbahagyod a harcot (átszaladsz egy másik térképre) és éjfélig pihensz. Ugyanez történik, ha megtámadsz valakit a faluban, vagy ha túllövöd őket kemikáliákkal.
Tehát ne tégy ilyen csúfságot!

Apró jópofaság, hogy a PipBoy számon tartja a fontosabb dátumokat és olyan üzenetekkel traktál, mint hogy "Boldog Új Évet" vagy, hogy "Boldog Valentin Napot!"
Van képernyő kímélője is, ami hulló bombák formájában szórakoztat ha sokáig be van kapcsolva, de nem használod a kütyüt.

Néhány apróság:

Örök rejtély, hogy miért van legalább egy Fergus vagy Feargus minden Falloutban, Baldur's Gate-ben és Planescape-ben : Biztos van valami köze a Black Isle igazgatójához, Feargus Urquhart-hoz. A nevek között felbukkan még néhány fejlesztő is, de egyik sem annyira feltűnő, mint a mindenütt jelenlévő Smitty gúnynév - amiből összesen négyet találsz a játékban.

A végigjátszásban megadott értékek nem mindig egyeznek meg azzal, amit majd valójában kapni fogsz. Ez ugyanis nagyban függ a Kiválasztott pillalantnyi képzettség-értékétől.

A játék folyamán négy Hakunin álmot fogsz látni, melyek 2241. okt. 23.-án , 2242. jan. 21.-én , 2242 ápr. 21.-én és 2242 júl. 20.-án következnek be. Ha elhagyod a 13-as Menedéket miután megkaptad a TP-t a felfedezésért (nem számit, hogy nálad van-e az ÉLET, vagy hogy beszéltél–e a halálkarmok vezetőjével), illetve ha elhagyod San Franciscot miután indulásra kész állapotban hoztad a tankhajót, mindig előre ugrasz a negyedik álomra. Az idő előrehaladtával a kert és a földek kiürülnek és az emberek egyre kétségbeesettebbek lesznek. 90 nap után (ami az első Hakunin álom időpontja) nem kapod meg az 1., 3., 4. küldetést, Hakunin nem fog meggyógyítani és Gyógyitó port sem csinál.
91. nap után nem kapod meg a vizesflaskát a falu elöljárójától és nem adja oda a pénzt sem.

Ha visszatérsz Arroyo-ba a negyedik Hakunin álom után, a híd már elpusztult és nem tudsz bejutni a faluba. A haldokló Hakunin egy történettel fogad mely arról szól, hogy a gépmadarak elvitték a falubelieket dél felé. Megkapod Navarro koordinátái és a későbbiek során Arroyonak nem lesz szerepe a játékban.

Ha megtaláltad a 13-as Menedéket de nem mész be, Arroyo továbbra is elérhető lesz, de Hakunin párbeszédei módosulnak. Ez egy elég ritka eset, de velem egyszer már megtörtént. A változás annyi, hogy Hakunin nem hal meg miután beszéltél vele, és Navarro sem fog megjelenni a világtérképen.
Egy másik furcsaság az, ha Arroyoban vagy a negyedik álom idején és beszélsz Nagorral akkor elmondja, hogy Morlis nagynénéd megfőzte Füstöt... :) (ha még nem mentetted meg az ebet, akkor most megteheted, bár mint fentebb már említettem, nem fogsz érte TP-t kapni és Nagor párbeszédei is változatlanok maradnak).

Arroyo hidjának képe megváltozik és vele együtt a falu térképe is.
Ha ezen a helyen hagyod a kocsit vagy valamelyik NJK-t, azok örökre elvesznek.

 

1. Mentsd ki Nagor kutyáját, Füstöt a vadonból.

Nagort Hakunin kertjétől keletre találod, a kutya a vadászmezőn van, a falutól nyugatra lévő terület legészakibb csücskében. Menj oda, öld meg a gekkókat (vagy lopakodj át közöttük), szedd fel az összes Broc virágot és Xander gyökeret és próbálj nem belelépni a zöld, mérgező szutyokba. Mikor megtaláltad a kutyust, követni fog és segít a gekkó irtásában. A virágok és a gekkók naponta újratermelődnek ha kimész a térképről, majd másnap visszajössz. Elsőre jő ötletnek tűnik itt maradni és szinteket lépni, de elég időrabló folyamat, tehát csak akkor csináld, ha közel a szintlépés, és már türelmetlen vagy.
100 TP-t kapsz, ha élve visszahozod a kutyulit. Amennyiben azt mondod Nagornak, hogy az eb elpusztult és elfogadható Beszéd képzettséggel rendelkezel, ráveheted, hogy maga menjen el megkeresni.
Ha utána mész, Nagor már halott lesz. A kihűlt testet átkutatva megszerezheted a lándzsáját.

Ez csak az első a párbeszédek és feladatok hosszú sorában amit nem kapsz meg, ha „hülye" vagy (IN(teligenciá)-d alacsonyabb 4-nél). A továbbiakban nem foglak ezzel zaklatni, de mindenhol jelezem majd, ahol kimondottan hasznos vagy egyedülálló dolgok történnek veled, ha alacsony IN értékkel rendelkezel).

Zuger szabadalmazott szintlépő technikája:
"A játék elején a legkönnyebben úgy tápolhatsz, ha a céltalanul kóborló gekkókat meglopod.
Csempész be egy Broc virágot majd vedd vissza tőle. Elég unalmas tevékenység, de akár 10%-os Lopózás képzettséggel is többször megteheted. Figyelj arra, hogy ne legyenek ellenséges gekkók a közelben, mivel a barátságosak is ellenségessé válnak épp úgy, mintha harcot kezdeményeznél."

 

2. Keresd meg Vic-et, a kereskedőt.

Erre majd csak később kerülhet sor. Ha kíváncsi vagy, nézd meg Rejtek[Den] 8. küldetését!

 

3. Szerezz egy kovakövet és éleztesd meg a lándzsádat Mynoc-kal.

Beszélj az őrrel a hídnál! Amennyiben legalább 6-os az ÉR(zékelés)-ed észreveszed, hogy a lándzsája másképp néz ki mint a többieké. Ha szóvá teszed elmondja, hogy képes megélezni és elküld a mogorva nagynénédhez, hogy szerezz egy kovakövet.
Többféle módon is hozzájuthatsz:

Ha cserével vagy lopással szerezted meg a követ, kaphatsz egy másikat is rábeszéléssel, vagy három gyógyító porért.
Mikor visszatérsz Mynoc-hoz, az egyik lándzsádat kiélezi, növelve ezzel a sebzését. Még jobb, ha eldobálod a lándzsáidat és kapsz tőle egy újat. A törzsbéliek néha olyan butuskák. :)
(Tudomásunk szerint annyi lándzsát élez meg ahány kovaköved van, csak nem egyszerre, hanem egymás után.)

Geoffrey Bateman felfedezett egy széles körben alkalmazható trükköt:
Ha Morlis nagynénédtől dialógussal akarod megszerezni a kovakövet és eljutsz addig a szövegig, hogy "Öö, Morlis nagynéni, itt van mind a három.", válts át ÜZLET-re! Dobd el a gyógyító porokat, majd válts vissza BESZÉD-re, válaszd ezt a sort... és láss csodát, megkapod a követ (a földről meg később felveheted a porokat).
Ez azért van, mert a program a párbeszédek alakításához csak az elején vizsgálja meg a nálad lévő tárgyakat, közben nem.
Ez működik a fegyverfejlesztéseknél is. Csak menj el addig a párbeszédig ahol kiválasztod a fejlesztésre szánt fegyvert, aztán válts át ÜZLET-re. Dobd el az adott fegyvert, majd vissza és válaszd ki, hogy mehet a fejlesztés. Ekkor megkapod a fejlesztett fegyvert (természetesen teli tárral), és felveheted a nem fejlesztett fegyvered a földről (Algernon-nál ez nem fog menni, mert ő nem ÜZLET-tel fejleszt).
Ez még akkor is hasznos trükk, ha valamiért fizetned kell párbeszéden keresztül, például így mind a négy páncélbeültetést ingyen megszerezheted.
Sebastian Cassten megemlíti, hogy ez a trükk arra is jó, hogy küldetésbeli tárgyakat is megtarts (mint például a kovakövet, plazmaátalakítót...stb), de ez kizárólag csak a tárgyhalmozókat érinti.
(A programhibák ilyen céllal történő kihasználását csalásnak érzem. Ha nem vagy képes csít nélkül játszani, buzerálj be magadnak annyi pénzt és/vagy tárgyat, amennyit akarsz, felesleges ezzel veszkődni. FRICI).

 

4. Pusztítsd el a húsevő növényeket Hakunin kertjében.

Beszélj Hakunin-nal és vállald el, hogy kigyomlálod a kertjét (vagy csak egyszerűen menj, és pusztítsd el a két húsevő növényt). Nem okozhat komoly gondot, a sikerért 100TP jár.
Közöld a jó hírt a sámánnal, aki hálából két Gyógyító port ad.
Mivel nem valószínű, hogy sűrűn visszajársz majd Arroyo-ba, a vadászmezőkön szedj össze minél több Broc virágot és Xander gyökeret, amit a hálás öreg Gyógyító porrá mixel neked.
A megmaradt virágot vagy gyökeret ne dobd el, mert van még egy lehetőséged a hasznosításukra (és az első álomig bármikor visszajöhetsz és igénybe veheted Hakunin segítségét).

A növények harapása nagyobbat sebez mint a távolra köpött tüskéik (nem beszélve arról, hogy elég hamar kifogy belőlük), ezért a jó kertész gyomtalanító technikája a következő:
Megsebzed a növényt, aztán két kockával távolabb lépsz és várod a támadását. Miután kiköpte a tüskéjét, ismét közel mész és lecsapsz rá. Mindezt addig csinálod, amíg el nem pusztul.

Ha negatív karmád van, vagy megsértetted Hakunin-t, akkor kárpótlásként fogja kérni ezt a küldetést. Ebben az esetben rengetegszer kell majd bocsánatot kérned mielőtt megkapnád, utána viszont visszatér a normális dialógus (habár a beszélő fej továbbra is boldogtalan arcot vág majd).

 

5. Szerezd meg az ÉLET-et Arroyonak.

Ez a legfontosabb küldetésed, amit a falu elöljárójától kapsz. A játék első fele ennek a küldetésnek a teljesítése köré épül, siker esetén 4000 TP-t kapsz... de ez még jócskán odébb van.

(Arroyot megelőző feladatokat a Próbák temploma részben találod. Azt is olvasd el!)

  < Végigjátszás