Arroyo
(fordította: THE RED)
"- Azon gondolkodom, vajon hogy megy a soruk az unokatestvéreimnek
Arroyo-ban. Remélem pompásan."
"- Hát persze, ha csak valami baromállat le nem mészárolta őket."
Seymour and Typhon
Miután
beértél a faluba, hozzáférsz a PipBoyodhoz (szemmel láthatóan egyedül csak neked
van érzéked a divathoz :).
Először is a falu elöljáróját keresd fel, hogy megkapd az alap küldetésedet
(megszerezni az ÉLET-et), valamint hogy hozzájuss Vic vizesflaskájához és némi
pénzhez (egész pontosan 152 dollárról van szó, amit nem kapsz meg, ha 4-nél
alacsonyabb az IN(teligenciá)-d).
Amennyire
csak lehet, próbálj meg segítőkész lenni. Mint ahogy azt már a bevezetőben is
említettem, feltételezem, hogy a lehető legtöbbet szeretnéd kihozni a játékból.
Ez annyit tesz, hogy a játék teljes ideje alatt nem lehetsz egy született nemes,
de nem lehetsz egy végtelenül szarkasztikus figura sem. Előbbi azért nem, mert
van néhány küldetés, amikor a legjobb eredményt akkor kapod, ha valami "rosszat"
teszel, valamint vannak leplezetlenül gonosz küldetések, amelyek túl ízletesek
ahhoz, hogy kihagyd őket.
Velejéig romlott karaktert meg azért nem javaslom, mert ha mindenhol keresztbe
teszel, mindenkit kigúnyolsz, az emberek nem fognak feladatot adni neked, mert
nem bíznak benned.
Szóval ez olyan, mint az életben.
Viszont lehetsz olyan psychopata aki látszólag rendesen viselkedik mert tudja,
hogy így elérheti a céljait, miközben azon gondolkodik, miként akassza fel az
embereket a saját beleiknél fogva.
Ha
megtámadtad Klinttet vagy Cameront a Próbák templomában, mindenki ellenséges
lesz veled. Elfuthatsz a falu határáig mielőtt kicsinálnak, de akkor a játéknak
vége. A játéknak akkor is vége van, ha abbahagyod a harcot (átszaladsz egy másik
térképre) és éjfélig pihensz. Ugyanez történik, ha megtámadsz valakit a faluban,
vagy ha túllövöd őket kemikáliákkal.
Tehát ne tégy ilyen csúfságot!
Apró
jópofaság, hogy a PipBoy számon tartja a fontosabb dátumokat és olyan üzenetekkel
traktál, mint hogy "Boldog Új Évet" vagy, hogy "Boldog Valentin
Napot!"
Van képernyő kímélője is, ami hulló bombák formájában szórakoztat ha sokáig
be van kapcsolva, de nem használod a kütyüt.
Néhány apróság:
Örök rejtély, hogy miért van legalább egy Fergus vagy Feargus minden Falloutban, Baldur's Gate-ben és Planescape-ben : Biztos van valami köze a Black Isle igazgatójához, Feargus Urquhart-hoz. A nevek között felbukkan még néhány fejlesztő is, de egyik sem annyira feltűnő, mint a mindenütt jelenlévő Smitty gúnynév - amiből összesen négyet találsz a játékban.
A végigjátszásban megadott értékek nem mindig egyeznek meg azzal, amit majd valójában kapni fogsz. Ez ugyanis nagyban függ a Kiválasztott pillalantnyi képzettség-értékétől.
A játék
folyamán négy Hakunin álmot fogsz látni, melyek 2241. okt. 23.-án , 2242. jan.
21.-én , 2242 ápr. 21.-én és 2242 júl. 20.-án következnek be. Ha elhagyod a
13-as Menedéket miután megkaptad a TP-t a felfedezésért (nem számit, hogy nálad
van-e az ÉLET, vagy hogy beszéltél–e a halálkarmok vezetőjével), illetve ha
elhagyod San Franciscot miután indulásra kész állapotban hoztad a tankhajót,
mindig előre ugrasz a negyedik álomra. Az idő előrehaladtával a kert és a földek
kiürülnek és az emberek egyre kétségbeesettebbek lesznek. 90 nap után (ami az
első Hakunin álom időpontja) nem kapod meg az 1., 3., 4. küldetést, Hakunin
nem fog meggyógyítani és Gyógyitó port sem csinál.
91. nap után nem kapod meg a vizesflaskát a falu elöljárójától és nem adja oda
a pénzt sem.
Ha visszatérsz Arroyo-ba a negyedik Hakunin álom után, a híd már elpusztult és nem tudsz bejutni a faluba. A haldokló Hakunin egy történettel fogad mely arról szól, hogy a gépmadarak elvitték a falubelieket dél felé. Megkapod Navarro koordinátái és a későbbiek során Arroyonak nem lesz szerepe a játékban.
Ha
megtaláltad a 13-as Menedéket de nem mész be, Arroyo továbbra is elérhető lesz,
de Hakunin párbeszédei módosulnak. Ez egy elég ritka eset, de velem egyszer
már megtörtént. A változás annyi, hogy Hakunin nem hal meg miután beszéltél
vele, és Navarro sem fog megjelenni a világtérképen.
Egy másik furcsaság az, ha Arroyoban vagy a negyedik álom idején és beszélsz
Nagorral akkor elmondja, hogy Morlis nagynénéd megfőzte Füstöt... :) (ha még
nem mentetted meg az ebet, akkor most megteheted, bár mint fentebb már említettem,
nem fogsz érte TP-t kapni és Nagor párbeszédei is változatlanok maradnak).
Arroyo
hidjának képe megváltozik és vele együtt a falu térképe is.
Ha ezen a helyen hagyod a kocsit vagy valamelyik NJK-t, azok örökre elvesznek.
1. Mentsd ki Nagor kutyáját, Füstöt a vadonból.
Nagort
Hakunin kertjétől keletre találod, a kutya a vadászmezőn van, a falutól nyugatra
lévő terület legészakibb csücskében. Menj oda, öld meg a gekkókat (vagy lopakodj
át közöttük), szedd fel az összes Broc virágot és Xander gyökeret és próbálj
nem belelépni a zöld, mérgező szutyokba. Mikor megtaláltad a kutyust, követni
fog és segít a gekkó irtásában. A virágok és a gekkók naponta újratermelődnek
ha kimész a térképről, majd másnap visszajössz. Elsőre jő ötletnek tűnik itt
maradni és szinteket lépni, de elég időrabló folyamat, tehát csak akkor csináld,
ha közel a szintlépés, és már türelmetlen vagy.
100 TP-t kapsz, ha élve visszahozod a kutyulit. Amennyiben azt mondod Nagornak,
hogy az eb elpusztult és elfogadható Beszéd képzettséggel rendelkezel, ráveheted,
hogy maga menjen el megkeresni.
Ha utána mész, Nagor már halott lesz. A kihűlt testet átkutatva megszerezheted
a lándzsáját.
Ez csak az első a párbeszédek és feladatok hosszú sorában amit nem kapsz meg, ha „hülye" vagy (IN(teligenciá)-d alacsonyabb 4-nél). A továbbiakban nem foglak ezzel zaklatni, de mindenhol jelezem majd, ahol kimondottan hasznos vagy egyedülálló dolgok történnek veled, ha alacsony IN értékkel rendelkezel).
Zuger
szabadalmazott szintlépő technikája:
"A játék elején a legkönnyebben úgy tápolhatsz, ha a céltalanul kóborló
gekkókat meglopod.
Csempész be egy Broc virágot majd vedd vissza tőle. Elég unalmas tevékenység,
de akár 10%-os Lopózás képzettséggel is többször megteheted. Figyelj arra, hogy
ne legyenek ellenséges gekkók a közelben, mivel a barátságosak is ellenségessé
válnak épp úgy, mintha harcot kezdeményeznél."
2. Keresd meg Vic-et, a kereskedőt.
Erre majd csak később kerülhet sor. Ha kíváncsi vagy, nézd meg Rejtek[Den] 8. küldetését!
3. Szerezz egy kovakövet és éleztesd meg a lándzsádat Mynoc-kal.
Beszélj
az őrrel a hídnál! Amennyiben legalább 6-os az ÉR(zékelés)-ed észreveszed, hogy
a lándzsája másképp néz ki mint a többieké. Ha szóvá teszed elmondja, hogy képes
megélezni és elküld a mogorva nagynénédhez, hogy szerezz egy kovakövet.
Többféle módon is hozzájuthatsz:
Ha cserével
vagy lopással szerezted meg a követ, kaphatsz egy másikat is rábeszéléssel,
vagy három gyógyító porért.
Mikor visszatérsz Mynoc-hoz, az egyik lándzsádat kiélezi, növelve ezzel a sebzését.
Még jobb, ha eldobálod a lándzsáidat és kapsz tőle egy újat. A törzsbéliek néha
olyan butuskák. :)
(Tudomásunk szerint annyi lándzsát élez meg ahány kovaköved van,
csak nem egyszerre, hanem egymás után.)
Geoffrey
Bateman felfedezett egy széles körben alkalmazható trükköt:
Ha Morlis nagynénédtől dialógussal akarod megszerezni a kovakövet és eljutsz
addig a szövegig, hogy "Öö, Morlis nagynéni, itt van mind a három.",
válts át ÜZLET-re! Dobd el a gyógyító porokat, majd válts vissza BESZÉD-re,
válaszd ezt a sort... és láss csodát, megkapod a követ (a földről meg később
felveheted a porokat).
Ez azért van, mert a program a párbeszédek alakításához csak az elején vizsgálja
meg a nálad lévő tárgyakat, közben nem.
Ez működik a fegyverfejlesztéseknél is. Csak menj el addig a párbeszédig ahol
kiválasztod a fejlesztésre szánt fegyvert, aztán válts át ÜZLET-re. Dobd el
az adott fegyvert, majd vissza és válaszd ki, hogy mehet a fejlesztés. Ekkor
megkapod a fejlesztett fegyvert (természetesen teli tárral), és felveheted a
nem fejlesztett fegyvered a földről (Algernon-nál ez nem fog menni, mert ő nem
ÜZLET-tel fejleszt).
Ez még akkor is hasznos trükk, ha valamiért fizetned kell párbeszéden keresztül,
például így mind a négy páncélbeültetést ingyen megszerezheted.
Sebastian Cassten megemlíti, hogy ez a trükk arra is jó, hogy küldetésbeli tárgyakat
is megtarts (mint például a kovakövet, plazmaátalakítót...stb), de ez kizárólag
csak a tárgyhalmozókat érinti.
(A programhibák ilyen céllal
történő kihasználását csalásnak érzem. Ha nem vagy képes csít nélkül játszani,
buzerálj be magadnak annyi pénzt és/vagy tárgyat, amennyit akarsz, felesleges
ezzel veszkődni. FRICI).
4. Pusztítsd el a húsevő növényeket Hakunin kertjében.
Beszélj
Hakunin-nal és vállald el, hogy kigyomlálod a kertjét (vagy csak egyszerűen
menj, és pusztítsd el a két húsevő növényt). Nem okozhat komoly gondot, a sikerért
100TP jár.
Közöld a jó hírt a sámánnal, aki hálából két Gyógyító port ad.
Mivel nem valószínű, hogy sűrűn visszajársz majd Arroyo-ba, a vadászmezőkön
szedj össze minél több Broc virágot és Xander gyökeret, amit a hálás öreg Gyógyító
porrá mixel neked.
A megmaradt virágot vagy gyökeret ne dobd el, mert van még egy lehetőséged a
hasznosításukra (és az első álomig bármikor visszajöhetsz és igénybe veheted
Hakunin segítségét).
A
növények harapása nagyobbat sebez mint a távolra köpött tüskéik (nem beszélve
arról, hogy elég hamar kifogy belőlük), ezért a jó kertész gyomtalanító technikája
a következő:
Megsebzed a növényt, aztán két kockával távolabb lépsz és várod a támadását.
Miután kiköpte a tüskéjét, ismét közel mész és lecsapsz rá. Mindezt addig csinálod,
amíg el nem pusztul.
Ha negatív karmád van, vagy megsértetted Hakunin-t, akkor kárpótlásként fogja kérni ezt a küldetést. Ebben az esetben rengetegszer kell majd bocsánatot kérned mielőtt megkapnád, utána viszont visszatér a normális dialógus (habár a beszélő fej továbbra is boldogtalan arcot vág majd).
5. Szerezd meg az ÉLET-et Arroyonak.
Ez a legfontosabb
küldetésed, amit a falu elöljárójától kapsz. A játék első fele ennek a küldetésnek
a teljesítése köré épül, siker esetén 4000 TP-t kapsz... de ez még jócskán odébb
van.
(Arroyot megelőző feladatokat a Próbák
temploma részben találod. Azt is olvasd el!)
< Végigjátszás |