Próbák temploma [Temple of Trials] (fordította: THE RED)
"Ez egy békés kis falu, eltekintve a gonosz lelkek által megszállt növényektől... és persze a halálos dárda-csapdákkal és emberevő óriás hangyákkal teli Próbák templomától."
A Kiválasztott

A videó bejátszás után a templom előtt találod magad, zsákodban egy a dárdával. Ne támadd meg a törzstestvéred, semmit sem nyernél vele és később nagyon megbánnád a tetted!
Lépj be a templomba, öld meg a hangyákat majd nyomás előre, miközben derítsd fel a helységeket és oldalfolyosókat. Nyisd ki a második ajtót a "Zárak" képzettséggel. Ölj meg minden hangyát és skorpiót (TP-k), kutasd át a ládákat, cserepeket és csontokat. A legjobb, ha annyi skorpió farkat szedsz össze, amennyit csak elbírsz.

A templom második szakaszában csapdákat találsz a padlón. Ha nem látod őket, járkálj fel s alá, fel fognak bukkanni (hacsak nem siralmasan alacsony az Érzékelésed). Darabonként 25 TP-ért hatástalaníthatod őket (légy türelmes, néha csak a sokadik kísérletre sikerül). Ha kedved úgy tartja, rálépve működésbe hozhatod a csapdát és összeszedheted a dárdákat, bár nem sok hasznuk lesz. Amennyiben nem akarsz velük foglalkozni, ki is kerülheted, ilyenkor célszerű a jobb oldali falhoz lapulni.

A legjobb, ha már a templomban megszokod, hogy sokat mentesz. Nem biztos, hogy szükség van rá, de nem fog fájni. Ments mielőtt megtámadsz egy csapat skorpiót! Ments mielőtt neki állsz hatástalanítani a csapdákat! Ments mielőtt beélesíted a robbanóanyagot, vagy mielőtt beszélsz Cameron-nal!
Ments mielőtt belépsz a rejtet liftbe, ami a titkos energia fegyver raktárba visz!
Jól van, ez utobbi csak vicc volt :)

Van egy elég hasznos közelharci trükk, amit a templomban és máshol is alkalmazhatsz. Csak egyszer támadd meg az ellenfeled, a többi AP-d használd arra, hogy elszaladsz. Követni fognak de lehet, hogy már nem lesz annyi AP-juk, hogy visszatámadjanak. Időigényes és unalmas tevékenység, de igen hatékony.

Mostantól kezdve nem kívánok ezzel foglalkozni (hacsak nem lesz említésre méltó dolog az, amit felvehetsz), de ajánlatos átnézni minden könyvszekrényt, polcot, konyhaszekrényt, íróasztalt, öltözőszekrényt, ládát, hűtőszekrényt, edényt, szerszámosládát, széfet, dobozt, biliárdasztalt és minden egyéb átvizsgálható tárolót. Egy idő után megtanulod felismerni ezeket a tárgyakat. Egy igazi hardcore játékos mindent átkutat és mindent felvesz. Sajnos van néhány szánalomra méltó hely, ahol bőségesen teremnek az üres tárolók, mint például Broken Hills és San Francisco.

"Egy kiemelkedett követ látsz." üzenet azt jelenti, hogy a karaktered kiszúrt egy csapdát a földön, tehát figyelj erre és tanuld meg beazonosítani őket! Az ilyen csapdák csak ritkán fordulnak elő egyedül, általában csoportosan telepítik (furcsa, hogy ezek a kezdetleges szerkezetek a csúcstechnológiát felvonultató helyszíneken is előfordulhatnak, nem igazán értem, miért nem használtak a játék készítői mozgásérzékelős, vagy infrás csapdákat). Ha hibázol a hatástalanításnál kiírja, hogy aktiváltad a csapdát, de néha ez hamis információnak bizonyul, mert a csapda gyakran nem élesedik be és újra megpróbálhatod a hatástalanítását.

Ebben a játékban a földön és hullákon levő tárgyak nem tűnnek el, tehát visszamehetsz és felveheted őket később is, hacsak nem olyan helyen hagytad, ahová többé nem tudsz visszatérni (ami végső fokon Arroyo-ra és a Próbák templomára is igaz). Ahhoz, hogy felvehess egy tárgyat rá kell kattintanod, tehát ha egy eldobott tárgy vagy fekvő test egy átlátszatlan díszlet mögött van, akkor az elveszett a számodra!
(Egy idő után, illetve ha kimész az adott térképről a hullák néha eltűnnek. THE RED).
(Ha hullahegyet lőttél magadnak, gyakran gondot okoz az összes test átvizsgálása, ilyenkor próbálkozz a végtagokkal!)
(Ha a tárgyakat a pusztában dobod el, azok elvesznek. Ez egy jó módszer arra, hogy megszabadulj a feleslegessé vált cuccoktól.)

Ezután egy fémajtóhoz érsz, amit csak robbanóanyaggal tudzs kinyitni (ezt a közelben lévő cserépedényben találod). Állítsd be az időzítést, majd fuss el és várd meg a detonációt! Figyelj a csapdára az ajtó előtt!

A robbanóanyagok időzítőjét a tárgylistát használva is beállíthatod (utána ne felejtsd el eldobni), de beteheted az egyik kezedbe is. Miután ráklikkeltél és beállítottad a késleltetést, a program automatikusan a lábad elé ejti. Az időzítésnél nyugodtan használhatod a 10 másodperceset, ennyi idő bőven elég, hogy biztonságos eltávolodj a helyszíntől. Ha a robbanás hatósugarában vagy a detonáció bekövetkezésekor, kapsz egy "túl korán robbant" üzenetet és sebződni fogsz.
(Az időzítő a valós időt mutatja. THE RED)

Rengeteg ajtót és erőteret robbanóanyagokkal, gránáttal vagy rakétával is kinyithatsz, de nem muszáj a módszer rabjává válni. Néhány gyengébb ajtót be lehet rúgni vagy szétlőheted a zárat, de egy masszívabb ajtót hiába molesztálsz egy Bozárral, vagy koppintgatsz rá a Pöröllyel. Az erősebb ajtók három robbanást is kibírnak, a legmasszívabbakat meg ítéletnapig ostromolhatod.
(A beragadt ajtóknál és néhány tarolónál esetenként segít a feszítővas.)

A belső szentély kapujában Cameronnal találkozol, aki a legutolsó próbát testesíti meg. Három módon lehet túljutni rajta:

- Küzdj meg vele pusztakézzel és gyógyító por használata nélkül. 300 TP.
- Lopd el a kulcsát és nyisd ki az ajtót. 600 TP.
- Beszéd le a küzdelemről (legalább 4-es IN kell hozzá és a Beszéd-nek választott képzettségnek kell lennie). 600 TP.

Vigyázz! Hiába mondja azt, hogy ez a harc nem halálig tart, dehogyis nem... számodra! Boldogan bevisz egy gyilkos ütést mikor már csak egy Ép-d van. Neked 20 Ép-t kell kiverned belőle, hogy feladja a küzdelmet.
Ha legyőzted, vissza kell menned a cuccaidért, amik az előző terem egyik ládájába kerültek.

Sok játékos lábrázást kap ettől a pályától, annyira unja már. Tulajdonképpen akár végig is rohanhatsz rajta, nem sok TP-től esel el, de az a pár hangya és skorpió nem okozhat komoly gondot. Személy szerint én azt gondolom, hogy a Próbák temploma is legalább annyira a játék része mint bármi más.

  < Végigjátszás