+

BARNAFÖLDI Anna

Budapesten született 1987-ben, 2011-től a Fiatal Képzőművészek Stúdiója Egyesület tagja, 2013-ban a lengyelországi Akademia Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie Intermedia szakon Erasmus ösztöndíjas, 2015-ben diplomázott a Magyar Képzőművészeti Egyetem intermédia szakán. Kiállítások (válogatás): Kimozdulások, Labor Galéria, Budapest, 2015; „törés a szavakban van”– Holokauszt-emlékezet és irodalom, Petőfi Irodalmi Múzeum, Budapest 2014; Virtuális-e a valóság? A kortárs médiaművészet és a médiatörténet mérföldkövei, vagy a mediamuseum.c3.hu, Labor Galéria, Budapest, 2013; Éhes szajha morog II. – az FKSE új tagjainak kiállítása, Stúdió Galéria, Budapest 2012; Crosstalk Video Art Festival, Budapest, 2011.
http://annabarnafoldi.tumblr.com/

FERNEZELYI Márton

1972-ben született Budapesten. Tanulmányait a Kandó Kálmán Műszaki Főiskolán Budapesten, a Delfti Műszaki Egyetemen és a Budapesti Műszaki Egyetemen végezte. 1996 óta a budapesti C3 Kulturális és Kommunikációs Központ munkatársa, 1998 óta a Magyar Képzőművészeti Egyetem oktatója. Válogatott kiállítások és projektek: Magányos és társas művek 2.0, B5 Studio, Marosvásárhely, Románia 2014; A [further] study on the genre of painting – Gateways, KUMU Art Museum, Tallinn, Észtország, 2011; Digitális Zoetrope – Pillanatgépek, Műcsarnok, Budapest 2009; Magányos és társas művek – Paksi Képtár, Paks, 2008; Promenade 2.0 – Active Image, NCCA Moszkva, Oroszország, 2005; aura: reflections on a table – Japan Media Art Festival, Tokió, Japán 2004; Aura – Aura, Millenáris, Budapest, 2003. Camuflage – Iconoclash, ZKM Karlsruhe, Németország, 2002; Smalltalk – Média Modell, Műcsarnok, Budapest, 2000; Promenade – Interstanding III – Promenade, Tallinn, Észtország, 1999; DeMedusator – CSCC, Graz, Ausztria, 1998; Cryptogram – Internet.Galaxis 96, Budapest Galéria, Budapest, 1996.
http://www.artmagazin.hu/[...]

GRÓF Ferenc

Budapesten született 1972-ben, a Magyar Képzőművészeti Egyetem intermédia szakán diplomázott, Párizsban él és dolgozik. 2012 óta a bourges-i École Nationale Supérieure d’Art (ENSA) tanára. Munkái a grafikai tervezés és a térbeliség keresztmetszetében álló ideológiai lenyomatokkal foglalkoznak. Alapító tagja a 2004-ben létrehozott Société Réaliste művészcsoportnak, mely kollektíva fókuszában a kortárs politikai reprezentáció kérdései, az ideológiai dizájn és a szövegközpontú intervenciók állnak. A Société Réaliste fontosabb önálló kiállításai a közelmúltból: amal al-gam, acb Galéria, Budapest, 2014; Egyetemes himnusz, transit.ro, Kolozsvár, 2013; A Rough Guide to Hell, P!, New York, 2013; Thelema of Nations, Galerie Jérôme Poggi, Párizs, 2013; empire, state, building, MNAC, Bukarest, 2012, Ludwig Múzeum, Budapest, 2012 és Jeu de Paume, Párizs, 2011.
http://www.acbgaleria.hu/muveszek/societe_realiste.93.html

KIS Judit

2015-ben szerzett intermédiaművész-diplomát, 2013-ban pedig Képzőművészet-elmélet szakon végzett a Magyar Képzőművészeti Egyetemen. 2012-ben ösztöndíjjal tanult Londonban a Chelsea College of Art and Design egyetemen. Az utóbbi években nemzetközi workshopokon vett részt és kiállított Londonban, Berlinben, Stuttgartban, Tallinnban, Belgrádban és Budapesten. Legtöbb munkáját, leginkább videóit személyes élmények inspirálják, de készültek közösségi és csoportos projektjei is. 2014-ben egy évet Kínában töltött, ahol művészet- és múzeumpedagógiával foglalkozott. Fontosabb kiállítások: One monday night stand – Povvera, Berlin, 2015; Best of diploma, Barcsay Terem, MKE, Budapest, 2015; Thresholds – Making the Medium, CHB, Berlin, 2013; Crosstalk(6) International Videofestival, HiggsField, Budapest, 2013; ‘A Momentary Holding’, Gallery on the Corner, London, 2012.
www.u-dyt.tumblr.com
www.u-dyt.com

KOMORÓCZKY Tamás

Békéscsabán született 1963-ban. Budapesten él és dolgozik. 1986–1990 között a Magyar Képzőművészeti Főiskola festő szak, 1990–1992 között posztgraduális képzésen a murális szak hallgatója, 1991-ben a Staatliche Kunstakademie Düsseldorf videoszakán tanul. 1995–1998 között Derkovits Gyula képzőművészeti ösztöndíjas. Az U.F.F. Galéria társalapítója 1997-ben. 1998-ban a Római Magyar Akadémia, 2005-ben a Künstlerhaus Bethanien, Berlin, 2007-ben az European Center for Contemporary Art Actions, Strasbourg ösztöndíjasa. 1987 óta rendszeres kiállító, számos hazai és külföldi egyéni kiállítása mellett több, mint száz csoportos tárlaton vett részt, 2001-ben Social Intercourse címmel a XLIX. Velencei Biennále Magyar Pavilonjának kiállítója, 2002-ben XXV. Bienal de Sao Paulo részvevője (Oscillatory, Compensation, Dream). Művei megtalálhatók jelentős köz- és magángyűjteményekben: Ludwig Múzeum, Budapest; Szombathelyi Képtár, Szombathely; Paksi Képtár, Paks; Kortárs Művészeti Intézet, Dunaújváros illetve Irokéz Gyűjtemény; Spengler-Somlói gyűjtemény, stb. Köztéri alkotásai többek között: M4 Szent Gellért téri állomás mozaik burkolata, Budapest, 2013; Nyilak, üvegmurália, Szent István Egyetem, Gödöllő, 2008; Energiaáramlás, üvegmurália, Szent István Egyetem, Gödöllő, 2006. Válogatott publikációk: Komoróczky Tamás, Munkák és napok (2004-2008), katalógus, 2008; Focus Istanbul, Martin-Gropius-Bau, Berlin, katalógus, 2005; Histories Hongroises, Musée d'art moderne de Lille Métropole, Villeneuve D' Ascq, katalógus, 2001.
www.komoroczky.com

MAURER Dóra

Budapesten született. 1955 és 1961 között grafikai és festészeti tanulmányokat folytat a Magyar Képzőművészeti Egyetemen. 1967-ben egy bécsi ösztöndíjat nyer, és 1996-ig Bécsben és Budapesten él és dolgozik, majd 1996-től csak Budapesten. 1973 óta tagja a Balázs Béla Stúdiónak, és ettől az évtől kezdve több kísérleti filmet rendez (Megtanult önkéntelen mozgások, 1973; Relatív lengések, 1973; Időmérés, 1973–1980; Arányok, 1979; Triolák, 1980–1981; Kalah, 1980, Hétpróba 1981–1982). 1975-től több iskolában tanít és kurzusokat vezet (Magyar Iparművészeti Főiskola, Budapest; Kreativitás – vizualitás, Ganz-Mávag, Budapest). 1987-ben vendégtanár, majd 1990–2007 között tanár a Magyar Képzőművészeti Egyetemen, ahol jelenleg professzor emeritus. 1995-ben Munkácsy-díjat kap, 2003-ban Kossuth-díjat. Számos fotogramkísérletet végzett; 2001-ben jelent meg a Fényelvtan. A fotogramról című könyve. 2008-ban a budapesti Kortárs Művészeti Múzeum – Ludwig Múzeumban nyílt retrospektív kiállítása címe: Maurer Dóra – Szűkített életmű. Alapító tagja a Nyílt Struktúrák Művészeti Egyesületnek (http://www.osas.hu ). Művei számos közgyűjteményben megtalálhatók, többek között: Magyar Nemzeti Galéria, Budapest; Kortárs Művészeti Múzeum – Ludwig Múzeum, Budapest; Grafische Sammlungen, Albertina, Bécs; Neue Nationalgalerie, Berlin; Muzeum Sztuki, Lodz; Victoria & Albert Museum, London; The Tate Gallery, London; The Chicago Art Institute; Museum of Modern Art, New York; Centre Pompidou, Párizs.
https://hu.wikipedia.org/wiki/Maurer_Dóra

MONHOR Viktória

Budapesten született 1989-ben, tanulmányait 2009–2012 között az Eötvös Loránd Tudományegyetem művészettörténet és esztétika szakán, valamint a Budapesti Corvinus Egyetem társadalmi tanulmányok szakán végezte, ahol 2016-ban diplomázott. 2013 óta a Magyar Képzőművészeti Egyetem intermédia szak hallgatója. Válogatott kiállítások, események: Art Has No Alternative (An Archive of Artist in Action), tranzit.sk, Bratislava, 2015; Átlátszó Hang Fesztivál, Budapesti Építészeti Központ, 2015; Enjoy Dózsa!, 2B Galéria, Budapest, 2014; A common cartography? – Mapping the Local című kurzus kiállítása, Budapest, 2013; Photo Poetica, FUGA Galéria, Budapest, 2010; Teliholdkor az emberek olyan bolondosok, TÁP színház @Merlin, 2009; LUFTHASE, performansz a Pneuma Szöv. rendezésében, 2008; Odüsszeusz utazása @Merlin, rendező: Juhász Bálint, 2007.
www.viktoriamonhor.portfoliobox.me

NÉMETH Hajnal

1972-ben Szőnyben született, Berlinben él és dolgozik. A Magyar Képzőművészeti Egyetem intermédia szakán végezte tanulmányait 1995–2000 között. 2002-es Berlinbe érkezése után a Künstlerhaus Bethanien nemzetközi stúdióprogramja keretében különböző ösztöndíjakat kapott Németországban, többek között a Senatskanzlei Berlin, a Stiftung Kunstfonds Bonn és az Akademie der Künste Berlin ösztöndíjait. 2010-ben Nam June Paik díjra jelölték. 1998 óta számos egyéni és csoportos kiállításon szerepelt rangos művészeti intézményekben Amerikában, Európában és Ázsiában: MUMOK, Bécs; Martin-Gropius-Bau, Berlin; The Kitchen, New York; Renaissance Society Chicago; Tate Modern, London; Tel Aviv Museum of Art; Art Museum Singapore; Ludwig Múzeum, Budapest; Museo de Arte Reina Sofía, Madrid; TENT Rotterdam; Museum Kunst Palast Düsseldorf; Műcsarnok, Budapest; Zamek Ujazdowski, Varsó; Comunidad de Madrid; Kunst-Werke, Berlin; Casino Luxembourg; Kunsthal Rotterdam; Moderna Museet, Stockholm; Musée d’Art moderne de Saint-Etienne; Picasso Museum, Barcelona; Neuer Berliner Kunstverein, Berlin; American University Museum at the Katzen, Washington; Palais de Tokyo, Paris. 2001-ben a 2. Berlin Biennálén állított ki a Kunst-Werke-ben, 2011-ben Magyarországot képviselte az 54. Velencei Biennálén.
www.hajnalnemeth.com
www.crash-passiveinterview.c3.hu

RÉVÉSZ László László

Budapesten született. A Magyar Képzőművészeti Egyetemen festészeti, a MOME-n animációs filmművészeti tanulmányokat folytatott. 1979-től részt vett az INDIGO Csoport munkájában. 1978–1990 között Böröcz Andrással alkotópárost alakítva számos performanszot hozott létre Magyarországon, Németországban, Kanadában, Finnországban, Nagy Britanniában és az Egyesült Államokban (többek között: Max és Móricz, 1983; A dinnyeárus fiúk szerelme, 1986; Tavaszi Szonáta, 1985; Aurora-Our Hour, 1988; Bolha, 1986; 1987-ben Kasselben a documenta8 hivatalos művészeiként: Dawn Carlos). 1988-től szóló performanszokat rendezett Magyarországon, Ausztráliában, Szlovákiában és Ausztriában (többek között: A ballerina almája, 1988; His Masters's Voice, 1992; She is the Server, 1996; A ballerina almája 2, 2001). 1990-től tagja a Balázs Béla Stúdiónak. Itt készítette a Prágai diák (1990), Ismeretlen remekmű (1993), Gestalt (1995), és a számos korábbi filmjeit összefoglaló Hét évszak (1985–1993) című műveit. 1994–1995-ben a kölni VOX tévé állomáson készít animációs filmeket. 1997–1999 között Portugáliában, Portóban Joao Silva megbízásából paravánfestményeken dolgozott. 2005–2006-ban a New York-i Hungarian Cultural Center művészeti titkára volt. Munkái több közgyűjteményben megtalálhatók: Magyar Nemzeti Galéria, Ludwig Múzeum, Budapest; Lentos Múzeum, Linz; The Zine Collection – London College of Communication Library. 2014-től rendezőként és íróként vesz részt a Karkade Company performansztársulat munkájában. 1993-tól tanít és kurzusokat vezet a MOME-n valamint a Magyar Képzőművészeti Egyetemen, ahol jelenleg docens.
http://www.revesz.eu/

SZÉCSÉNYI-NAGY Loránd

Budapesten született 1984-ben. Először fotográfiát tanult, majd 2009–2014 között a Magyar Képzőművészeti Egyetem intermédia szak hallgatója. 2012-ben Köztársasági Ösztöndíjban, és Székely Bertalan Ösztöndíjban részesült, 2015-ben elnyerte a Derkovits Gyula ösztöndíjat. Kiállítások: Az észlelés technológiái – A képérzékelés határterületei, Labor Galéria, Budapest, 2015; Kockázati tényező – Intermédia 2.0, MODEM, Debrecen, 2013; 1 híján 20, MAGMA Kortárs Képzőművészeti Kiállítótér, Sepsiszentgyörgy, 2012; Kazetta, Labor Galéria, Budapest, 2011; The Text Behind, Pozsonyi Fotóhónap, Pozsony, 2011; Urban Spaces Berlin-Budapest, Demo Galéria, Budapest, 2011.
http://www.lorandszecsenyi-nagy.com/

SZEGEDY-MASZÁK Zoltán

Képzőművész, 1969-ben született Budapesten, ahol ma is él és dolgozik. Diplomáit a Képzőművészeti Egyetem festő-, majd intermédia szakán szerezte, ahol 1992-óta oktatóként is dolgozik. Művészete ahhoz a tendenciához kapcsolódik, amelyet az új képfajtákkal (fotó, film, videó, digitális technológia) kísérletező, „a kutatást, a tudományt és a művészetet egységben látó”, ill. láttató képzőművészek képviselnek Magyarországon. 1989 óta állít ki hazai és nemzetközi bemutatókon. Műveiben a technikai médiumok széles spektrumát alkalmazza az analóg fotokémiai eljárásoktól a digitális nyomatokon át a számítógépes interaktív installációkig. Nemzetközi elismertségét az 1990-es évektől készített virtuális, illetve kevert/kiterjesztett valóság alapú installációi hozták meg, melyek speciális interfészek, illetve a digitális technika kreatív használatán keresztül teszik megtapasztalhatóvá a számítógéppel előállítható illuzionisztikus környezeteket. Művei technikai és gondolati értelemben is újító módon ötvözik a legkorszerűbb technológiát az elfeledettnek vélt eljárásokkal, vállaltan szembesítve a befogadót mindenkori világképünk képalkotó eszközeink általi meghatározottságával, képeinkbe zártságával.
http://www.szmz.hu/

SZEMZŐ Tibor

Zeneszerző, előadó, médiaművész. A Liszt Ferenc Zeneművészeti Főiskolán és a Moholy-Nagy Művészeti Egyetemen tanult. Többirányú érdeklődése a különböző műfajok határvidéke felé orientálta. Több előadói és alkotói csoport alapítója (180-as csoport, Takarmánybázis, Gordiusi Čomó). Zenei kompozíciói mellett filmeket és installációkat is készít. Különféle díjakkal elismert munkái a világ számos országában jelen vannak.
http://szemzo.org

SZIRTES János

Budapesten született 1954-ben. Művészeti tanulmányait 1975–1983-ig a Magyar Képzőművészeti Egyetemen és a pozsonyi Képzőművészeti Egyetemen folytatta. 1978–1984-ig az Erdély Miklós által vezetett INDIGO Csoport tagja. 1981-től folytat művészetpedagógiai munkásságot, először szakkörökben, majd felsőfokú képzésekben. 1989-től a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem oktatója, jelenleg a Média Design Tanszékvezető egyetemi tanára. 1990-ben Munkácsy díjat kap, 2009-ben a Magyar Köztársasági Érdemrend Tisztikeresztjével díjazzák. Festészettel, installáció- és performanszművészettel, valamint video- és filmalkotások készítésével foglalkozik. Több mint száz egyéni tárlatot rendezett; a világ számos pontján vett részt csoportos kiállításokon és fesztiválokon. 1972 óta rendez performanszokat Európában, Ázsiában, Észak- és Dél-Amerikában. Jelentősebb alkotásai (kiállítások, murális alkotások, installációk és performansz-, film- és videoalkotások): Pro/Contra/Against, 153 videoperformansz, 2013–2015; Pro/Contra, életmű-kiállítás, m21 Galéria, Zsolnay Kulturális Negyed, Pécs valamint Éjfél, életmű-kiállítás, Várfok Galéria, Budapest, 2014; Pro/Contra I., II., III., NIPAF, 19. Nemzetközi Performanszművészeti Fesztivál, Tokió, Osaka, Nagano, Japán, 2013; Tiszta lap, feLugossy Lászlóval, Ex Teresa Arte Actual, Mexico, 2000; Tiszta lap, nagyjátékfilm feLugossy Lászlóval, 2000; Fekvő fa III., egyéni kiállítás, Galerie Etaj ¾ De La Teatru National, Bukarest, 1997; Fekvő fa – Fekvő kristály, egyéni kiállítás, Kiscelli Múzeum, Budapest, 1997; Egyéni kiállítás és performansz, Magyar Intézet, Helsinki, 1993; Egyéni kiállítás és performansz, Ernst Múzeum, Budapest, 1992; Hajnal, három performansz, documenta7. Kassel, 1987; Avanti, performansz, Bercsényi Kollégium, Budapest, 1983; egyéni kiállítás és performansz, Kertészeti Egyetem, Budapest, 1981.
http://szirtesjanos.com/
https://www.youtube.com/user/szirtesjano/videos

SZOLNOKI József

Született Ajkán, 1971-ben. 1992–1998 között a MEDIAWAVE fesztivál munkatársa, független filmes. 2005–2007 között a Kunsthochschule für Medien Köln hallgatója (http://www.khm.de/pm/projekte/projekt/paview/2114/). Újabb kiállítások, projektek: Homeopatikus valóság, Ernst Múzeum, Budapest, 2011; Katharina Roters–Szolnoki József, Hungarian Cubes: Subversive Ornaments in Socialism, Zürich: Park Books, 2014; Hackeld a múltad! – Hack the past! Katharina Roters és Szolnoki József kiállítása, Rómer Flóris Művészeti és Történeti Múzeum, Győr, 2016.

VÁNDOR Csaba

1972-ben született Budapesten. 2001–2006 között a Magyar Képzőművészeti Egyetem, intermédia szak, 2011–2014 között a Doktori Iskola hallgatója. Kiállítások, események: Céllövölde – Shooting gallery, Budapest, Bécs, 2015; Rögzítési hiba, Hiba és társai, Magyar Galéria, Dunaszerdahely, 2013; Kaos Camping, Chelsea College of Art, London, 2013; Elnyomásteszt, Lábasház, Sepsiszentgyörgy, Kaos Camping, Gran Lux, Bécs, 2012.
http://vandorcsaba.blogspot.hu/

WALICZKY Tamás

Animációs és újmédia művész. Kilenc éves korában kezdett el animációkat készíteni. Később festőként, illusztrátorként, fotográfusként dolgozott. Számítógépekkel 1983 óta dolgozik. 1992-ben meghívott művész volt a ZKM Vizuális Média Intézetében, majd később az intézet kutatócsapatának a tagja (1993–1997), mielőtt elfogadott egy vendégtanári állást a Saarbrückeni HBK főiskolán (1997–2002). A Japán IAMAS egyetem (Gifu) Waliczkyt választotta meghívott művésznek 1998–1999-ben. 2003–2005 között a mainzi főiskola tanára. 2005–2010 között újra a HKB Saarban tanít. 2010 szeptembere óta a School of Creative Media, City University of Hong Kong egyetemi tanára. Waliczky a kora nyolcvanas évek óta együtt dolgozik Szepesi Annával, aki Waliczky legtöbb munkájában művészeti tanácsadó. Waliczky alkotásai számos nemzetközi díjat nyertek, beleértve a Linzi Prix Ars Electronica fesztivál Golden Nica díját, nagyszámú kiállításon szerepeltek világszerte, mint például a Lyoni Biennálé, az ICC galéria Tokióban, a Multimediale Karlsruhéban vagy a Sevillai Biennálé, és megtalálhatók különböző közgyűjteményekben, mint például a párizsi Pompidou Központban vagy a budapesti Ludwig Múzeumban.
http://www.waliczky.com
http://issuu.com/tamasw