Új telefonközpont  


Kórházunkban 1997. szeptember 19-én mûködésbe lépett az új, Siemens Hicom 300 típusú telefonközpont, mely több mint 20 éve mûködõ elõdjét váltja fel. Az átállás során végig a biztonságos összeköttetés volt a legfõbb szempont, ezért azt az elvet követtük, hogy az új funkciók csak fokozatosan kezdhetik meg mûködésüket. Természetesen ezzel együtt is elõfordulhatnak problémák, ezeket igyekszünk gyorsan orvosolni.
A kórház vezetése a központ cseréjét nagyon fontosnak tartja. Fõként azért, hogy könnyebben érhessék el telefonon a kórházat a betegek, hozzátartozók és háziorvos kollégák. Csak így remélhetjük, hogy egyre több beteg választja a Jávorszky Kórházat, ami pedig megélhetésünkhöz és a kórház életben maradásához nélkülözhetetlen.
A PIN-kódos (titkos személyi kódos) rendszer segítségével a városba és vidékre telefonálhatunk. Bár használata kezdetben kényelmetlenségekkel jár, valószínûleg hamarosan mindannyian megszokjuk. A kódrendszer is hozzájárul a kórház jobb elérhetõségéhez, mert a kezelõk 8-10 bejövõ hívást tudnak kapcsolni annyi idõ alatt, amíg megpróbálnak egyetlen városi számot egy belsõ mellékre behozni. Ezért nagyon fontos, hogy a kódunkat mindannyian használjuk is, és ezzel tehermentesítsük a kezelõket.
Sajnos a PIN-kód rendszer félreértések forrása is. Természetesen szó sincs arról, hogy a kórház vezetése a hivatalos hívásokat bárkivel is ki akarja fizettetni. Éppen ellenkezõleg: ha csak néhány magán hívásról van szó, akkor annak kifizettetésétõl is eltekint. Tehát mindenki nyugodtan telefonáljon hivatalos ügyben, azt biztosan nem kell kifizetnie. Azok azonban, akik indokolatlanul sokat használják a kórházi telefont saját célra, számítsanak arra, hogy magán hívásaikat – megfelelõ ellenõrzés és egyeztetés után – ki kell fizetniük.
Még egy fontos újítást kell feltétlenül megemlíteni: a külsõ hívókat egy automatáról szóló hang fogadja, így aki tudja a keresett mellék számát, az azonnal tárcsázhatja is, nem kell a kezelõre várakoznia. Igaz ugyan, hogy a legtöbb beteg és hozzátartozó elõször nem fogja tudni a keresett mellék számát, de a következõ híváskor már tudhatja és ebben segítséget nyújthatunk mi magunk is. Hívjuk fel a betegek figyelmét arra, hogy milyen melléken érhetnek el minket, illetve mondjuk meg a hozzátartozóknak, hogy a betegeket milyen mellékeken keressék. Ez természetesen igaz saját hozzátartozóinkra, ismerõseinkre is. Ezzel is csökkenthetjük a kezelõkön átmenõ forgalmat, és javíthatjuk a kórház elérhetõségét.
Szeretnénk, ha az új központ mindannyiunk megelégedésére mûködne. Ehhez nélkülözhetetlen a kollégák megértése és együttmûködése, melyet a vezetés ezúton is kér.


vissza az elejére | vissza a fõ oldalra | fõmenü