Fallout 2 GYIK v2.0 |
D: - BHK-4
(.DOK)
S: - SNIPER
_____________________________________________________________________
1. A mérgezett barlangban a liftajtót
hogyan lehet kinyitni?
2. Mivel tudom megtankolni az autót?
3. Hogyan lehet a kocsit újra feltölteni?
4. Mért nem találom meg én is a mások
által leírt részeket/részleteket?
5. Arroyo-ban hogyan lehet 2 dárdát
megéleztetni a híd őrzőével?
6. Den-ben a feladatom az, hogy Beckynek
behajtsam Fred-től a 200 dollár tartozását. Hol találom Fred-et?
7. Az a fecskendőszerű izé, ami a
Federation Shuttlenél van, az micsoda és mire jó?
8. ÚKK-ban hogy tudom megölni Westin-t? Sajna nem
tudok bejutni a farmjára, a rendőr nem enged be.
9. Vault City-ből állandóan kirúgnak.
Talán azért mert radioaktív vagyok?
10. Broken Hills-ben van egy öreg
papa, aki először egy cica magazint kért tőlem, aztán egy guminőt. Azt mondta,
New Renoban szerezhetek. Hol lehet ezt a guminőt beszerezni?
11. Menedékváros elővárosában van
egy Auto Doc. Tudom én azt a gépet használni valamire?
12. Ha eltört a lábam, vagy az egyik
szemem megsérült mit tegyek?
13. Honnan tudod, hogy a szemed sérült?
Ez befolyásolja a játékot? Hol láthatom a harci sérüléseimet?
14. Fallout 2-ből hogyan lehet kimenteni
képeket?
15. Hol lehet megtalálni az állóképességet
növelő memóriamodult?
16. Hogy kell eljutni Sierra Army
Depotba? A térképen nem jelenik meg sehol, mit kell csinálni, hogy megjelenjen?
17. Szeretném megkaparintani a 13-as
Menedék pozícióját a 15-ös Menedék központi számítógépből, mit csináljak?
18. Lynette's holodiszk-jét hogy
kaphatom meg?
19. Menedékváros közelében van a
Fosztogatók városa nevű hely, egy barlangon keresztül kell lemenni és alá van
aknásítva. Hogy lehet azt a rácsos dupla ajtót kinyitni?
20. Van e időkorlátja az ÉLET megkeresésének?
21. A Military Base-ra hogy tudok
bejutni?
22. Ha levadászok egy gekkót, akkor
a bőrét miért nem kapom meg?
23. Hogy szállíthatunk lézerfegyvert
Renoban a fegyverárusnak?
24. Ha valaki elállja az utamat és
nem tudok kimenni a sarokból akkor mit tegyek?
25. Hol és hogyan lehet felhasználni
a ÉLET táskát?
26. Vault city elővárosában van egy
Cassidy nevű ember, aki azt mondja, hogy azért nem tart velem, mert régebben
a rabszolgakereskedő voltam. Lehet-e valamit csinálni, hogy mégis velem tartson?
27. A Gekkó erőmű alatt lévő szektát,
hogy lehet megtalálni, eljutni oda?
28. Modokban ki lehet nyitni Farrel
faliszéfjét?
29. A térképen hol van Oil Rig?
30. New Reno-ban, hogy tudok Bishop
irataihoz férkőzni, amik a fali széfben vannak és, hogy tudom kinyitni?
31. Hogy lehet Jet ellenszert készíteni?
32. Hol találom az Alien Blastert
(Idegen fegyvert)?
33. Mi van olyankor, ha valamelyik
NPC (pl. Sulik) állandóan elszalad a harc elől, vagy nem akar a kezébe venni
kétkezes fegyvert?
34. Mi a probléma olyankor, ha gyári
dobozos Fallout 2 verzióm van és Modocban nem lehetett megtalálni a cserző kisfiát
a Slag-eknél, a víztározó partja üres és nincs meg a kissrác a Nixon-babás feladathoz
sem?
35. Van felső határa a szintlépéseknek?
36. Engem az érdekelne, hogy a "here
and now" képesség a patch után is úgy műxik e, mint elötte? azaz ha magasabb
szinten választom, akkor több szintet lépek tőle?
37. Hogyan lehet eljutni a Golgothára?
38. Van 1 olyan küldi amikor a NCR
külsőrészében, este ha bemész a kocsmában megbíznak azzal, hogy nyírd ki a városban
lévő Hubologista papot. Hogy lehet a papot csendben eltenni láb alól?
39. A térképen amit a honlapon találtam,
van egy csomó titkos hely Pl: Talking head
Nemtom mért de én hiába megyek oda ahol ezeknek lenniük kéne, nem találom őket!
Lehet hogy csak a Túlélés képzetségem túl alacsony?
40. Hogy lehet igazán jó karaktert
csinálni?
41. Van Broken Hills-ben az első
városrészben, észekon legfelül 4-5 láda. Hogy lehet oda juttni?
42. Vault City Menedekeben, a masodik
szinten van egy helyseg, aminek beragadt az ajtaja.
Van itt egy memoriamodul, amit szeretnek megkaparintani.
43. Hány NPC-t vehetek fel a csapatba?
44. A 15-ös menedékben van egy számítógép
amit őriznek. Hogyan lehet oda jutni anélkül hogy megöljenek?
45. Az NJK-nak hogy lehet egy konkret
stukkert a mancsaba kenyszeriteni?
46. A Holodiszkeket hol lehet lejátszani
v. valahol megnézni a tartalmukat?
47. Menedékvárosban nem tudom megtalálni
a kisgyerek babáját, amit elveszetett és Nixonnak hívják(a babát), hol tudom
megtalálni a babát?
48. A New Renoi boxmeccs után ezt
írja a karakteremre: Miszter Húsdaráló leharapta a fülemet és vesztettem egy
karizmát. Vissza lehet ezt csinálni valahogy?
49. A Gekkói erőműben hogy kell megcsinálni
a reaktort? Illetve hogyan lehet odaadni a robotnak a Hidrót?
50. Az Enklávén a labirintusban elakadtam.
Szóval valaki meg tudná mondani, hogy melyik terminál melyik ajtót nyitja?
51. Bejutottam a hajóval az Enkláv
legbelsőbb szentélyébe, és nem tudom, mit kéne csinálnom. Mindenkit kinyírni?
Tippek
Érdekességek
Bugzások
A fordítással kapcsolatos kérdések
Poénok a Fórumról
_____________________________________________________________________
1. A mérgezett barlangban a liftajtót
hogyan lehet kinyitni?
D: A mérgezett
barlangban a liftet működtető generátort (jobbra a számítógép mellett) meg kell
javítani és egy elektromos zárnyitóval (San Franciscoban kapható) lehet kinyitni
az ajtót.
2.
Mivel tudom megtankolni az autót?
D: Mickrofúziós cellával, vagy a kisebb energiafegyverek lőszerével
3.
Hogyan lehet a kocsit újra feltölteni?
Rámutatsz a kocsira, és lenyomva tartod a gombot: legördül egy lista: ebből
kiválasztod a hátizsák ikont: megjelenik az inventory: kiválasztod a mikrofúziós
cellát.
4.
Mért nem találom meg én is a mások által leírt részeket/részleteket?
D: Sok olyan dolog van a Fallout 2-ben aminek a többsége karakter és ezzel egyetemben
fejlettségfüggő. Illetve vannak "véletlenszerű találkozások" is.
S: Előfordulhat az is, hogy egy adott személlyel nem beszélsz (vagy magadra
haragítod) és ezért nem találsz meg helyeket. Tipikus példa erre a New Renoi
Wright család. Ha őket magadra haragítod, akkor nem találod meg a Sierra Army
depó nevű helyet...
5.
Arroyo-ban hogyan lehet 2 dárdát megéleztetni a híd őrzőével?
D: 2db fenőkő és 2db dárda kell hozzá
S: Ebből a fenőkő a lényeg. Egyet el kell lopni a nagynénédtől és utána még
egyet vehetsz is tőle.
6.
Den-ben a feladatom az, hogy Beckynek behajtsam Fred-től a 200 dollár tartozását.
Hol találom Fred-et?
D: Akit keresel (Fred), Den nyugati oldalán, leginkább a csöves szálláson található
meg, ahol Flick, az egyik boltos is van (a képen jobb lent felé).
S: Jobbára sötétedés után lébecol arrafelé.
7.
Az a fecskendőszerű izé, ami a Federation Shuttlenél van, az micsoda és mire
jó?
D: Hypo névre hallgat, és sokat gyógyít rajtad, ha használod...
S: Valamint csak az a három darab van belőle az egész játékban.
8.
ÚKK-ban hogy tudom megölni Westin-t? Sajna nem tudok bejutni a farmjára, a rendőr
nem enged be.
D: Tandi titkáránál van egy kódkártya ezt lopd el és használd kapu előtt álló
őrön és Ő automatikusan kinyitja a kaput. Vagy egyszerűen beszélj az őrrel(nekem
inteligencia-10 karizma-6 volt) és mond, hogy munkát akarsz vállalni nála(tipp:
előbb vállald el a munkát, majd ha nagyon ki akarod csinálni, hát akkor tedd
azt, de ha meggondoltad magad, akkor felajánlja, hogy nyírd ki Bishopot(ezt
jobban megéri választani: A család kinyírásáért több tapasztalati pontot kapsz
valamint cuccokat, amiket el lehet adni meg dupla annyi pénz, mint amennyit
Bishop ígért.
S: Másik megoldás: Fonákul az egész. Bishop-ék széfjében megtalálod a bizonyítékot
a Menedékváros elleni összeesküvésről és visszaviszed Menedékvárosba (az Első
polgár(nő)-nek). Ő erre elküld Westin-hez ÚKK-ba. Most már csak dumálni kell
az őrrel, hogy fontos ügyben keresed a főnökét (Mr. Westint). Így már beenged.
Viszont ha megbízás nélkül csak blindre mondod be, hogy fontos ügyben jársz,
elhajtanak...
9.
Vault City-ből állandóan kirúgnak. Talán azért mert radioaktív vagyok?
D: Talán azért vágnak ki, mert valami drog van nálad. (RadAway, RadX, Jet, Psyho).
Vagy valamelyik drog hatása alatt állsz.
S: Ugyanez vonatkozik a piákra is! Tudod Menedékváros (Vault City) egy bigott,
antialkoholista közösség... (fúúj!) A belső városrész "kocsmáiban"
is csak valami Tap nevű löttyöt árulnak.
10.
Broken Hills-ben van egy öreg papa, aki először egy cica magazint kért tőlem,
aztán egy guminőt. Azt mondta, New Renoban szerezhetek. Hol lehet ezt a guminőt
beszerezni?
D: A New Reno-i filmstúdióban.
S: Megoldás 2: A Broken Hills-i kocsmában ácsorog egy Francis nevű mutáns. (az
egyik küldetésben majd el lehet hajtani a városból...) Ha hagyod nyerni szkanderben,
akkor leissza magát és reggel elfelejti elcsomagolni a "kedvesét".
Így másnap a szobájában találhatsz egy guminőt. (Ez mondjuk egy kicsit gusztustalan
de nem széplelkeknek írták a Falloutot.)
11.
Menedékváros elővárosában van egy Auto Doc. Tudom én azt a gépet használni valamire?
D: Leoperálni a hatodik lábujjadat, így ha Gerogory-nál sikeresen levizsgázol
polgárságból, nem buksz meg a fizikai teszten. Négyfele implantot tud csinálni
amivel 5-10%-ban nő a fizikai és hő-ellenállásod (testbe épített páncélzatról
van szó). Drága dolog és kell hozzá harci páncélzat, valamint beültetési tervek
amit Menedékben tudsz megszerezni az orvosi adatbázisbol.(Nem árt ha szerencsés
vagy, mert ez az Auto-doki hajlamos kinyuvasztani)
S: Mindkét fajta beültetés II. fokozatával van egy kis probléma. Ugyanis mindkettő
1-el csökkenti a karizmádat!
12.
Ha eltört a lábam, vagy az egyik szemem megsérült mit tegyek?
D: Próbáld a doktor képzettségeddel gyógyítani, de ha nagyon nem megy, akkor
menj el orvoshoz aki pénzért vagy ingyen megcsinálja.
Orvosok: Broken Hills-i dokinál, olcsó és jó fej, Ő talán tud segíteni.
Lenny (Geckoban van, Harold asszisztense) És magaddal is viheted, ha rá bírod
beszélni.
Brotherhood of Steel orvosi computere San Francisco-ban (ide csak a Vertibird
tervekkel juthatsz be, amit Navarroban szerezhetsz meg.)
S: Dr. Troy (Menedékvárosban a Menedék legfelső szintjén) Ha polgári rangot
kaptál akkor, ingyen gyógyít (csak téged)
A Kínai doki San Franciscóban pár buckazoidért gyógyítgat.
"Fájdalommentes" Dr. Johnson (Reddingben) egy százasért (100$!) felgyógyítja
az egész(!) csapatodat. (A robotok kivételével.) Én spec. Őt tartom a legjobbnak,
mert Reddin elég központi pozícióban van és az a százas sem olyan egetrengető
összeg. + a pénz megmarad a tárgyi között így akár azonnal vissza is lehet cserélni
tőle pár felesleges cuccokért.
13.
Honnan tudod, hogy a szemed sérült? Ez befolyásolja a játékot? Hol láthatom
a harci sérüléseimet?
D: A karakter lapon, középtájékon van egy felsorolás. Az életpontjaiddal kezdődik,
alatta felsorolva:
sugárfertőzés
szemsérülés
jobb kar törés stb.
Igen erősen befolyásolja a játékot! 5-6 körnél távolabbra már 50% alá csökken
a találati esélyed, még testre is! (Ha végképp nem tudod leszedni, a karaktereditorral
leszedheted. A falche2 editor harmadik, Misc. nevezetű fülén van egy rész, ahol
ezek a sérülések editálhatók. Itt
találod
S: 80-90% feletti orvosi képzettséggel simán leszedhető az összes spec. sérülés
(kivéve a sugárfertőzés, a mérgezés és drogfüggőség) ha nincs ekkora doki skilled,
akkor vagy nagyon soxor kell próbálkozni vagy maradnak a fent felsorolt orvosok.
A kar.editorral kapcsolatban: Olyan jó a játék, hogy bűn csalni benne. (szvsz).
14.
Fallout 2-ből hogyan lehet kimenteni képeket?
D: F12-es billentyűvel.
15.
Hol lehet megtalálni az állóképességet növelő memóriamodult?
D: Military Base, 2.szint, egy footlockerban.
Navaro, a fegyverraktárban, fentről a 2. szekrényben
Menedékváros, Menedék 2. szint, balról a 2. ajtó, a lockerban (erő, vörös)
Sierra Army Depo
13-as Menedék, Endurance, 3. szint.
16.
Hogy kell eljutni Sierra Army Depotba? A térképen nem jelenik meg sehol, mit
kell csinálni, hogy megjelenjen?
D: Wright családfő adja, 2. küldetés, utána tagnak felvesznek. Nem kaphatjuk
meg, ha már máshol tagok vagyunk. (Bejutás hozzá: Beszéd a fickóval a kinti
épületben, beszéd az ajtó előtti csákóval, aztán óvatosan bemehetünk a keresztapához.
Az 1. küldetés tökéletes teljesítése: beszéd az ajtó őrével, tudjuk meg, melyik
volt a halott srác szobája. Kutassuk át. Szerzeményünket mutassuk meg JJJ-nek,
majd Renesconak (előtte még jó ha beszélünk Mordino-papával, feltéve, hogy még
nem vállaltunk tőle küldetést).Fejtsük ki összeesküvés elméletünket a Wright
családfőnek. Ezek után kapjuk meg a koordinátákat.)
17.
Szeretném megkaparintani a 13-as Menedék pozícióját a 15-ös Menedék központi
számítógépből, mit csináljak?
D: Javítsd meg a generátort, és próbáld meg a baloldali számítógépből kiszedni
a kódot (többször is próbálkozhatsz).
Vagy ÚKK-ből is meg lehet tudni a 13-as Menedék helyét, egy Elvis kép hátuljára
van felrajzolva. Vagy Lynette diszkjével beállítunk Westinhez, az elpanaszolja,
hogy valaki lopja a teheneit. Vállaljuk el az őrzésüket, és azonnal Vault 13-ban
lehetünk.
S: Spec. ezt a fenti Elvis képet még nem találtam meg...
18.
Lynette's holodiszk-jét hogy kaphatom meg?
D: Lynette adja, ha már elég sok küldetést megcsináltál.
19.
Menedékváros közelében van a Fosztogatók városa nevű hely, egy barlangon keresztül
kell lemenni és alá van aknásítva. Hogy lehet azt a rácsos dupla ajtót kinyitni?
D: Zárnyitás képesség tool kittel, vagy ha ez sem elég, akkor használd Vik skillét(előbb-utóbb
sikerül). Ha még nem fedezted fel a banditák rejtekhelyét, akkor, Sulikkal indulj
el megkeresni, akkor nagy esélyed van, hogy a barlang másik oldalán(The Well)
rak ki. Igy nem kell csapdákon keresztül menni, meg a zárakkal bajlódni.
S: Jótanács: Ha bejutsz, felejtsd el a közelharc fegyvereket. És ha Sulik-nál
nincs géppisztoly akkor hagyd kint, mert kb 10-20 gépkarabélyos és FN FAL-al
felfegyverzett ürge áll körül ezért alacsony szinten nincs sok esélyed a közelharc
távolságba kerülni.
20.
Van e időkorlátja az ÉLET megkeresésének?
D: Igen, van időkorlátozás, de elég sok.
S: Három limit van. Az első, amikor havonta álmodsz a törzs sámánjával...Minden
álom után romlik a helyzet Arroyoban. (pl. a második után a fickó megeszi a
kutyáját, amit ki kellett hozni a gekkók közül.) A harmadik után egy hónappal
már nem tudsz visszajutni Arroyoba.(Mondjuk addig sem érdemes visszamászkálni,
mert mindenki csak csesztet, hogy mit keresel itt és miért nem a GECK után kajtatsz...)
A második időlimit a végén van, az Enklávén egy 10 perces visszaszámlálás aminek
nem kellene a helyszínen megvárni a végét. (Persze lessz egy két delikvens aki
meg akar akadályozni a kijutásban.)
A Harmadik limit, tulajdonképpen maga az életkor. Húszegynéhány év kalandozás
után meghal a kiválasztott, mert Ő sem örökéletű.
21.
A Military Base-ra hogy tudok bejutni?
D: Van otte gy csille, mellette valahol meg egy fémcső elfekvőben, azt beteszed
a csillébe, bele egy dinamitot beidőzítve, és BUMM (Csillére jobb klikk - kiválasztod
a rudat. Rúdra jobb klikk - kiválasztod a dinamit-ot.)
22.
Ha levadászok egy gekkót, akkor a bőrét miért nem kapom meg?
D: Ahhoz, hogy megnyúzz egy geckót, kell egy képzettség (Gekkónyúzó), amit akkor
kapsz meg, ha kimented Smiley a mérgező barlangból.
S: ... Természetesen csak ha beszélsz vele Klamath-ban a kiszabadítása után.
23.
Hogy szállíthatunk lézerfegyvert Renoban a fegyverárusnak?
D: Siera hadiraktár: Itt találsz egy párat.
Salvatore utolsó kuldetésénél (rakodás) kérhetsz egyet.
Valahonnan késöbb (San Fransisco, Encleve, Navarro stb.) szerzel egyet.
24.
Ha valaki elállja az utamat és nem tudok kimenni a sarokból akkor mit tegyek?
D: Jobbgomb a tagra, a megjelenő menüben kezes-nyilas gomb.
25.
Hol és hogyan lehet felhasználni a ÉLET táskát?
S: Az Enklávé fúrótornyán csak az ÉLET-el a zsebedben tudsz kijutni a labirintusból.(Csak
akkor nyílik ki az utolsó ajtó, ha nálad van) De ha a 13-as menedékben talált
ÉLET-et kint hagyod a szárazföldön, akkor sem kell kétségbe esni, mert a labirintusból
oldalra nyíló őrszobák egyikében találhatsz egy másikat.
26.
Vault city elővárosában van egy Cassidy nevű ember, aki azt mondja, hogy azért
nem tart velem, mert régebben a rabszolgakereskedő voltam. Lehet-e valamit csinálni,
hogy mégis velem tartson?
D: Sajnos nem. Ez mind a rabszolgakereskedő múltad miatt van. (ÚKK-ban sem fognak
imádni miatta)
S: Akkor sem jön veled, ha valahol lelőttél egy kisgyereket és a Jellemednél
megjelenik a "Gyerekgyilkos" titulus.
27.
A Gekkó erőmű alatt lévő szektát, hogy lehet megtalálni, eljutni oda?
D: A szektához vezető létrát a Gekko roncstelepén találhatod meg (balra felül
egy épületből nyílik lefelé).
S: A Prófétának (egy mutáns patkány!) sajtos pufit kell adni, erre ad egy Ankh-keresztet,
amitől a ghoulok nem támadnak...
28.
Modokban ki lehet nyitni Farrel faliszéfjét?
D: Igen, de:
Felesleges, mert nem sok minden van benne.
Az aranyora nincs benne.
Ha kinyitod a széfet, akkor Farel megtámad.
S: És nem csak Farel, hanem az egész város is...
29.
A térképen hol van Oil Rig?
D: Oil Rig lényegében az Enklávé, és nincs a térképen. Tanker visz oda (amit
San Fransisco-ban találhatsz), persze csak akkor, ha feltankolod és teljesíted
az elinditásához szükséges küldetéseket.
S: A Fallout biblia szerint a Csendes óceánon fekszik párszáz mérföldre. Egyszerűen
nem fért rá a térképre. (Megjegyzés: A tankhajó amivel eléred majd valószínűleg
szuperszonikus, mert a játék órája szerint másfél percre van szüksége az úthoz.)
30.
New Reno-ban, hogy tudok Bishop irataihoz férkőzni, amik a fali széfben vannak
és, hogy tudom kinyitni?
D: A széfhez úgy juthatsz, ha megfekteted Bishop papa lányát, vagy feleségét
:) megadják a kódot, de nem árt ha nálad van a menedékvárosi szószóló által
küldött táska kifelé menet.
S: Vagy kifelé jövet lehentelheted az egész bandát. A kutya sem fog haragudni
érte... Renoban ez ilyesmi "mindennapos eset".
31.
Hogy lehet Jet ellenszert készíteni?
D: A Menedékvárosban lévő orvossal beszélj előszőr(Magas orvosi képesítés kell)
és aztán a Redding-i orvossal. Így megtudod az ellenszer készítés módját. Ezután
a Menedékvárosban készíteni kell belőle néhány üvegcsével. El kell vinni az
ellenszert Redingbe. Utána beszélj Menedékvárosban a főtanácsossal és add valamit.
S: Másik lehetőség, hogy miután felkértek az ellenszer megtalálására elkocsikázol
San Franciscóba és veszel(!) pár üveggel. (ott már kapni akkor is amikor még
fel sem találták...Ipari kémkedés???) Sajnos a program nem jelzi, hogy Dr.Troy
milyen képet vághat, amikor ő még buzgón kotyvaszt a laborban te pedig beállítassz
hozzá a saját találmányával... :-)))
32.
Hol találom az Alien Blastert (Idegen fegyvert)?
S: a: Modoctó északra van a Willy nevű kereskedőnél...
Ha beszélsz vele elalszol. Amikor felébredsz csak azt kérdezi, hogy megveszed-e?
Itt zsákbamacska, mert szintfüggő hogy mit kapsz tőle.
1+: Éles lándzsa, szöges boxer
1-3: Kés, Kő, Lándzsa
1-5: Dobókés, 10mm Pisztoly, Tomfa, boxer, Red Ryder BB Puska
1-10: Kihegyezett rúd
3-5: Harci kés, Desert Eagle.44, Sörétes puska, Vadászpuska
6-10: 10mm GPI
6+: 14mm Pisztoly, Elektromos ösztöke
8+: Hasfelmetsző (Ripper)
10+: Energia kesztyű
11-15: Rohamfegyver, Mesterlövész puska
13+: Idegen fegyver (Alien Blaster)
15-20: Gépágyú
(Ajánlott a beszélgetés előtt lopással megnézni mi van nála. Ellopni viszont
nem lehet!)
b: Rejtek-ben egy tolvajgyerek zsebében
Erről többen hírt adtak már, de eddig sem egy screenshot, sem egy kimentett
állás nem érkezett a csapathoz, ami alátámasztotta volna!
c: Az
Enclávén a labirintusban. (Easter Egg)
Ha a Beszéd képzettséged be van jelölve (tag) és 100%-nál nagyobb akkor kaphatsz
egyet ha a labirintus számítógépeni használod a Tudomány képzettségedet. Az
hogy melyik gép buherálásáért kapod, játékonként változik.
(Mindig a sorban legfelül álló skillre vonatkozik. Pl. ha a doktor és a beszéd
is be van tag-olva akkor a doktorra mást kapsz!)
33. Mi van olyankor, ha valamelyik NPC (pl. Sulik) állandóan
elszalad a harc elől, vagy nem akar a kezébe venni kétkezes fegyvert?
S: Ha a harci beállítások ellenére menekül, akkor valószínűleg halálosan sérült
vagy vak. Ha pedig nem vesz kézbe kétkezes fegyvert akkor valószínüleg eltört
valamelyik keze. Ilyenkor vagy az orvosi skillt kell használni rajta, vagy elmenni
a reddingi dokihoz, aki a csapattagokat is felgyógyítja.
34.
Mi a probléma olyankor, ha gyári dobozos Fallout 2 verzióm van és Modocban nem
lehetett megtalálni a cserző kisfiát a Slag-eknél, a víztározó partja üres és
nincs meg a kissrác a Nixon-babás feladathoz sem?
S: Igen ritka, de előfordulhat, hogy amerikai verzió kerül valakinek a kezébe...
"az amerikai jogszabályok miatt van, amelyek tiltják gyerekek szerepeltetését
az ilyen játékokban - tehát a kiadó "kikódolta" a gyerek karaktereket,
függetlenül a játékban betöltött szerepüktől." A megoldás: Vagy le kell
tölteni a childpatch-et a netről vagy be kell szerezni egy "PcGurus"
verziót.
35.
Van felső határa a szintlépéseknek?
S: Idézem Strato-t a fórumról: "A játék megnyerése után ... menj be a Vaultba
a legalsó szintre, és bökj rá a központi számítógép termináljára! Eredmény:
egy Vault City designer notes holodisk és a szabad szintlépés a pipboy segítségével...
a 99. szint a legnagyobb, onnan nem lehet továbbmenni." A játék megnyerése=Az
Enklávé elpusztítása.
36.
Engem az érdekelne, hogy a "here and now" képesség a patch után is
úgy műxik e, mint elötte? azaz ha magasabb szinten választom, akkor több szintet
lépek tőle?
S: A magyarítás tartalmazza az 1.02-es patch-et (pl. ezért nem tünik el -olyan
gyakran- a kocsi...) de ezzel együtt kiszedték a "táp-bugokat" mint
az említett "Here & Now perk bugot" is.
37.
Hogyan lehet eljutni a Golgothára?
S: Salvatore elpanaszolja, hogy egy fickó lelépett a pénzével. Mint kiderül
a fickót Lloydnak hívják és a Deperados kaszinó alagsorában bujkál. Ha megfenyegeted,
elmondja, hoigy hol a lóvé(ekkor jelenik meg a térképen a Golgotha) Megbeszéltek
egy találkozót. Itt ki lehet ásatni a sírt amiben eldugta a cuccot... Itt van
egy poén is A Jó a Rossz és a Csúf című Westernből: "Kétfajta ember létezik.
Az egyik sírokat ás, a másiknál puska van."
Valamint az egyik drogdílerrel beszélgetve is megtudhatod a helyét...
38.
Van 1 olyan küldi amikor a NCR külsőrészében, este ha bemész a kocsmában megbíznak
azzal, hogy nyírd ki a városban lévő Hubologista papot. Hogy lehet a papot csendben
eltenni láb alól?
S: Időzített dinamitot kell bele-"lopni" a zsebébe. És nyomás az utcára,
hogy ne lásson a halála pillanatában.
39.
A térképen amit a honlapon találtam, van egy csomó titkos hely Pl: Talking head
Nemtom mért de én hiába megyek oda ahol ezeknek lenniük kéne, nem találom őket!
Lehet hogy csak a Túlélés képzetségem túl alacsony?
S: Többek között igen. Ezek "Random Encounterek" tehát véletlenül
jönnek elő. És nem feltétlenül a térképen bejelölt helyen vagy a környékén!
Soxor szinte egymás után találod meg őket és van, hogy hónapokig egyet sem.
40.
Hogy lehet igazán jó karaktert csinálni?
S: Igazából ezt kérdezik a legtöbben. Teljesen szubjektív. Ha induláskor eldöntöd,
hogy milyen karaktert szeretnél, végigolvasod a Trait-ek nyújtotta lehetőségeket
és aszerint válsztasz, hogy mi akarsz lenni.
[BHK-10
(Strato) után szabadon]
Trait ajánlat:
Ajánlott a tehetséges, nem jön rosszul a kis termet sem. Az elején még úgysem
kell annyi málhát cigölni, meg ott van Sulik is, a végén meg van energiapáncélod
(+3 erő) és még ki tudja hány követőd. Ha célzott lövésre utazol, akkor NE vedd
fel a gyors lövést, de amúgy azt is ajánlanám. El lehet még gondolkozni a ravasz
(finesse) és a kamikáze trait-en.
Tulajdonságok:
A főértékeket úgy állítsd be, hogy ha tápolni szeretnél és némi IQ-t is bele
akarsz vinni, hogy belekalkulálod a következő dolgokat:
-Erőre ad az energiapáncél 3-at, és az egyik memóriamodul 1-et. Ez tehát érdemes
6-ra állítani, így meglesz a 10, és minden fontosabb fegyvert elbírsz energiapáncél
nélkül a játék elején is (a mesterlövész puska és a Gauss puska erőkövetelménye
is 6 asszem).
-Van még három másik csip: karizma, intelligencia és érzékelés, ezek midnegyike
+1-et jelent a vonatkozó képességre.
Az érzékelést nyomd fel jól! A 8-9 már elég kell legyen mesterlövészkedni.(máshoz
sem jön rosszul...) A szerencsére rakjál sokat, mert az viszi a kritikus esélyét
fölfelé, és az kell a Sniper perkhez is! (A szerencsére az ÚKK-i hubologista
paptól kaphatsz még +2-t ha sikeres a teszted.) Az ügyességre annyit rakj, amennyit
te gondolsz. Ha sokat akarsz lépni, akkor told fel. Szerintem nem érdemes arra
gyúrni, hogy kétszer tudj lőni célzott lövést a puskádból... (Kell a pont másra
is.) A karizmát és az intelligenciát nem érdemes alacsonyra, mert akkor egy
csomó beszédopció meg sem jelenik majd, nem fogsz tudni questeket kidumálással
megoldani és skillpontod is kevés lesz. (Hozzá tartozik a témához, hogy minden
elsődleges tulajdonság egy alkalommal emelhető a megfelelő perk-el is +1 pontal!)
Skill Tag:
(Tag=Kijelölés)
A small guns és az energiafegyeverek tag-elését támogatom, de a zárnyitás helyett
javasolt a beszédet tag. Sokkal több beszéd van a játékban, mint zárt ajtó...
41.
Van Broken Hills-ben az első városrészben, észekon legfelül 4-5 láda. Hogy lehet
oda juttni?
S: Állj a Nyugati bejátathoz és kerüld meg a várost az óramutatóval ellentétes
irányban! De csak pontosan és precízen, ami azt jelenti, hogy soksor ki kell
"Hexázni2 a dolgot és olyan közel kell tenni a kurzort a képernyö széléhez
amenyire csak lehet. A kerítés túloldalára "teleportálódsz"...
42.
Vault City Menedekeben, a masodik szinten van egy helyseg, aminek beragadt az
ajtaja.
Van itt egy memoriamodul, amit szeretnek megkaparintani.
S: 9 v. 10-es magas erővel.
Az erő emelésének módjai:
1. Erőpáncél +3
2. Memóriamodul +1
3. Buffout drog +2 (annyiszor ahányszor beveszed)
43.
Hány NPC-t vehetek fel a csapatba
S: Az egész karizmafüggő. A felvehető segítők száma a kazizma fele, lefelé kerekítve.
Ha szeretnél més ezen felül embereket, mutánsokat, állatokat, vagy robotokat,
akkor vagy a karizmádon emelj. Vállasz a szintlépésnél +1 karizmát, vagy szerezd
meg a napszemüveget salvatore emberétöl (kézben kell tartani a szemüveget!).
Ezek szintén 1 Karizmát adnak. A második lehetőség, hogy a Magnetic Person.
perket kell választanod. Ez is +1 férőhelyet biztosít a csapaton belül. A harmadik
megoldás a drog. A mentát növeli a karizmád, igy ezzel is növelheted a létszámot.
Nem csatlakozik hozzád
Sulik és Vic - ha rabszolgakereskedo leszel
Cassidy - ha "gyerekgyilkos" leszel
Marcus - ha segítessz a "jobboldali szimpatizánsoknak" Broken Hills-ben
A halálkarom (Goris) - ha kinyírod a halálkarom királynot.
44.
A 15-ös menedékben van egy számítógép amit őriznek. Hogyan lehet oda jutni anélkül
hogy megöljenek?
S: Ha elég jó az osonásod, elmehetsz odáig és vissza is, csak NE szólítsd meg
a főnököt! A bejáratnál megszólít egy csaj, hogy mit keresel idelent. Mondd
neki, hogy új vagy. Ő elhajt a fenébe, de nem támad meg. Innen lehet nyugodtan
lehet mászkálni. Lent a harmadik szinten is bejárhatsz mindet. Csak a banditák
főnökének a szobájában muszáj lopakodnod! (De ott nagyon!) Lefelé indulj és
végig a fal mellett lopakodva eljuthatsz a gépig. Ott letöltöd az adatokat ÚKK-ról
és visszafelé is fal mellett osonva kijuthatsz...
45.
Az NJK-nak hogy lehet egy konkret stukkert a mancsaba kenyszeriteni?
A harci iranyitasnal van ket gomb (legjobb pancel, legjobb fegyver), azaz o
valaszt a nala levo kinaltbol.
Te nem adhatod meg konkretan, mit hasznaljon?
Vagy bizzam ra, tenyleg a legjobbat valasztja?
S: Sajnos direkt nem lehet megmondani, hogy mit használjanak, mert automatice
az általa használható legerősebbet választja. (pl.: Vic v. Cassidy egyaránt
jó Mesterlövész- és Gauss puskával. De amíg egy töltött gauss van a zsebében,
nem hajlandó a mesterlövészt a kezébe venni.) Ez alól csak akkor van kivétel,
ha nincs lőszere hozzá és a csúzli tára is üres. Áthidaló megoldás lehet, ha
elveszed tőle a fegyvereit és csak azt hagyod nála amit használtatni akarsz
vele, és miután kezébe adtad visszacuccolod hozzá a többit is.
46.
A Holodiszkeket hol lehet lejátszani v. valahol megnézni a tartalmukat?
S: Az Inventoridban (Tárgylistádban) a használ (kéz) ikonnal betölti a pip-boyba.
(A tárgyon nyomva tarttott ball klikkre elojönnek az ikonok.) Utánna a Pip-boy-ban
a "helyzet" menüpontban elolvashatod a tartalmát...
Általában csak háttérinfókat illetve "tippeket" tartalmaz.
47.
Menedékvárosban nem tudom megtalálni a kisgyerek babáját, amit elveszetett és
Nixonnak hívják(a babát), hol tudom megtalálni a babát?
S: A kohalomtól ballra a kocsma fala mögött van a földön egy doboz alakú "valami"
(ha ráviszed a kurzort fel birod venni.) az a baba. A kölyöknek visszaadod,
és bezárod a bárbeszédet, a következo megszólításai egyikében kotyogja el a
kulcs helyét.
48.
A New Renoi boxmeccs után ezt írja a karakteremre: Miszter Húsdaráló leharapta
a fülemet és vesztettem egy karizmát. Vissza lehet ezt csinálni valahogy?
S: Sajnos ez már így marad. De mint az előzőekben írtam, a karizma növelhető
egyéb módon.
49.
A Gekkói erőműben hogy kell megcsinálni a reaktort? Illetve hogyan lehet odaadni
a robotnak a Hidrót?
S: Három verzió van:
a.Beveszel egy-két Rad-X kapszulát és begyalogolsz.(Eszméletlen sugárdózist
kapsz!)
b.Rábeszéled a vezérlőben álldogáló Ghoult (Hank), hogy csinálja meg (rontja
a Karmát!)
c.Beprogramozod a javító robotot. A helyes sorrend: 2, 4, 1, 5, 3
(Ha minden igaz, mindig az a válasz amiben szerepel a naprendszer valamelyik
bolygójának a neve.) Ezután elkéri a konzol az alkatrészt és végigjárja a procedúrát.
Ha "manuálisan" szereled be, akkor utánna menj el Harold-hoz (Ő a
főghoul a faluban) és kapsz tőle 5 Stimpack-ot és 3 Szuper Stimpack-ot.
50. Az Enklávén a labirintusban elakadtam.
Szóval valaki meg tudná mondani, hogy melyik terminál melyik ajtót nyitja?
S: Ha a termeket az alábbiakban jelöljük számokkal, akkor az útvonal: [2, 3,
1, 7, 8 és 9] vagy [2, 1, 2, 3, 8, 9 ]
1 2 3
4 5 6
7 8 9
10
A legutolsó (10) ajtón csak akkor tudsz átmenni, ha nálad van az ÉLET!
51.
Bejutottam a hajóval az Enkláv legbelsőbb szentélyébe, és nem tudom, mit kéne
csinálnom. Mindenkit kinyírni?
S: Zanzásan a következő:
1.) Le az 2. szintre dumálni a cellákban álldogáló falubeliekkel.(Csapattársakat
csak erőpáncélban engedik be ellenkező esetben lőnek!)
2.) Le a 3. szintre, át a labirintuson. (csak legyen jó mentett állásod előtte.)
Az utolsó ajtó csak akkor nyílik, ha nálad van a G.E.C.K (ÉLET)
3.) Legalsó szinten megdumálni a proffot. Rávenni, hogy segítsen elszökni a
falusiaknak. (Elgázosítja a bázist és csak azok maradnak talpon akiken erőpáncél
van, vagy be vannak csukva a börtönbe.)
4.) Ugyanezen a szinten: Kicsinálni az Enklávé elnökét és lenyúlni a hullájától
az elnöki kódkártyát. (Itt szabadon választott, hogy nekiesel, vagy időzített
C4-est "lopsz" a zsebébe... a végeredmény számít!)
5/a.) Visszamászni a labirintuson át a bejárati szintre és átállítani a védelmi
rendszert "lázadás elfolytása" üzemmódra. Majd vissza a legalsó szintre.
vagy
5/b.) Hagyni a fenébe a kódkártyát, tovább a 6. pontra...
6.) Felrobbantani a reaktorvezérlő terminálokat. És futás az elnöki vészkijárathoz!
(Az az ajtó amin lejöttél, bezáródik...Tehát csak erre távozhatsz.)
7.) Kijutni (kiverekedni magad) az őrszázad körletén keresztül a bejárathoz.
(A nehézség egy kis előrelátással kiküszöbölhető, ha akkor kicsinálod a szint
összes katonáját és automata-ágyúját amikor megérkezel a fúrótoronyra!)
8. Frank Horrigan bácsi a túlméretezett kezeslábasában(kb.3,5 méteres). Na neki
kellene a kezeslábas helyett egy "nagy zakót" adni!
Verzió A: Átállítottad az ágyúkat az 5/a pontban? Akkor négy személyi testőr
lefektetése után(előtt/közben) végignézni ahogy Horrigan bácsiból ementálit
csinál a biztonsági rendszer...
Verzió B: A bodygard-okat rábeszélni, hogy engedjenek utunkra. Utánna fal mellett
osonva át a terminálhoz és átállítani a bizt-rendszert. Folytatása ua. mint
az A. vége.
Verzió C: Saját kezűleg (-fegyverűleg) perforálni (kilyukasztani) Mr. Horrigant.
Az elképzelés bökkenője az úriember felettébb komoly fegyverzetében és a 999
HP életerejében van. De nem kivitelezhetetlen...
Hoppá majdnem
elfelejtettem! A Terminálok felrobbantása után elkezdődik egy visszaszámlálás
aminek nem kellene a helyszínen megvárni a végét! Tehát a 6. pont után elég
sietős lessz a dolgod. :-))) Amikor Mr.Horrigannél némi kézenjárás után beáll
az exitus, próbáljunk olajozott villámként kidöngetni a bejárati ajtón.
Következik egy jó kis animáció.(Mondjuk én Amiga500-on már 89-környékén is láttam
hasonló minőségű atomrobbanás effektet...)
A következő színhely ismét a San Franciscoi kikötö...
_____________________________________________________________________
Tippek:
- NCR-ben (UKK-ban) a bazárban el lehet csórni a kereskedő cuccait a polcról.
Lehetőleg éjjel és tűrhető lopakodás skillel. A tolvajlás műxik egyéb szekrényre
és polcra is amit nem enged a gazdája simán "megnyitni".
- Egy tipp
a drogokkal kapcsolatban. Ha egy adott perk-hez nincs meg valamelyik alaptulajdonságod
(kevés az erő, ügyesség, inteligencia,...), akkor jönnek a drogok.
1. Szintlépéskor mentés.
2. Mentace v. Buffout bevesz
3. És láss csodát! Olyan perk is választható amihez gyenge voltál.
A drog hatása elmúltával is megmarad a perk, mert az alkalmazása már nem tulajdonságfüggő.
Az egész módszer veszélye a drogfüggőségben rejlik... :-)
- Ha valakinek kevés AP-ja van, akkor kihasználhatja a Jet & Jet-ellenszer bugot, amivel egész szép kis Ap mennyiséget lehet elérni rövid idő alatt. Ez annyit takar, hogy: Beveszel egy JET-et, Függő leszel de emelkedik az AP-d, Beveszel egy ellenszert, Újra egy JET és így tovább-és így tovább...
- Mentések: Fontos! Legyen mindig legalább 3-4 mentésed! Soha ne ments egymás után ugyanarra az állásra, mert nem tudhatod, hogy nem e kell visszatöltened az előzőt! A falloutok tipikusan olyan játékok amikor sokszor két nap után jössz rá, hogy valamit másként kellett volna csinálnod... :-)
- Egyébként
erőpáncélt San Franciscóban lehet szerválni.
A kínai negyed boltjaiban árulják. Én megvettem egyet és visszaloptam az árát
a boltostól utánna még egyet...stb. Igy lett 4 páncélom úgy, hogy a Katonai
Bázison (ahol más éppeszű játékos az elsőt találja...) még csak nem is jársz!
- A San
Francicoi boltokban vásárláskor ne az eladókkal beszélj, hanem klikkelj az asztalokra!
Boltonként kettő van mindkettő más-más(!) árúkészlettel.
Ugyanez érvényes minden boltra ahol több asztal vagy polc van és enged odamenni.
Pl. NCR-ben is a bazári sátorban három polc három különféle árúkészlettel...stb.
- A Sierra Hadiraktárban a karbantartó állványokban álló robotokat nem kell feltétlenül megtámadni! Ki lehet kapcsolni Őket! Javítás skill használatával. Két pozitívuma van a dolognak: 1. Nem támadnak meg. 2. Több exp-t kapsz, mint ha lehentelnéd őket!
- Mentési
szisztéma (a'la Sniper):
Elöljáróban annyit, hogy Én raktárnak használom SF kínai negyedét. Minden(!)
cuccomat ott tartom, külön szekrényben a fegyvereket, külön a drogokat és gyógyszereket,
és külön a küldetések cuccait + a felesleges lomot.
Befutok
SF-be (vagy bárhova) mentek (pl. Trade vagy Üzlet néven), lepakolom az összes
cuccomat egy asztalba (Orvosi rendelő első szobájában). Kirámolom a csomagtartót
és az NPC-ket, futok egy kört a boltokban. Amit nem tudok eladni azt berámolom
a szekrényekbe. Felszedem a személyes cuccaimat és a kocsi mellett újra mentek
(pl. Namivan vagy Máravége néven)
Csak ezután lépek le az adott placcról.
[FIGYELEM! A fenti szisztéma könnyen eredményezheti a "Túl sok tárgy BUG" létrejöttét!!!]
Slot 1
- "Indulás"
(A karakter legelső mentése még a Templom előtt.) Megtartom, hogy lássam mennyi
idő alatt fejlődöm X szintet)
Slot 2 - "Haladás" (Csak szintlépéskor mentek ide, mielőtt(!) a karaktermenübe
lépek.)
Slot 3 - Slot 4 / "Maravege" és "Namivan" Ideiglenes mentések
amikor már régen nem mentettem.
(Illetve mielőtt kilépek a játékból mindig a Slot 3-ba mentek!)
Slot 5 - Slot 6 / "Csata" és "Harc" Az! :-)))
Slot 7 - Slot 8 / "Lopás" és "Steal" Az! Előtte is és utána
is. Ezért nem kaptak el soha. :-D
Slot 9 / Szabad mentés, amikor valami egyéb marhaság van. (Pl. a bálna darabjai
vagy a beszélő fej.)
Slot 10 / "Trade" Ide mentek mielőtt üzletelnék valakivel.
- Klamathban a lezuhant Vertibird mellett van egy robot (Mr. Handy). Az infó szerint meghibásodott. Beszél is nagy hülyeségeket és minden mozgónak nekitámad. Szegény csórikámat meg lehet javítani!!! Egy havernak sikerült. Lopakodás és mielőtt támadna, repair. A drótagyú észhez tér és mellesleg ettől kezdve nem támad. Viszont nem lehet magunkal vinni.
- Táp tipp:
(Sniper féle recept. Nem kötelezo elfogadni...de ajánlom kipróbálni!)
Reddingtol 3* Dél és 3* Kelet. Itt a hegyekben mászkálj egy "képzeletbeli"
3*2-mezos téglalapon belül.(Ezen a területen "sötétebbek" a hegyek
a térképen)Namármost szinte minden ellenfél mögött barlang van! Amiben újjabb
lemészárolandó áldozatok sorakoznak! Aki itt a felszínen jöhet: Gekkók, Rablók
v. Útonállók, Karaván, Radskorpió, Kutyák,...stb. Akik a barlangokban vannak:
Halálkarmok(!), Gekkók, Patkányok...Ebbol a legjobbak a halálkarmok: Negyedannyi
HP-jük van mint a felszini rokonaiknak és könnyen sebzodnek. Ráadásul sokan
vannak barlangonként. Komolyan összejöhet 8-12000 Exp. egy csatából úgy hogy
meg sem sebeznek!!!
Másik hely:
Navarro-tól 5* Keletre kezdodik egy ÉNy-Dk irányú rövid hegylánc. Itt ugyanez
a móka mint Redding alatt.
Csak(!) itt a felszínen: Tuzgekkók, Halálkarmok, Floaterek (Lebegok), Kentaurok,
és Alienek.
A barlangokban: Halálkarom, "Tuzgekkó" (Csak kék, de nem lángszórós),
Alien, Banditák(v. Rablók?)...
Na itt gáz lehet! Ugyanis a rablók általában olyan (vagy jobb) fegyverekkel
vannak ellátva mint te. Így mire ide jutottam majdnem mindegyiknél Turbóplazma
és Y42B puska volt!
Harmadik hely:
Persze lehet vadászni az Enclávé járorökre is Navarró körül egy 3-4 mezo sugarú
területen. De ha sík területen összefutsz egy 8 fos ilyen halálbrigáddal, akkor
Kiválasztott legyen a talpán aki valagbarúgás nélkül megússza... :-)
_____________________________________________________________________
Érdekességek:
1. A pap New-Renoban, miután visszajottél Enclave-ből, akkor "feláll"
és ad egy könyvet, melynek neve: Fallout 2 hintbook. Egyszer beleolvasol, és
10000 taoasztalati pontot kapsz. Sőt még minden képzettséged 300%-ra növeli!
Ezt irja: Egy tonnányi adatot tudtál meg magadról, 10000 tapasztalati pontot
kapsz.
2. Menedékváros a játék megnyerése után. Mindenek előtt érdemes elbeszélgetni Lynettel :), de ha a táp kell, menj be a Menedékbe, a legalsó szintre, és bökj rá a központi számítógép termináljára! Eredmény: egy Vault City designer notes holodisk és a szabad szintlépés a pipboy segítségével... a 99. szint a legnagyobb, onnan nem lehet továbbmenni.
3. Az elso energia fegyver Klamathban található. Méghozzá egy villanypásztor (angolul cattle prod). A legészakibb fürdős csajnál található, de mivel nem áll szoba veled ezert ha kell egy ilyen kaliberü fegyver- amibe mellesleg egy ideig még nem találsz cellákat- ki kell csinálnod a fél falut:)
4. A SF-i boltok bugjával kapcsolatban annyit tudok, hogy ha vásárlás előtt(!) mentessz állást akkor előfordul, hogy más-más cuccot kínál fel.(De ennek kihasználásához 5-6 mentés kell és azokból kell kimazsolázni a nekem legjobban megfelelőt.) Nem fontos ezzel szórakozni. Inkább vissza kell jönni 2-3 hét múlva. Addig újra lessz náluk 4-5000$ és pár tucat stimpack.
5. Mi történik,
ha 10db CatsPow-ot elviszel NewReno-ba A CatsPow-házba?
Kapsz 1000 tapasztalati pontot és egy könyvet (CatsPow isue No5) ami 10%ot emel
az energia fegyverek használatán
6. Van egy süti a Sierra Army Base-ben amit ha megeszel +1 action pontot kapsz... (Ezt a sütit anno Franky bácsihoz vittem Enclave-be, és mondhatnám nem volt jó neki hogy kétszer lövöm szemen egy körben...)
7. Érdekes tárgyak: Bőrpánt egy golyóval (ha láttad a Ponyvaregényt ismerős lehet). Ilyet kapott Marcellus bácsi a szájába, amikor a homokosok kezei (és másai:) közé került. A kocsmában a szkanderező mutánstól lehet "megszerezni". A téma: kihív egy meccsre, és ha vesztesz, övé leszel egy éjszakára (nemtől függetlenül:). Utána asszem Reddingben mindenki ezzel szivat az utcán. :)
8. Mit
jelöl az a sok szám meg betű a térkép emblémáján?
Star Wars - New Hope. L5-AA23 - ez az a hely, ahol a herrcegnőt fogva tarották
a Halálcsillagon. L5 - Level 5, azaz ötös szint, AA23 - a cella száma. TK-421
Ez pedig Luke rohamosztagos ruhájának a hívókódja volt, amelyikben a hercegnőt
szöktette.
9. A Szent
Kézigránát!
kb. 4-500-at sebez
Találkozol a kerekasztal lovagjaival, utána egy sima encounterben, be kell menni
a barlangba (azt ugye mindenki tudja, hogy egy csomó helyen be lehet menni a
barlangba?!), és ott van egy ládában, de nagyon őrzik.
10. Amikor New Reno mellett a temetőben Pretty Boy Lloyddal dumálunk, van egy beszédopció, amiben Clint Eastwoodot idézhetjük A jó, a rossz és a csúfból ("kétféle ember van ezen a világon...").
11. Az
"Örökkévalóság Orzoje" encounter-ben.(Onnan ismered fel, hogy egy
baromi amorf ko-kör, vagy ha így jobban tetszik akkor kapu.)a "régi"
Vault13-ba kerülsz vissza még a nagyfater küldetése elott...és az a felemelo
feladat jut osztályrészedül, hogy TE cseszheted el azt a vízchippet ami miatt
az egész Fallout1 elkezdodött! (És addig ki sem jöhetsz onnan, amíg nem piszkáltad
a számítógépeket!) :-DDD Top-Poénnak tették be a készítok.
Bonus: Amikor én megtaláltam, már hurcoltam magamnál 5db. waterchip-et (Mivel
a Menedékvárosi második szinten találtam vagy 500 darabot) és csak úgy poénból
otthagytam mindet az elbarmolt szamitogép elott... Nesze neked Fallout1!
12. New Renoban egyszerre 2 családhoz is be lehet állni.Mordínóéknak még a wrighték elso küldetése elott elvállaltam Salvatore kinyírását de nem tettem meg.Wright-éknak megnéztem Sierrát (családtag lettem), és csak ezután nyírtam ki Salvatoret (Mordínóék is bevettek). A baj csak az, hogy innentol kezdve az Öreg Wright mindíg nekem esett, hogy bérgyilkos vagyok...
_____________________________________________________________________
Bugzások:
Melyet az 1.02 patchben sem javitottak ki:
Pozitív
Bugok(Mert vannak ilyenek is!!!):
Brooken Hilsben: A bányában van egy easter egg, valamit ebbol kifolyóan egy
bug! Ha bemész a bányába (persze nem árt elöbb beszerelni a légszüröt) menj
Kelet felé. Itt "át tudsz menni a falon". Ha nem tudod, hogy merre
kell menni, akkor lépj hátra, és látni fogsz a falban egy fekvő tetemet.Na arra
kell menni! Ha bejutottál ebbe az elhagyatott járatba, akkor beszéljk a gyerekkel,
tök poén:) A ládában lelsz egy urániumrögöt. Ezt vidd el a finomitoba. Ha az
elsot elvitted finomítani, akkor másnap visszaadta a pénzt és +500-at adott
az ércért. Namármost a Fallout2 1.0-ás verziójában újratermelődött a láda tartalma
és ezt kihasználva, mindaddig amíg nem utasítottad vissza, minden egyes újab
uránnal a zsebedben megkaptad az 1500-at.
Az 1.02-es patchban kivették a bug elso felét és ezzel a hibajavítást elintézettnek
tekintették...DE! Ha karavántól „privatizálsz” uránt és visszamész, a cheat
második fele még mindig él! (Sot az urán is nálad marad, tehát a végtelenségig
ismételheto.) Egy kis unalmas (fél órás) kattintgatás is igen jövedelmezo lehet…
:-)))
Hasznos bug Sierrához! Amíg nem látnak meg a robotok, nem lőnek. Jellemzően a 2.szinten ahol a raktárban ellenállás nélkül lehet agyonlőni a robotokat (asszem a javító procedúrát kell leállítani hozzá...). Elindulnak befelé a folyosón a működő robotok és amíg nem látják meg a karakteremet, addig csak gyalogolnak befelé. Vic-et vagy Sulikot az ajtóba állítva nem tudnak bejönni és birkamód tűrik, hogy az NPC-k szétlövöldözzék Őket!
"Tűzgekkó bőre" bug. Néha előfordul, hogy tűzgekkó és valamilyen "humanoid" csapat öli egymást... (Jellemzően a Military Base magasságában) Ekkor összejöhet, hogy ugyanabban a pozícióban dől el egy fickó ahol van egy tűzgekkó hulla. Na ezután a két hulla között lehet a nyilakkal lapozni.És láss csodát a tűzgekkón "aranygekkó bőr" van... :-)) (Hozzátartozik, hogy ha jól emlékszem megfeküdt a program amikor el akartam adni...)
"Hullarablás" bug. Ha karavánt kísérsz, akkor csata befejezése után feltétlenül ments állást! (mielott akár egy lépést is tennél!) Ki kell „zsebelni” az áldozatokat és ki kell menni a helyszínrol. Kis töltögetés után visszatér a banda ugyanoda!!! A hullák a földön a cuccok náluk és mindent fel lehet venni még egyszer! Namármost, ha a visszatéréskor azonnal csinálsz egy mentést és csak utána kezdesz fosztogatni, akkor újra ugyanezt fogja eljátszani!!! Általában 3-4x eljátszható… (Nekem többhöz nem volt türelmem + az NPC-imhez sem fért sok cucc.) Egész jó kis szórakozás, ha véletlenül másik karavánnal vagy sok rablóval találkozik az ember.
"Megbundázott boxmeccs" bug: Ha New Renoban beállsz boxolni, akkor a harc közben ments állást és amikor visszatöltöd, automatikusan megnyerted a meccset!
Negatív
Bugok:
1. Időzítek egy plasztikot és "belopom" egy delikvens zsebébe, ha
ezután állást mentek és visszatöltöm, akkor leáll a visszaszámlálás. (Aktiváltnak
néz ki, de két év mulva sem robban fel.)
2. Ha az ÚKK-i hubologistán és az Enklávé elnökén kívül bárki mást akarok kinyírni plasztikkal "szabálytalan művelet..."-el elszáll a fenébe. (Néha nem azonnal, hanem akkor amikor visszamegyek a "hullához"...)
3. Rendszeresen
eltűnik a "skill-gomb" a képernyő jobb oldalán és csak egy fekete
négyzet van a helyén. Ugyanezt néha megcsinálja a pip-boyban a "pihenés-gombbal"...
( Csak akkor jön helyre, ha kilépek a játékból és újraindítom...)
Ez az Úgynevezett "Sok tárgy Bug": "Nem tudom pontosan, mitől,
de ha a játék vége felé túl sok különböző cucc van egy helyen, az időnként tönkreteheti
a térképeket. A bug akkor fejti ki a hatását, amikor elhagyod a helyszínt, és
így amikor legközelebb megpóbálsz oda bejutni, a számítógép megáll. Sokan jelentettek
már ilyen tünetet; annyit látni, hogy a kurzort megszemélyesítő rakéta megáll
a bolygókörüli pályáján. Ahogy folytatod a játékot halmozva a tárgyakat, a helyszínek
egyre gyakrabban fognak elszállni, és ez bizony szinte (vagy akár teljesen)
élvezhetetlenné teszi az egész játékot.
A legegyszerűbb módja a bug megelőzésének az, hogy nem tartod meg azokat a tárgyakat,
amelyek csak bizonyos küldetésekhez szükségesek, de másra nem tudod őket használni.
Ha mégis meg akarod tartani, ne tedd őket a kocsidba, inkább egy olyan helyre,
amit bármikor elérhetsz, de nincs a közelében bolt, vagy egyáltalán túl sok
más holmi. A dupla biztonság kedvéért azt is megteheted, hogy egy helyen nem
adsz el túl sok mindent.
Ha egy térkép már tönkrement, akkor már nincs rá mód (legalábbis tudtommal),
hogy eredeti állapotába állítsd vissza, de azért lehet rajta javítani. A teendő
annyi, hogy keress egy ugyanolyan nevű fájlt egy korábbi mentésben, mint ami
elromlott, és cseréld ki vele. Például, San Fransisco kínainegyede (ez az hely,
ahol valószínűleg először fog előjönni a bug - két nagyobb bolt is van a környéken)
a "sfchina.sav" - Ctrl-R -t használhatod, hogy megbizonyosodj a helyszín
neve felől. A cserével a járókelők és a tárgyak visszaállnak a korábbi mentésbeli
állapotukba, de a küldetések és a párbeszédek állása valamint a kocsid helye
és tartalma nem változik.
4. ÚKK-ban az egyik dokitól lehet kapni egy mutáns szérumot, ami kicsinálja a szupermutánsokat megbíz vele, hogy próbáld ki. Annó amikor eloször nyomtam végig, megkaptam. Elso alkalommal azt hittem, hogy ÚKK-elott a bazár kocsmájában ácsorgó mutáns ellen kell. Valahogy összejött, hogy boxoljak a mutánssal (belekötöttem a fickóba aki a hubologista kinyírására biztat...) bekerültünk a ringbe, én beadom a zöldfejunek a szérumot... ééés szívvááás! A harci kör véget ért és a kiválasztott szaladgálhatott körbe-körbe, mint unokahugom a járókában. Többet nem bírtam kijönni a ringbol! :-)))
_____________________________________________________________________
A fordítással kapcsolatos kérdések:
1. G.E.C.K.-et miért életnek forditjátok (ha jol forditottam akkor annak jelentése
Édenkert Készítő Készlet)?
ÉLET, azaz Edenkert Letrehozasat Elosegito Taska. Az ÉLET szoval sok poent el
lehet sutni, pl:" Tudsz valamit az ELET-rol?" " Hjaaaa.....,
napokat tudnek meselni neked az eletrol..." es hasonlok.
3. Lehet-e
ezt a Fallout 2-t hálozatban játszani (két gép, cooperativ modban)?
Nem, de a Fallout Tactics-ot igen.
6. Mikor
lesz kész a Fallout 2 magyarosítás?
Már készen van. :-DDD
7. Működik
a régi kimentés az új magyarítással??
A magyarítás az 1.02-es hibajavító patch-ra alapul. Tehát, ha a játék alaptelepítésével
mentettél (még angolul) akkor át kell konvertálnod az állást különben nem tölthető
be. Használd a "Fallout2 Savegame converter"! Itt
találod
8. Le lesz-e
fordítva a játék neve?
Nem, marad Fallout2. Körülbelül olyan értelmetlen lett volna lefordítani, mint
a Hobbit-ot Babó-ra. (Magánvélemény: Mai napig ki vagyok rajta akadva, hogy
olyan nő fordította magyarra a "The Hobbit"-ot aki nem olvasta előtte
a Gyűrűk Urát Göncz Árpád fordításában!!! Sniper)
9. A magyarítás
mért nem darabokban lehet letölteni, hogy kislemezekre ráférjen?
A darabolást sajnos magadnak kell megoldani, amit file daraboló vagy tömörítőprogrammal
is megoldhatsz.
(pl.: Windows:
File-daraboló: http://tucows.euroweb.hu//index.html,
WInRar: http://www.rarlab.com,
WinZip: www.winzip.com,
Linux:
File-daraboló: http://www.freebyte.com/download/lxsplit.tar.gz)
_____________________________________________________________________
(És
végül de nem utolsó sorban)
Poénok a Fórumról:
Egysoros
hozzászólás amin a legtöbbet röhögtem:
[Roby] Extrém sport: Mutáns írtás tüskével!!!
[Lala ötlete nyomán:]
Jelek amelyek arra utalnak , hogy túl sokat vagy a Fallout univerzumban .
- Mindenhová bőrdzsekiben mész .
- Mostanában feltűnően sokat matatsz a kocsid/kocsitok csomagtartójában .
- A húgodat -mivel ő úgyis 5-ös volt énekből- azzal nyaggatod kottázza be L.Amstrong
dalát a telódba (F2 Intro).
- A nagypapa borospincéjét titokban pontosan feltérképezed , hogyan lehetne
átalakítani atomtámadás esetére.
- Kóbor kutyákat szólongatsz az utcán .
- A Windowst 640x480-ban használtad pedig 19" a monitorod , és ez csak
3 hét után tűnt fel...egy haverodnak...
- Nem káromkodsz túl sokat mostanában ? (De!)
- Az otthoni étkészletből eltűntek a "pengenehéz" kések . (dobókés)
- A hentesnél múltkor 1,5 Kg brahmin húst kértél .
- A telken lévő 312-es Wartburgot szorgalmasan bütykölgeted , igaz ,hogy a komplett
futómű+motor hiányzik és jelenleg tyúkok laknak benne , de egy Trabant indítómotort
és 2 mázsa kiszuperált akkut már sikerült beszerezned az átépítéshez .
...
- Az ABC-ben kiüríted a zsebed tartalmát és megkérdezed a boltost, hogy mit
tud andi cserébe.
- Mostanában minden sopánkodó embernek felajánlod a szolgálataid.
...
- 13-as feliratú Kék pizsamát hordassz a felsőruházatod alatt.
- Amikor résztveszel egy barlangi kiránduláson a barlangban élő összes gyíkot
akkurátusan agyonvered.
- A sarki étteremben Gekkósültet és Nuke-Kólát kérsz.
- A napszemüveget nem az orrodon hanem a bal kezedben tartod, mondván úgy is
javítja a karizmát.
- Összeszedegeted a rothadt gyümölcsöket, hátha el lehet cserélni.
- Minden zöld-sárga dobozos gyógyszert lenyúlsz a gyógyszertárból.
- Verzió 1.02: Lenyúlod nagyanyád Cavington-ját, mert (emlékezet)"inteligencia"
javító.
- Nem engeded a második platinalemezes gerincműtétet végrehajtattni magadon,
mert az implant második fokozata 1 pontal rontaná a karizmádat.
- Minden utadba akadótól az ÉLET(GECK) holléte felől érdeklődsz.
- Mostanában ha belépsz valahova első dolgod, hogy beletúrsz a szekrényekbe
és csak utánna szólítod meg a helységben tartózkodókat.
- Ha egy jelmezbálon meglátsz valakit akinek faágak vannak a fején, attól rögtön
a Gekkóiak hogyléte felől érdeklődsz.
- A lifteket maximum a 3-ik szintig használod.
- A működésképtelen pénzkiadó automata előtt azon elmélkedsz, hogy gyúrnod kell
még a tudomány skilledre ehhez a terminálhoz.
- A társadalom többségével ellentétben nem tartod visszataszító dolognak, ha
valaki piercing gyanánt egy arasznyi csontot hord az orrában.
[Sniper ötlete nyomán:]
A magyar nyelv egyik különlegessége a "fonák jókívánság". Amikor úgy
kívánnak az embernek valamit, hogy az tulajdonképpen átok. Pl. "Szabjon
rád rövidnadrágot a villamos.", vagy "Rajzoljon körül a Doszpod Péter."
A Fallout2-re
aktualizálva:
"Járjon érted 50 exp!"
"Nyerj szépségversenyt Gekkóban!"
"Legyél NCR-ben rabszolgakereskedő!"
"Védjen meg a Bishop család!"
"Legyél sokáig Metzger vendége!"
"Kívánom, hogy egyszer lőjj kritikusat... Az Enklávén az utolsó lőszereddel
Marcusba!"
"Kívánom, hogy legyél New Renoban sheriff!"
"Legyen a fekhelyed a Golgothán!"
"Csókoljon meg egy Floater!"
"Simogasson egy Alien!"
"Nyújtson kezet neked egy Halálkarom!"
"Álltál volna a bálna alatt."
"Legyen 1 az intelligenciád a híd őrénél!"
"Legyen a kedvenc háziállatod a Pariah Dog!"
"Lennél inkább Arroyoi gabona-nagykereskedő!"
"Veszítsd el a Napi-belépődet Menedékvárosban!"
"Nevezzenek Kis Fehéregeremnek... az Enclávén!"
"Vegyék szavaidat holodiskre...Az utolsókat."
"Jet legyen az inhalátorod!" (v. az asztmagyógyszered)
"Olyan okos vagy, hogy mentáttal 2 az inteligenciád."
"A Hubologisták adják rád az utolsó kenetet."
"Szép ember.A kettes szintű implant sem tud (már) csökkenteni a karizmáján."
"Adjon neked tüzet egy Tűzgekkó."
"Fogadjon díszsortűz... Navarrón."
"Aludj a raktárfedélen a hajó indulásakor!"
"Myron legyen a legjobb lövészed!"
"A visszaszámlálás alatt múljon el a Mentát hatása.!
"Marcus legyen a partnered...Egy Renoi pornófilmben!"
"ASH-9 legyen a gyóntatópapod."
...
"Legyen az utolsó mentésed két hónapos!"
"Találj egy rakétavetőt a sivatagban... 2-es erővel!"
...
"Világítson a szemedbe egy lézerpuska!"
...
"Ha szomjas vagy az úton, mindig találj vizet... ami már messziről fénylik
hogy könnyebben észrevedd!"
"Oldódjál fel hamar... gumicsizma nélkül!"
"Világitsa meg elmédet egy molotovkoktél!"
"Sorsoljanak ki a szerencsekerékkel... az MS piracynál!"
...
"Power Fist-el verjék ki a f@szodat!"
...
"Állj kézen, mint Frank Horrigan!"
"Erőpáncélban jöjjön rád a hasmenés!"
...
"Mindig süssön rád a nap... ózonpajzs nélkül!"
...
"Gyakorold a hátoncsúszást!"
"Világítsanak a fogaid ... a kaktusz tövében."
"Kívánom, hogy keress 2 milliót ... Broken Hillsben istállópucolással!"
"Modoc-ban a budi mellett zuhanyozz!"
"Az Enklávé után a hajó tatján napfürdőzz!"
"Olyan jól kommunikálsz... Nem 12 óra, hanem 12 nap alatt győzöd meg a
Kőfejet!"
"Nyilvánosan nevezzen téged Édesemnek Mrs.Bishop!"
"Engedj fel mint a hibernált katona a Sierrában!"
"Legyél önzetlen és adakozz... a Menedékvárosi spermabanknak!"
"Mindig legyen nálad gumiragasztó, hogy meg tudd javítani a barátnődet!"
...
"Légy olyan mint a Reddingi sheriff! Sántulj meg!"
"Játszatok pirospecsenyét egy Radskorpióval."
"Te légy mindíg a középpont. Egy Kentaurokból áló körben!"
"Ülj a Modoci budin a robbanáskor!"
[Katu21]Fallout2 tízparancsolat:
1: Lopj!
2: Gyakran ments!
3: Kötelező olvasmányok: Fallout 2 Hintbook, First Aid Book, Big Book of Science,
stb...
4: Gyakran ments!
5: Az NPC-knek midig jobb fegyver és jobb páncél dukál! Őket nem tudod hackelni...
6: Gyakran ments!
7: Párbeszéd előőtt és után, HARC előtt és után, pályáról be-és kilépéskor,
meg minden 5. percben, meg reggeli, ebéd és vacsora után...nem, ne moss fogat...MENTS!!!!!
8: A legjobb, ha 5 másodpercenként mentesz.
9: Ments gyakran!
10: (A változatosság kedvéért) Ments gyakran!
Ja, és a 11. parancsolat...PARÁZNÁLKODJ!!!!!
_____________________________________________________________________
(Talán) Befejezve: 2003. szeptember 29. 21:15
A GYÍK alapjául a Fallout2 fórum közel 3400 hozzászólása szolgált.
Mindenkinek
jó játékot kívánunk!
BHK-4
(.DOK) és, SNIPER
"War...
War never changes!"