SZOLGÁLTATÁSAINK

Együttmûködésünk cégekkel
I. Szervezet- és vezetésfejlesztés
II. Konfliktuskezelés mediációval
III. Cégvezetõi Kerekasztal
IV. Szakmai tanulmányutak

Szolgáltatásaink a nagyközönségnek
V. Konferenciák
VI. Kiadványok
VII. Könyvtár

Kapcsolódó tevékenységeink
VIII. Tanácsadás és számítógépes szoftverek MRP szervezetek adminisztrációjához
IX. Kutatás, ismeretterjesztés a részvétel és munkavállalói tulajdonlás alkalmazásáról

EGYÜTTMÛKÖDÉSÜNK CÉGEKKEL

I. Szervezet- és vezetésfejlesztés
az eredmény- és emberközpontú vállalati kultúra kialakítására

Egy vállalkozás mûködésének végsõ célja a nyereség. Ehhez egyre inkább a minõség javításával és a költségek csökkentésével vezet az út. Ez az út akkor tehetõ meg, ha a munkatársak döntõ többsége ugyanabban az irányban halad.

A teljesítmény javulásához egy gondosan "testre szabott" fejlesztési folyamat megvalósítására van szükség. A vállalat termelékenységének folyamatos emelését célzó vállalati kultúra kialakítása hosszú folyamat, amely a vállalat számos területén végrehajtandó változásokat foglal magában.

A társaságok számára az alábbi elemeknek egyedülálló kombinációjára van szükség:

A fejlesztési folyamat

Cél: A Cég tartós üzleti és közösségi sikere

Mód: A tulajdonosi gondolkodás és magatartás terjedése

Szintek: egyéni, csoport és szervezeti

Lépések:

Az MRP Átalakítása a Sikerért (MÁS) Program keretében az alábbi partnereinknél végeztünk modellértékû szervezet- és vezetésfejlesztési tevékenységet:

A MÁS Programot az Egyesült Államok Nemzetközi Fejlesztési Ügynöksége (USAID) támogatja.

Bõvebb információ: Erõs Ilona és Lukács János

Programcsomagjaink, melyek önállóan is igénybevehetõk

A) Helyzetfelmérés

A vállalaton belül kialakult aktuális helyzet feltárására nemcsak a szervezetfejlesztés elsõ lépéseként van szükség, hanem idõnként akkor is, amikor a cég a fejlesztések hatását és eredményét szeretné mérni. A helyzetfelmérés során az interjúk és a kérdõíves felmérés kérdéseit a vállalat egyedi vonásainak megfelelõen állítjuk össze és fogalmazzuk meg, együttmûködve a cégvezetéssel.

A kapott információk feldolgozására és a szükséges lépések meghatározására mûhelymunkát vezetünk a cégvezetõ által meghatározott munkatársak részvételével.

1. Dolgozói elégedettségi felmérés

Interjúkkal és kérdõíves felméréssel lehetõséget kínálunk arra, hogy a cégvezetés és a munkatársak "torzításmentes tükörben" láthassák a céget, saját tevékenységüket és annak eredményét. A dolgozók véleményüket nyilváníthatják azokban a kérdésekben, amelyek a döntésekrõl, párbeszédrõl, együttmûködésrõl, céggel való azonosulásukról, bevontságukról, a cég jövõjében való hitükrõl, ösztönzöttségükrõl, illetve más viszonyulásukról szólnak.

2. Vevõ-elégedettségi felmérés

A cégvezetéssel történõ egyeztetést követõen felmérjük, illetve segítünk összeállítani olyan felmérés-csomagot, amelyben információt lehet gyûjteni a céget leginkább érdeklõ területeken a vevõi véleményekrõl. Ebbe beletartozhatnak olyan területek, mint a vevõk elégedettsége a szervezet elérhetõségével, rugalmasságával, a reklamáció-kezelés módjával, a termékek, illetve szolgáltatások minõségével, megbízhatóságával, árával, a velük kapcsolatba lépõ alkalmazottak magatartásával, illetve a céghez való hûségükkel kapcsolatban.

3. Partner-elégedettségi kérdõív

Ahol fontos a stabil megbízható kapcsolat, ott érdemes a beszállító, illetve alvállalkozó partnereket is megkérdezni, amely után egy közös mûhelyen egyeztethetõk az igények. A kérdések olyan témákra vonatkoznak, mint hogy menynyire és miért fontos nekik a partner, mi segíti, illetve mi hátráltatja õket az együttmûködésben.

B) Kommunikáció fejlesztése

A jól megtervezett, átfogó kommunikációs stratégia kulcsfontosságú elem a munkatársak olyan hozzáállásának és viselkedésformáinak a kifejlesztésében, amelyek hozzájárulnak a cég eredményességéhez és piaci sikeréhez. Ez a kommunikáció segíti azt a vállalati belsõ környezetet kialakítani, amelyben a munkatársak partnernek érezhetik magukat, és felelõsségük tudatában viselkednek.

E célok elérésében oly módon tudunk segítséget nyújtani, hogy

C) Képzés

Együttmûködésünk kiterjed arra, hogy

Képzési programjaink során a résztvevõket aktívan bevonjuk a tanulási folyamatba és a csoportmunkába, konkrét, élõ példákat és tanulságos esettanulmányokat alkalmazunk, informatív, minden résztvevõ számára könnyen érthetõ tananyagokat használunk úgy, hogy a feldolgozás ne igényeljen elõképzettséget.

Képzési programjaink

Orientációs képzés

Sok alkalmazott nem ismeri eléggé vállalatát, a cégnél megvalósuló folyamatok elvi és pénzügyi hátterét, szervezeti mûködését. Az alkalmazottak átfogó oktatása áttekinthetõvé és érthetõvé tudja tenni számukra a vállalati adatokat és információkat. Eszközt ad a kezükbe ahhoz, hogy figyelembe vehessék munkájuk során ezeket az információkat, és együttmûködhessenek a termelési, jövedelmezõségi és piaci problémák megoldásában.

Képzési modulok

1. Alapok a cégrõl, vállalkozási ismeretek

Alapismereteket nyújt arról, hogy mi a vállalkozás, milyen feltételei, típusai vannak. Szóba kerül a vállalat története, úgy ahogy a résztvevõk megélték azt.

2. Az üzleti élet szereplõi és a gazdálkodás

Képet ad az alkalmazottak számára az üzleti életben együttmûködõ szereplõk (beszállítók, mi és a vevõk) szempontjairól, a pénzmozgásokról, bevételekrõl, kiadásokról és ezek viszonyáról.

3. Döntési játék: gazdálkodás és kimutatások készítése egy gyártó vagy szolgáltató cégnél

A gyártást és értékesítést szimuláló játék során a résztvevõk megtanulnak az üzleti élet szereplõiként (gyártók, pénzügyi vezetõ, bankár, beszállító, vevõ) viselkedni.

4. Pénzügyi kimutatások

Megvilágítja és érthetõvé teszi az alkalmazottak számára a mérleg, pénzforgalmi és az eredmény-kimutatás adatainak a tartalmát.

5. A tulajdonlás (ahol a munkavállalók tulajdonosok is)

A képzés eredményeképpen a résztvevõk választ kapnak az MRP (Munkavállalói Résztulajdonosi Program) tranzakcióval, az MRP szervezet alapszabályával és mûködésével, a tulajdonosi (szavazati, osztalékhoz fûzõdõ, vagy növekményhez való, stb.) jogok gyakorlásával.

6. Jogok és kötelességek a munkavállalók, a vezetõk, a tulajdonosok szintjén

Tisztázza a résztvevõk számára, mit jelent a hatalom és a befolyás munkahelyi szinten, milyen szempontok együttesére kell figyelni a döntések elõkészítésénél és meghozatalánál, melyek a vezetés funkciói és mi a felelõssége.

7. Áttekintés, a Cég küldetése, jövõképe, értékrendje

A korábban tanultak áttekintése és a jövõkép, küldetés újragondolását követõen a program tartalmát vetélkedõ keretében idézik föl a résztvevõk.

Belsõ trénerek képzése

Annak érdekében, hogy az együttmûködés és a csoportban történõ problémamegoldás technikáit a vállalaton belül a munkatársak széles körben megismerjék és alkalmazzák, valamint a bevonás mind tágabb körre kiterjeszthetõ és intenzívebbé tehetõ legyen, olyan belsõ módszertani támogatók képzésére van szükség, akik képesek a fenti témakörök többségében munkatársaik, illetve beosztottjaik számára az alapvetõ képzési, tanácsadási feladatokat ellátni. Az együttmûködés- és sikerorientált vállalati kultúra fejlesztése ezáltal könnyebben finanszírozhatóvá válik, mint külsõ trénerek folyamatos igénybevétele esetén.

Vezetéshatékonysági képzések

Bármely szintû vezetõ számára célszerûen összeállított program, amely a hatékony vezetéshez és együttmûködéshez szükséges készségeket fejleszti: a tervezést, értekezlet levezetését, egyeztetett döntéshozatalt, mások megértését, kapcsolati készségeket, csoportszerepek elsajátítását stb.

II. Konfliktuskezelés mediációval

A mediáció, vagy közvetítés - alternatív módszer különféle konfliktusok megoldására.

Akkor célszerû alkalmazni, amikor a két fél továbbra is együtt akar, illetve együtt kénytelen mûködni, de pillanatnyilag nem képesek egymással párbeszédre nézeteltérésük miatt. Ilyenkor egy harmadik személy a mediátor segít a közös érdekek megtalálásában, illetve az igények megfogalmazásában, és ezen az alapon a konfliktus megoldásában. A végsõ megállapodás csak akkor él, ha mindkét fél egyetértése jeléül aláírja.

A bírósági úttal szemben az a mediáció elõnye, hogy annál jóval gyorsabb, olcsóbb, és nem a felelõst keresi, hanem a mindkét felet kielégítõ megoldást.

Bõvebb információ: Erõs Ilona

III. Cégvezetõi Kerekasztal

Ezen a rendezvénysorozaton a kötetlen beszélgetés lehetõségét ajánljuk fel mindazoknak a cégvezetõknek és közvetlen munkatársaiknak, akik cégük jelenérõl és jövõbeni elképzeléseikrõl, lehetõségekrõl, erõforrásokról és ezek mozgósításáról szívesen cserélik ki tapasztalataikat. Egy-egy elõre egyeztetett téma megvitatására negyedévenként kényelmes és barátságos helyszínen kerül sor.

Akkor érdemes a csúcsvezetõk egyikének vagy közvetlen munkatársainak eljönnie, ha szívesen cserél tapasztalatot, teremt új, esetleg üzletileg is gyümölcsöztethetõ kapcsolatot.

Bõvebb információ: Hegedûs Katalin

IV. Szakmai tanulmányutak

Az Alapítvány tanulmányutakat szervez cégek vezetõ és nem vezetõ munkatársai számára olyan amerikai vagy európai vállalatok meglátogatására, amelyekben

Az Önök cégének abban az esetben nyújthat értéket egy szakmai tanulmányút, ha van a Cégnél olyan személy, aki kellõen energikus és nyitott az új ötletekre ahhoz, hogy az út során kínálkozó tudást és tapasztalatot begyûjtse, cégével megossza és - segítséggel vagy anélkül - alkalmazni tudja saját szervezetében.

Bõvebb információ: Erõs Ilona

SZOLGÁLTATÁSAINK A NAGYKÖZÖNSÉGNEK

V. Konferenciák

Arra törekszünk, hogy a korszerû vezetési eljárások iránt fogékony cégek között szoros szakmai kapcsolat, hálózat alakuljon ki a módszerek és ismeretek átadása, a tapasztalatok megosztása érdekében. Ezért évente országos konferenciát rendezünk, mely mûhelyviták, elõadások útján információkat nyújt a részvételen alapuló vezetésrõl, továbbá a vállalati vezetõket, tulajdonosokat érdeklõ egyéb kérdésekrõl.

Azoknak érdemes részt venni a konferencián, akik e kérdésekben folytatnának eszmecserét szakértõkkel, illetve cserélnék ki tapasztalataikat más cégek vezetõivel vagy munkatársaival.

Bõvebb információ: Muszka Éva

VI. Kiadványok

Ismeretterjesztõ céllal az Alapítvány rendszeresen jelentet meg könyveket és más kiadványokat, ezzel is elõsegítve a fejlett vezetési és együttmûködési módszerekrõl felhalmozódott nemzetközi tapasztalatok hazai megismertetését. A Részvétel Könyvek sorozatban eddig megjelent kötetek - mint A Nagy Üzleti Játék, A visszajelzés eszköztára, Csapatmunka - olyan, külföldön már nagy sikert aratott mûvek magyar fordításai, melyek segítséget nyújthatnak a részvételen alapuló vezetés gyakorlati módszereinek bemutatásával. A konkrét kiadványokról bõvebb információ a Hirdetésekben olvasható.

Bõvebb információ: Muszka Éva

Hírfutár

Immár több éve rendszeresen jelentetjük meg a Hírfutárt, amely az eredményes cégfejlesztés és az emberséges vezetés harmóniájának megteremtéséhez kíván információkat, tapasztalatokat és tudást nyújtani az elõfizetõknek és más érdeklõdõknek.

Bõvebb információ: Hovorka János

VII. Könyvtár

Az Alapítvány a USAID támogatásával kezdte meg a szervezet- és vezetésfejlesztés témájában kiadott külföldi és belföldi szakirodalom beszerzését azzal a céllal, hogy mindenki számára elérhetõvé tegye az ezzel kapcsolatos ismereteket és tapasztalatokat. A könyvtárunkban ezen kívül megtalálhatók még a privatizációval, munkavállalói tulajdonlással foglalkozó könyvek is. A könyvtárunkban jelenleg mintegy 500 darab szakkönyv hozzáférhetõ.

A könyvek mellett folyóiratokat, tanulmányokat, videó és magnófelvételeket kínálunk kölcsönzésre.

Bõvebb információ: Riczmann Ákos

KAPCSOLÓDÓ TEVÉKENYSÉGEINK

VIII. Tanácsadás és számítógépes adminisztráció MRP szervezeteknek

Az MRP szervezetekre rendkívül felelõsségteljes, ugyanakkor bonyolult nyilvántartási, kommunikációs és egyéb adminisztrációs feladatok hárulnak. Ezt segítjük az adminisztráció alapjául szolgáló dokumentumok véleményezésével, tanácsadással, adminisztrációs szoftverrel. Az MRP adminisztrációs szoftvert kifejlesztõ és mûködtetõ külsõ szakértõink készséggel állnak rendelkezésre jogi, számviteli-pénzügyi, továbbá adminisztrációs problémáik megoldásában, illetve megelõzésében.

A szolgáltatásaink (adatnyilvántartás és -rendszerezés, közgyûlések dokumentumainak elkészítése, részvényszámlák és részvénykönyv vezetése, MRP szervezet könyvelése, pénzügyi tervezés és elemzés stb.) külön-külön és komplexen is igénybe vehetõk. A szakszerûségre, az adatok biztonságára és a titkosságra a Rész-Vétel Alapítvány garanciát vállal.

Bõvebb információ: ifj. Szántai János.

IX. Kutatás, ismeretterjesztés a részvételrõl és munkavállalói tulajdonlásról

Az Alapítvány kutatást is folytat a részvételen alapuló vezetés és a munkavállalói résztulajdonlás hazai lehetõségeirõl és szerepérõl. Ebben a témában gyûjtjük, feldolgozzuk és elemezzük a hazai és nemzetközi tapasztalatokat és eredményeket. Megbízás alapján célzott vizsgálatot is végzünk.

Rendszerezett ismereteinket, illetve a fentebb bemutatott tevékenységeink során megszerzett és közkinccsé tehetõ tudásunkat megosztjuk a hazai és nemzetközi konferenciák résztvevõivel, valamint a médiákon keresztül a közvéleménnyel.

Bõvebb információ: Hovorka János

 

Vissza a fõoldalra...