Drozdik Orshi

Oshi Ohashi
Fiatal és szép, magabiztos kozmetikai cikkek

1997. Goethe Intézet, Budapest

<<< cv

A TESTET ÖLTÖTT LOGOSZ

című,
áprilisban megrendezésre kerülô kiállítás és szimpózium sorozat elsô és bevezetô eseménye OSHI OHASHI kiállítása a GOETHE INTÉZETBEN. űô Oshi Ohashi legújabb kiállítása április 9.-én nyílik 18 órakor a Goethe Intézetben. Az installáció az OSHIDO szépség ápolás "CONFIDENT" nevű termékeit mutatja be. Oshi Ohashi New York-ban élô, 25 éves, japán származású művésznô . Gyönyörű és készen áll a sikerre. Az utóbbi években egy kiállítássorozaton dolgozott amelynek a "YOUNG AND BEAUTIFUL" címet adta. Ennek az installációsorozatnak a része az a kiállítás, amely a CONFIDENT nevű szépségápoló szereket mutatja be. Oshi Ohashi évekig sikeres divatmodellként dolgozott. Pár évvel ezelôtt úgy döntött, hogy művész lesz és a divatszakmában szerzett élményeit és tudását konceptuális bázisként használja fel a szépségipar kritikai elemzéséhez. Ezt a munkáját mutatja be a Goethe Intézet április 9-30-ig. A fiatal művésznô a szépségápolási ipar termelési és eladási módszerét mint ready-made konceptet használja. Ezért elsô lépésként az OSHIDO nevű céget hozta létre: Oshi Ohashi New York-Budapest-Tokyo. Az új szépségápolási termékek neve CONFIDENT. Az OSHIDO kozmetikai termékeket Tribeca Green nevű New York-i cég gyártja. Ezek a szépségápolási szerek a leghatékonyabb magyar gyógynövény származékokat, és ezek piaci terjesztéséhez, a legrafináltabb nemzetközi korporációs hirdetési technikákat használják fel. Az alábbi Stendhal idézet rávilágít a szépségápolási ipar és marketing működési mechanizmusának pszichológiájára: " A szépség semmi más mint igéret a boldogságra." A szépségápolási termékek fogyasztója a boldogság igéretébe fekteti be pénzét és reményét . Ha igaz az, amit Stendhal állít, " A szépség nem más, mint ígéret a boldogságra", akkor ez az ígéretet minden potenciális vásárlónak megadja a lehetôséget, hogy befektessen a jövôben megvalósuló boldogságra. A kozmetikai szerek hirdetései a szép és fiatal nôt vagy férfit állítják a vagy központjába, hogy image-ük a boldogság igerétet adja el. A szépítôszerek vásárlója sokszorosan ki van téve az igéretnek ambivalens dimenzióinak. Elôször is önbizalmat elveszti, mert nem olyan szép és boldog, mint a képen szereplô, majd megvásárolja a szépség biztosító eszközöket, hogy újból összemérje tükörképet az emlékkép szépségével. Gyakran veszít, majd rájön, hogy pénztárcája nem bírja azt az összeget, ami esetleg a látott hirdetés modellje fizetett a szépségápolási cikkekért is így önmaga kívül álló nézôje lesz saját lehetôségeinek. Oshi Ohasi



About Beauty (Slides from Oshi Ohashi exhibition)

The artist close they studio doors to create the perfect beauty, leave outside of the door the presence of living flesh. The absence of real woman. A confused place between the woman and her representation. There is an opposition between the real woman and her representation, but this subtle place where the beauty lays. Female body as marketing tool. The representation of the world when woman was young and beautiful or she was nothing. Beauty remains the problem for a woman. . If she does not have it she hopes she will gain it, if she possesses it she will certainly lose it. A woman maybe privileged to be the bearer of universal beauty itself. Idealized mental representation. The beauty is a theoretical probe and the same time it is a problem for woman. Beauty is in the eye of the beholder. Beauty promise happiness. An image of a young woman as a beauty promise happiness. Behind a woman there is, always, the image to which the question of her beauty must be referred. Hence desire reaches beyond mere flesh to painted or photographed perfection, which, impossibly, it wills to become flash-and more than flash. The portrait of a woman whose beauty no living woman could match. The paint can't only be a paint on the canvas but the makeup layers of the paint or the light of the photograps. Equates beauty with an abstract perfection of forms, his unequivocal separation of imperfect flesh. Artist skills in giving lasting substance to the ideal, object of desire. It is this confusion of mortal beauty with art which (des)organizes thinking as if the beauty was in history in real woman, which motivated the artist to create the portraits. Lacan's idea of the child's identification with an imaginary perfection. Primary identification with another being whom the child perceives as omnipotent, namely the mother as constitutive of the ideal-ego the way in which the subject must behave in order to respond to the expectations of authority. The ego ideal is thus subject to the agency of the super-ego firmed through the internalization of parental prohibitions and demands. (Thus the ideas about beauty.) The Cosmetic Body Manufacturing the Cosmetic Self YOUNG & BEAUTIFUL: OSHIDO BEAUTY PRODUCTS CONFIDENT The installation titled "OSHIDO BEAUTY PRODUCTS, CONFIDENT", introduces beauty products to Ohasi's continuing exhibition series "Young & Beautiful".OSHI OHASHI Oshi Ohashi, the 25 year old Japanese artist, lives in New York is beautiful and ready for success. She was a successful fashion model for couple of years, but several years ego she decided to be an artist and use her experience as conceptual base for critical analysis of beauty/fashion industry. Ohashi forms her work using ready-made concept from the production and promotion of "Beauty Products". She therefore started her own company: OSHIDO. Oshi Ohashi New York-Budapest-Tokyo. She calls her new line of beauty products CONFIDENT. The OSHIDO cosmetics are produced by Tribeca Green, a New York based company. The cosmetics are made from the finest blend of natural and herbal ingredients from Hungary and will be promoted through international corporate methods of advertisement . The company OSHIDO reuses the method and psychology from the established promotion and production of the beauty industry. A Stendhal quote helps to understand the psychology of the marketing method: "Beauty is nothing else but a promise of happiness." The consumer of beauty products invests her hope and money into this promise of happiness. CONFIDENT fragrance You can wear a fragrance to attract a man or ... you can wear a fragrance to celebrate your own power of attraction and see what happens. Oshido cosmetic products for women The modern woman knows her power. She takes care of her beauty and youth and positions herself where power is. She asserts her thought and ideas, knows her own power, always confident. She knows and uses the best youth preserving cosmetics, which never fails to support her confidence and beauty.