Minden amiről tudni érdemes
Tollhegy
Ahol tanítják
Pályán lévő tanárok képzése
Akik segíthetnek
Gyakorlatok, tippek, tanácsok
Mindaz amire a tanításhoz szükség lehet
Az oktatásban használható filmek, videók listái
Ahol megbeszélhetjük közös ügyeinket
Amit hasznos lehet ismerni
Ajánlott olvasnivaló
Linkek
Mozgókép- és média tanárok képzése a felsőoktatásban
Visszatérés a főoldalraTartalomjegyzékArchívum a már nem aktuális, de talán még hasznos anyagainkból

A teljes dokumentum letöltése KREATÍV FELADATOK A MOZGÓKÉPKULTÚRA ÉS MÉDIAISMERET TERÜLETÉRŐL
Előző fejezet:
Bevezetés
TartalomKövetkező fejezet:
A MOZGÓKÉPI NARRÁCIÓ

A VERBÁLIS ILLETVE KÉPI REPRODUKCIÓ ÖSSZEVETÉSE TÉMAKÖRÉHEZ

(Irodalom és film, "A nyelv megnevez, a film megmutat", adaptáció stb.)
 

Diktált kép
Meséljünk el részletesen, egy - a hallgatóság számára ismeretlen képet, úgy, hogy azt ők nem láthatják közben. Hasonlítsuk össze a végeredményt az eredetivel. Milyen különbségek adódtak az elmesélt, szavakkal leírt, és a valódi kép között?
 
Szó-kollázs
Egy vers szavait egyenként, sorban jelenítsük meg ("talált") képek, felvételek segítségével fotó- vagy videótechnikával. Hasonlítsa össze a jelentéseket!
 
Adaptáció
Hasonlítsuk össze egy irodalmi mű és az abból készült film bizonyos részleteit! Írjuk egymás mellé táblázat formájában a cselekmény elemeit, s a filmes megoldásokat, ahogyan ezek az adaptáció során képpé lettek. Emeljük ki az eltéréseket!
A következő műveket javasoljuk: Bereményi Géza: Eldorádó; Kafka-Welles: A per; Fielding-Richardson: Tom Jones, Woolf-Porter: Orlando, Krúdy-Huszárik: Szindbád, Büchner-Szász: Woyzeck, Büchner-Herzog: Woyzeck, Csehov-Olivier: Három nővér. Bradbury-Truffaut: 451Fahrenheit, Csáth-Szász: Anyagyilkosság-Wittman fiúk, Bratka-Gothár: Haggyállógva Vászka, stb
 

Előző fejezet:
Bevezetés
TartalomKövetkező fejezet:
A MOZGÓKÉPI NARRÁCIÓ

Hírek - Tollhegy - Iskolák - Pedagógusképzés - Szaktanácsadók - Tanítás - Taneszköz - Ajánlott filmek - Fórum - Irattár - Szakirodalom - Internet ajánlat - Felsőoktatás