in english

MKK logo

A Magyar Közlekedési Klub ismertetése

Joó Ferenc, az MKK titkára személyes honlapja

A Magyar Közlekedési Klub Alapszabálya

Legújabb híreink


Beszámoló a Magyar Közlekedési Klub
1997. évi tevékenységéről

Joó Ferenc országos titkár
Budapest, 1998. február


A Magyar Közlekedési Klub 1998. évi munkaterve

  1. Javítjuk tájékoztatási tevékenységünket a tagok, a döntéshozók és a sajtón keresztül a lakosság felé. Ezen belül továbbra is folyamatosan jelentetünk meg cikkeket a LÉLEGZET c. havilapban.
  2. Folyamatosan tartjuk a kapcsolatot az érintett tárcák és egyéb hatóságok illetékeseivel.
  3. Próbáljuk élénkíteni a kapcsolatot a vidéki tagszervezetekkel, és újabb szervezeteket bekapcsolni munkánkba.
  4. Fenntartjuk szoros együttműködésünket a Levegő Munkacsoporttal és további partnereinkkel.
  5. Folytatjuk az Európai Közlekedési és Környezetvédelmi Szövetség (T&E) kelet-európai irodájának működtetését és aktív részvételünket az ECO TENDENCEE nevű kelet-európai közlekedési-környezetvédelmi koalícióban.

    II. Projektek

    1998-ban kevesebb területen vállalunk feladatokat, de ott hatékonyabban dolgozzunk.

  6. EU bővítési projekt: folytatjuk részvételünket a Magyar Természetvédők Szövetsége által irányított projektben, melynek célja feltérképezni, hogy milyen módon készülnek fel a hatóságok (minisztériumok) és a környezetvédő civil szervezetek az Európai Unió bővítésére, valamint egy tanulmány elkészítése a várható környezetvédelmi hatásokról a közlekedés területén. A Magyar Közlekedési Klub ebben a projektben jelenleg a közlekedési munkacsoport koordinálását végzi.
  7. Vasúti mellékvonalak megmentése: szükségesnek látszik ezzel a kérdéskörrel továbbra is foglalkoznunk, mivel a közlekedési alapszolgáltatás újradefiniálása és forráshiány miatt a mellékvonalak kérdésköre még mindig nem zárult le. Tervezzük az együttműködés bővítését a szaktárcákkal (KHVM, KTM, BM) és a további szoros együttműködést a MÁV illetékeseivel (Döntéselőkészítő Csoport, Beruházási és Fejlesztési Főosztály, Személyszállítási Főosztály).
  8. Autópályák: a nagyszabású autópálya és gyorsforgalmi útépítésekkel kapcsolatban tervezzük a közlekedéspolitikai koncepció szakági tanulmányainak véleményezését, a "szennyező fizess!" elv további terjesztését, a nemzetközi pénzintézetek hiteleinek nyomon követését. Lobby tevékenységet a helsinki közlekedési folyósók legkörnyezetbarátabb megvalósításáért és nemzetközi összefogást a hasonló környezetvédő szervezetekkel. Az autópályák alternatívájaként aktívan népszerűsítjük a kombinált fuvarozást és a logisztikai központok létrehozását.
  9. Tömegközlekedés fejlesztése: nem született még megnyugtató megoldás a helyi és országos tömegközlekedési vállalatok pénzügyi helyzetének tisztázására. A helyi önkormányzatok, a MÁV és VOLÁN társaságok által nyújtott szolgáltatások színvonalának emelése érdekében folytatni tervezzük lobby tevékenységünket a közlekedési és pénzügyi tárcáknál. A lakosság tájékoztatásával és a társadalmi részvétel fokozott megvalósításával szeretnénk elérni a tömegközlekedés színvonalának emelését. Folytatjuk tevékenységünket a Budapesti Közlekedési Szövetség mihamarabbi megalakítása érdekében.

    Budapest, 1998. május 15.

Vissza a főoldalra