Lélegzet

                    1998. október

50 új busz a forgalomban

Egymilliárd forintot költött a társaság 50, selejtezés elõtt álló Ikarus 280-as (csuk-
lós) autóbusz felújítására. 21 autóbusznak teljesen új karosszériát építettek, a
további 29 buszon sem sok maradt az eredetibõl. Minden busz új motort kapott a Rába Rt.-tõl, ezek az EURO 2-es normának megfelelnek. A buszok szinte új buszként álltak forgalomba szeptember 1-jén a 7-es és 173-as gyorsjáratokon. Ezen a két járaton csúcsidõben egyszerre 41 autóbusz közlekedik, 9 áll garázsban, ez megfelel a BKV átlagos tartalékának az egyes vonalakon. Többnyelvû tájékoztatóval, digitális utastájékoztató rendszerrel és ahhoz kapcsolódó korszerû jegyérvényesítõvel, menetrenddel, vonaltérképpel felszerelve közlekednek. A vezetõfülkében kis információs tábla mutatja be a pilótát, s közli napi munkaidejét is. A kocsikban 3 üléssel kevesebb van, de kialakítottak a második ajtónál egy babakocsitárolót és abban egy „információs szigetet" is. A buszflottából már csak a régi, még meg nem újított csuklós buszok nem rendelkeznek babakocsihellyel, a régi szólón a hátsó, az összes többin a második ajtónál ki van alakítva. Az új buszok színeikkel tágasabbnak hatnak. Egy autóbusz teljes felújítása 21 millió forintba került, a részlegesen felújított buszok 13,1 millió forintba kerültek darabonként. Utastájékoztatás javítására 2 millió forintot fordítottak. Már elkezdõdött a megállók mûszaki és utaskényelmi átalakítása is.

hgcs