A Magyar Közlekedési Klub az 1998. május 15-én
tartott közgyûlésén az alábbi munkatervet
fogadta el:
I. Általános
- Javítjuk tájékoztatási tevékenységünket
a tagok, a döntéshozók és a sajtón keresztül
a lakosság felé. Ezen belül továbbra is folyamatosan
jelentetünk meg cikkeket a LÉLEGZET c. havilapban.
- Folyamatosan tartjuk a kapcsolatot az érintett tárcák
és egyéb hatóságok illetékeseivel.
- Próbáljuk élénkíteni a kapcsolatot
a vidéki tagszervezetekkel, és újabb szervezeteket
bekapcsolni munkánkba.
- Fenntartjuk szoros együttmûködésünket a
Levegõ Munkacsoporttal és további partnereinkkel.
- Folytatjuk az Európai Közlekedési és Környezetvédelmi
Szövetség (T&E) kelet-európai irodájának
mûködtetését és aktív részvételünket
az ECO TENDENCEE nevû kelet-európai közlekedési-környezetvédelmi
koalícióban.
II. Projektek
1998-ban kevesebb területen vállalunk feladatokat, de ott
hatékonyabban dolgozzunk.
- EU-bõvítési projekt: folytatjuk részvételünket
a Magyar Természetvédõk Szövetsége által
irányított projektben, melynek célja feltérképezni,
hogy milyen módon készülnek fel a hatóságok
(minisztériumok) és a környezetvédõ civil
szervezetek az Európai Unió bõvítésére,
valamint egy tanulmány elkészítése a várható
környezetvédelmi hatásokról a közlekedés
területén. A Magyar Közlekedési Klub ebben a projektben
jelenleg a közlekedési munkacsoport koordinálását
végzi.
- Vasúti mellékvonalak megmentése: szükségesnek
látszik ezzel a kérdéskörrel továbbra
is foglalkoznunk, mivel a közlekedési alapszolgáltatás
újradefiniálása és forráshiány
miatt a mellékvonalak kérdésköre még mindig
nem zárult le. Tervezzük az együttmûködés
bõvítését a szaktárcákkal (KHVM,
KTM, BM) és a további szoros együttmûködést
a MÁV illetékeseivel (Döntés-elõkészítõ
Csoport, Beruházási és Fejlesztési Fõosztály,
Személyszállítási Fõosztály).
- Autópályák: a nagyszabású
autópálya- és gyorsforgalmiút-építésekkel
kapcsolatban tervezzük a közlekedéspolitikai koncepció
szakági tanulmányainak véleményezését,
a „szennyezõ, fizess!" elv további terjesztését,
a nemzetközi pénzintézetek hiteleinek nyomon követését.
Lobbytevékenységet a helsinki közlekedési folyosók
legkörnyezetbarátabb megvalósításáért
és nemzetközi összefogást a hasonló környezetvédõ
szervezetekkel. Az autópályák alternatívájaként
aktívan népszerûsítjük a kombinált
fuvarozást és a logisztikai központok létrehozását.
- Tömegközlekedés fejlesztése: nem született
még megnyugtató megoldás a helyi és országos
tömegközlekedési vállalatok pénzügyi
helyzetének tisztázására. A helyi önkormányzatok,
a MÁV és VOLÁN társaságok által
nyújtott szolgáltatások színvonalának
emelése érdekében folytatni tervezzük lobbytevékenységünket
a közlekedési és pénzügyi tárcáknál.
A lakosság tájékoztatásával és
a társadalmi részvétel fokozott megvalósításával
szeretnénk elérni a tömegközlekedés színvonalának
emelését. Folytatjuk tevékenységünket
a Budapesti Közlekedési Szövetség mihamarabbi megalakítása
érdekében.