1998. április |
---|
Körülbelül egy éve még csak Japánban ismerték. Mára már az egész világot megfertõzte az a járvány, mely a tamagocsi nevet viseli. (És leginkább a drogfüggõséghez hasonló tünetekkel jár.) Olyannyira ragályos kór, hogy még a legellenállóbb embereket is megfertõzte. (Én is beleestem abba a hibába, hogy vettem magamnak egy ilyen elektronikus állatkát, melytõl mára szerencsére megszabadultam.)
Az emberi világ züllöttségének tükre ez a kis dög, mely teljesen jogtalanul viseli az „állatka" nevet. Nem is merek arra gondolni, hogy hány kutya- és cicatulajdonos hanyagolta el miatta kedvencét.
Aki azon gondolkodik éppen, hogy vegyen egyet, én most gyorsan lebeszélem. Gondoljatok arra, hogy mennyi szegény állat, többek között kutya sínylõdik menhelyeken, vagy még rosszabb esetben az utcákon. Igen, tudom mit gondoltok. Pontosan azt, a tamagocsi nem csinál büdöset, és nem kell sétálni vinni. Én erre csak annyit mondok: EGY HÉTEN BELÜL MEGUNJÁTOK! Gondoljátok végig, mennyivel nagyobb öröm egy valódi kedvenc, mely csak téged szeret, csak hozzád hûséges, és farkcsóválva rohan eléd, ha megjössz a suliból.
A tamagocsi ellen küzdeni kell. Elveszi a valódi állatok elõl az életteret. Gondoljátok el, ha most az állatok lennének a mi helyünkben és helyettünk elektronikus emberkékkel játszadoznának — holott a homogocsi megjelenése elõtt minden háznál legalább egy embert tartottak —, mi pedig ketrecekbe bezárva szenvednénk egy-egy embermenhelyen, netán az utcán. Csak éld bele Magad!
Ugye, hogy milyen szörnyû lenne!!?
Szentirmay Réka
Budapest
A tömegközlekedésbõl elvont járatok, mint például az 1-es autóbusz, idõs emberek indokolatlan lépcsõztetésével, az átszállásoknál hosszú lámpákkal vagy lámpa nélküli átkelõhelyek igénybevételével terheltettek meg. Jó lenne a lakosság korösszetételével is számolni az „ésszerûsítések" esetében. Régi és megoldatlan feladat a pályaudvarok (Keleti, Nyugati, Déli) és a nagy közlekedési gócpontok (Moszkva tér, Móricz Zsigmond körtér, Boráros tér stb.) naponta többszöri locsolása és söprése, zöld (foltocskáinknak) területeinknek kiemelt gondozása. Ajánlatos lenne a területek közegézségügyi rendszeres szemlélése és az észrevételek szerinti gondozása.
Asbótné Thorma Judit
Budapest
A villamosjáratok vonalhálózatának csökkenése aggasztó mértékû. A belsõ Thököly úton és Zuglóban az autóbusz-forgalomterhelés tovább növekedett. A villamosjármû-felújítási program kibõvítésének olyannak kell lenni, hogy legalább a szintentartó környezetbarát városi közlekedést kielégítse.
Buzásné Putz Erzsébet
Budapest
Kedves Barátaim!
Itt küldök Nektek egy képeslapot arról, miként nézett ki régen ez a Párizs melletti kisváros, ahol lakom. Akkoriban valóban környezetbarát volt a közlekedés: fiákerek és villamosok haladtak az úttesten. A képen látható utat késõbb egyirányúsították, és most a kékes kipufogógáz-felhõben három sávon araszolnak teknõsbéka-lassúsággal az autók az innen 3 kilométerre lévõ fõvárosunk felé. Annak idején a fiákerek rövidebb idõ alatt tették meg ezt az utat.
Barátsággal:
Patrick Ricou,
Bourg-la-Reine