1998. január |
---|
Október végén nyílt meg Európa legújabb villamosvonala Saarbrückenben, a német_francia határon. A városközpontban teljesen újonnan épített vonalról a város szélére kiérõ villamosok ráhajtanak a már meglévõ nagyvasúti pályára, közben átváltanak a nagyvasúti áramellátási rendszerre, és úgy haladnak tovább a távolabb fekvõ elõvárosok, falvak felé. Ily módon az emberek átszállás nélkül, egy utazással juthatnak el naponta munkahelyükre, vásárolni vagy éppen szórakozni. Az alacsony padlószintû jármûvek (melyeknél a padlószint az úttesttõl mindössze 300 mm-rel magasabbra van) a belvárosban — egy kis magasságú peron kialakításával — szintbeli beszállást biztosítanak, a nagyvasúti magasperonoknál pedig felfelé nyíló lépcsõkkel teszik lehetõvé a be- és kiszállást. A jármûvek a nagyvasúti pályán 100 km/ó maximális sebességgel közlekednek, és a rendszer sikerességét mutatja, hogy már egy héttel a megnyitás után, a délutáni csúcsforgalom idején, a külvárosokból a belváros felé haladva (tehát a fõ utasáramlatnak ellentétes irányban) álló utasokkal volt tele a villamos!