Szakmai Önéletrajz
Hargitai Ákos

...Sokoldalúan képzett (balett, jazz Jeszenszkynél, majd külföldön a legújabb kortárs tánctechnikák , s egyéb szakismeretek, mint pl. a BMC), nyitott, szinte csapongó, de minden kalandjában önmagát megmutató egyéniség. Közösségben is szívesen és jól dolgozik: a Madách Színház Táncszínháza vendégkoreográfiára is felkérte... - Lõrinc Katalin írja a Magyar Táncmûvészet 1990-1995 c. évkönyvben
- 1989-9O-ben befejeztem ill. elvégeztem a Testnevelési Fõiskola sport-akrobatika szakedzõi tanfolyamát. 1992-93. középfokú modrentánc pedagógusi képesítést szereztem a Táncszövetség szakirányú tanfolyamán. A CIE. 2 in 1 egyik alapító és vezetõ tagja vagyok. 1990 óta rendszeresen képviselem aktív jelenlétemmel és munkámmal a magyar kortárs táncmûvészetet különbözõ nemzetközi csoportokban és projectekben. A legjelentõsebb csoport, amelyben részvettem a berlini székhelyû, ám nemzetközi mûvészekkel dolgozó a világ élmezõnyébe jutott Sasha Waltz and Guests, valamint a new york-i székhelyû és szintén internacionális David Zambrano és csoportja. Sasha Waltz két darabjában is részt vettem egészen 1998 tavaszáig, amikor is befejeztük a két elõadás több éves turnéztatását a világ különbözõ neves fesztiváljain. David Zambranoval pedig részese lehettem a new yorki  kísérleti táncéletnek. David, aki Magyarországon is nagy sikert aratott az új információkat magában hordozó Low Fling technikájával, az amsterdami, budapesti felkészülés után New Yorkban fejeztük be és mutattuk be Ballroom c. darabját, óriási sikerrel a legendás St. Marks templomban, amely ma is a new yorki kortárstánc élet egyik fellegvára. A sokéves külhoni munka és tapasztalat gyûjtés mellett mindig szakítottam idõt kisebb koreográfiák elkészítésére, amelyekbõl egy kis csokrot állítottam össze 1997-ben a KET (Közép-Európa Táncegyüttes) felkérésére. 1998 novemberére elkészült az elsõ egészestés - támogatott elõadásom a Faun délelõttje c. amelyet szoros együttmûködésben készült Árvai György vizuális mûvésszel és Minhaela Pein osztrák táncmûvésszel. Munkámban fontos helyet foglal el a humor és a realizmus drámai és romantikus elemekkel vegyítve. Az absztrakció csak eszköz egy mélyebb kifejezési formához, azonban nem cél a számomra. Fontos szerepet tulajdonítok az elõadói személyiségnek mely igazzá és hitelessé tehet bármilyen mozgást és gesztust. A mozgásban és a táncban az ember természetes mozgáskészségét és a test fizikális lehetõségeit kutatom. Erõsen vonzódom az improvizált mozgáshoz, partner munkához, mely csak az adott pillanatban igaz viszont mindig új lehetõségeket nyit egy koreográfia készítésénél. Szeretem koreográfiáimat különbözõ méretû és minõségû terekre adaptálni. A tér nagyon fontos a számomra mert alapvetõen meghatároz mozgásminõségeket és érzéseket. Szeretnék a jövõben vizuális mûvészekkel és zenészekkel gyakrabban együttmûködni ill. videofilm adaptációkat készíteni munkáimból.
A Company 2 in 1
1994 nyarán egy müncheni projectben ismerkedtem meg egy friss diplomás, kiváló Osztrák táncmûvésszel: Michaela Pein-nel akivel próbaképpen létrehoztunk egy két szereplõs rövid darabot (Flower Power címmel) melyet 1995-ben Bécsben mutattunk be a Tanzsrache '95 felkérésére. A darab olyan sikert aratott, hogy úgy gondoltuk tovább dolgozunk rajta. A kollaboratív munka életre hívta az együttest, amely 1996 óta mûködik, minimális létszámban (elõször 2 majd 3 fõ+1 technikus). Debütáló programunkat elõször Ausztriában, a bécsi WUK kortárs mûvészeti ház meghívásaként adtuk elõ a Neuer Tanz '96 fesztivál keretében Garlic Kiss címmel. Az igazi lendületet azonban az adta, hogy 1996-ban jelentkeztünk a londoni Place Theater Aerowaves fesztiváljára, melynek Resolution elnevezésû programjára, olyan szinte ismeretlen fiatal nemzetközi tánccsoportok kaptak meghívást akiket egy több mint 20 tagú szakmai zsûri választott ki közel 250 jelentkezõ közül. A fesztivál nemzetközi részére mindössze 11 együttes kapott meghívást, melybe minket is a Company 2 in 1-t beválasztották. A rangos londoni Place Theater-ben tartott elõadásunk alapján pedig két nyári nemzetközi táncfesztiválra kaptunk meghívást. Az egyik a legjelentõsebb kelet-európai tánc szemle a prágai Tanec Praha és a nyugatabbra lévõ luxemburgi Festival Cour Des Capucins. Ugyancsak meghívásunk volt, más forrás alapján, egy dinamikus fejlõdésnek indult burgerlandi Grenztanz '97 kortárs tánc szemlének mely a Cselley Mühle-ben létre jött mûvészeti központban került megrendezésre valamint egy másik szomszédos ország Szlovákia egyetlen nemzetközi kortárs táncfesztiváljára, melyet 1997 október idusán rendeztek meg. 1998 nyarán részt vettünk New Yorkban az East of Eden c. táncfesztiválon amelyet egy Budapesten megrendezett showcase jellegû szelektáció elõzött meg több kelet-európai csoport részvételével.

Saját koreográfiák:
-1998 Egy Faun délelõttje c. együttmûködésben Árvai Györgyel, Michaela Peinnel
-1997  In moving System kollaborációban Michaela Pein-nel
-1997 New romantic korábbi darabok újra feldolgozása, egészestés elôadássá formálása
-1996 "Garlic kiss" kollaboratív rövid darab Michaela Pein-nel (A)
-1995."Sunlover I." a Madách táncmûhely részére késztült rövid darab
- 1994 "Afree" rövid darab -1994 performance Mia Zabelka hegedûmûvesszel (A) (Tangentiale,Vienna-Budapest exchange festival)
-1994 Jazzy-Funky férfi trió az I. Inspirációra
-1993 " Sentimental memory " szóló, "Duet banana"
-1992 " Memory " szóló

Meghívások:
-1998 East of Eden , New York- USA
-1998 Tanzplattform Wien -1997 Tanec DNES, Besztercebánya
-1997 Grenztanz, Ausztria
-1997 Luxemburg, Nemzetközi Táncfesztivál -1997 Prága, Nemzetközi Táncfesztivál
-1997 Aerowaves, London/Place Theater
-1996 Neuer Tanz, Wien
-1995 Tanz Sprache, Wien
- 1995 Budapest Autumn Festival
-1994 Tangentiale,Vienna-Budapest exchange festival
-1993. November - Vienna, Tanzsprache / '93
-1993. June - Vienna, Spatschict / '93

Képzés: 1984 óta foglalkozom táncmûvészettel (breakdance, néptánc, jazz tánc, modern tánc, klasszikus balett). A legtöbb tapasztalatot a jazz tánc, színpadi tánc valamint a kortárs tánc területén szereztem. 1989 jelentette számomra a fordulópontot amikor is a Berger Táncegyüttes tagja lettem (1992-ig). Ettõl az idõponttól számítom elkötelezettségemet a modern tánc mûfaj és különbözõ technikái iránt. Olyan kiemelkedõen fontos irányzatokkal ismerkedtem mint a Limon-, Graham- Hawkins-és a release - technika, kontact-improvizáció, bodymind-centering , Alexander technika.

Fontos tánctanulmányok külföldi és magyar mesterekkel: -David Zambrano (USA/Ven) - low flying/release -Willi Dorner (A) - E. Hawkins and contact dance technique, -Katalin Lõrinc (Hun) / - Graham technique, -Hanna Barbara (CH),DA-MOTUS (CH) - Alexander and bodymind-centering, -Tina Mantel (CH) - new dance, -Doris Rudko, Johana M. Show (USA) - composition, -Warren Spears (USA/DK) - contemporary dance, -Vicky Shick (USA) release technique/based on Trisha B.style, -Bill De Young (USA) - modern dance, -Mark Tompkins, Daniel Lepkoff(USA) - contactimprovisation, video -Compagnie Brigitte Fargis (F) - contemporary and release technique -Gyula Berger (Hun) - Limon and release technique, -Kriszt Laszló (Hun) - jazz dance, -Jeszenszky Endre, Partai Lilla (Hun) - classical ballet, -David Toguri (GB) - musical dance, Kompozició és táncvideó tanulmányok: -1996 Jamie Watton (GB) tánc kompozició workshop, Budapest -1996 tánc kompozició workshop Boswil/ CH, Johana M. Show-val -1993. tánc kompozició workshop Boswil/ CH, Doris Rudko-val. -1992. video és tánc workshop Mark Tompkins-szal

Pedagógusi tanulmányok: -1992-93 középfokú modern tánc tanári tanfolyam. -1988-90 Testnevelési Fõiskola, középfokú sportakrobata szakedzõi tanfolyam.

Hazai és nemzetközi elõadói tapasztalatok: - 1997 A három gátlás, ch. Berger Gyula - 1997 Listing Games, ch.Gál Eszter - 1997 Inmoving system ch. collaboration with Michaela Pein (A) - 1996 Balroom ch: collaboration David Zambrano -val (USA/Venezuela) - 1996 Jahre der Einsamkeit ch: collaboration with Guillermo Horta (Cuba), Irene Kalbus (B) - 1995 Micha Puruker/ Dance Energy (D), Unrest, ch.: Micha Puruker - 1995 Tandem (D),- Lowenfutter, ch.:Tanja Nie, Nadja Raebe - 1995 Ha... , ch.: Isabelle Le (Fr), - 1994 Sasha Waltz & Guests Tears break fast., ch.: collaboration with Sasha Waltz - 1994 Bertl Gstettner/Tanz Hotel (A), Gastspiel, ch.: Bertl Gstettner - 1993 Sasha Waltz & Guests /D-Berlin, Twenty to eight, ch.: collaboration with Sasha Waltz - 1993 Theatre Vig / Budapest West Side Story, musical, ch.: Andrea Ladányi - 1993 Theatre Veszpremi / Veszprem (Hun) Szaz ev magany, Ch.: Katalin Lõrinc (Hun) - 1992 Title: N.N./in Vienna ch:Mark Tomkins (USA/FR) - 1992 Willi Dorner / Salto (A), Und Jezt, Ch.: Willi Dorner - 1991 Willi Dorner / Salto (A), Fremdling(in), Ch.: Willi Dorner - 1990 Berger Dance Company (Hun) Dance evening, Ch.: Michele Larsson (USA), Monica Levy (USA), Gyula Berger (Hun), -1990 Theatre Madach / Budapest Cats, Ch.: Laszló Seregi (Hun).

Film: 1989 Three penny opera Ch.: David Toguri R.: Menahem 1997 Nemek Ch.: Nagy Zoltán R.: Zimmerman Zsolt