LOGOPÉDIAI TANÉV I. FÉLÉV |
||||||
SZEPTEMBER |
OKTÓBER |
NOVEMBER |
DECEMBER |
JANUÁR |
||
A tanév kezdete igazodik az iskolai évkezdéshez. Augusztus utolsó hetében megtörténik a kiszűrt gyermekek szüleinek kiértesítése. A szűrés májusban történik. Szeptember első hete a tanítványok beosztásával történik. A szülők egyenként jönnek el a gyermekekkel a városban működő ambulanciára. Az óvodákban működő logopédiákon szülői értekezletet szoktunk tartani. A szülők megkapják a szükséges eszközök listáját és megegyeznek a terápia ideje alatt zajló kapcsolattartás formájáról. A foglalkozások a második héten kezdődnek. |
Zajlanak a foglalkozások. Fogadó órát biztosítunk az óvónőknek a beszédhibás gyermekek csoportban történő megsegítésének formájáról. Logopédiai vizsgálatokat végzünk, ha indokolt egyes gyermekeknél a terápia kedvezőbb előrehaladása érdekében. |
Folytatódnak a foglalkozások. |
Folytatódnak a foglalkozások. Megkezdődik a diszlexia prevenciós vizsgálatok előkészítése. A téli szünet az iskolák rendje szerint alakul. |
Folytatódnak a foglalkozások. Az óvodák a szülőkkel egyetértve megküldik a prevenciós vizsgálatra a gyermekek névsorát. Megszervezzük a vizsgálati hetet. Megtörténik a szülők kiértesítése. Az első félév végén a sajátos nevelési igényű gyerekek szülei írásos értékelést kapnak a gyermekek előmeneteléről. Konferencia |
||
II. FÉLÉV |
||||||
FEBRUÁR |
MÁRCIUS |
ÁPRILIS |
MÁJUS |
JÚNIUS |
||
Vizsgálati hét. A foglalkozások szünetelnek. Egy hétig a város több pontján zajlanak a diszlexia prevenciós vizsgálatok. |
Folytatódnak a foglalkozások. A tavaszi szünet az iskolák rendje szerint alakul. |
Folytatódnak a foglalkozások. A DPT vizsgálatokról elkészülnek a logopédiai vélemények, amelyeket továbbítunk a szülőknek. Egy szülői értekezlet keretében megtörténik a vizsgálatok lezárása. Fogadó órán alkalmat biztosítunk a szülőknek, óvónőknek a vélemények megbeszélésére. A további teendők megbeszélésére. |
Folytatódnak a foglalkozások. Az óvodákban szűrést végzünk. Ez idő alatt a foglalkozások szünetelnek. Minden óvodában, a szülők előzetes beleegyezésével, elbeszélgetünk a középsős korú gyermekekkel. Közben megfigyeljük a beszédet érintő problémákat. Ilyenkor alkalmat adunk arra is, hogy a nem középsős, de még nem beszélő, vagy nagyon rosszul beszélő gyermekeket is meghallgassuk. |
Folytatódnak a foglalkozások. A gyermekek a tanév végén írásos értékelést kapnak a terápia eredményességéről. A nyári szünet az iskolai év rendje szerint alakul. A nyári szünet ideje alatt ügyeleti napot tartunk. |
||