LOGOPÉDIAI  TANÉV  I. FÉLÉV

SZEPTEMBER

OKTÓBER

NOVEMBER

DECEMBER

JANUÁR

 A tanév kezdete igazodik az iskolai évkezdéshez. Augusztus utolsó hetében megtörténik a kiszűrt gyermekek szüleinek kiértesítése. A szűrés májusban történik. Szeptember első hete a tanítványok beosztásával történik. A szülők egyenként jönnek el a gyermekekkel a városban működő ambulanciára. Az óvodákban működő logopédiákon szülői értekezletet szoktunk tartani. A szülők megkapják a szükséges eszközök listáját és megegyeznek a terápia ideje alatt zajló kapcsolattartás formájáról.

A foglalkozások a második héten kezdődnek.

Zajlanak a foglalkozások. Fogadó órát biztosítunk az óvónőknek a beszédhibás gyermekek csoportban történő megsegítésének formájáról.

Logopédiai vizsgálatokat végzünk, ha indokolt egyes gyermekeknél a terápia kedvezőbb előrehaladása érdekében.

Folytatódnak a foglalkozások.

Folytatódnak a foglalkozások.

Megkezdődik a diszlexia prevenciós vizsgálatok előkészítése.

A téli szünet az iskolák rendje szerint alakul.

Folytatódnak a foglalkozások.

Az óvodák a szülőkkel egyetértve megküldik a prevenciós vizsgálatra a gyermekek névsorát. Megszervezzük a  vizsgálati hetet.  Megtörténik a szülők kiértesítése.

Az első félév végén a sajátos nevelési igényű gyerekek szülei írásos értékelést kapnak a gyermekek előmeneteléről.

Konferencia

 

 

 

                                  II. FÉLÉV

FEBRUÁR

MÁRCIUS

ÁPRILIS

MÁJUS

JÚNIUS

Vizsgálati hét. A foglalkozások szünetelnek. Egy hétig a város több pontján zajlanak a diszlexia prevenciós vizsgálatok.

Folytatódnak a foglalkozások.

A tavaszi szünet az iskolák rendje szerint alakul.

Folytatódnak a foglalkozások.

A DPT vizsgálatokról elkészülnek a logopédiai vélemények, amelyeket továbbítunk a szülőknek. Egy szülői értekezlet keretében megtörténik a vizsgálatok lezárása.

Fogadó órán alkalmat biztosítunk a szülőknek, óvónőknek a vélemények megbeszélésére. A további teendők megbeszélésére.

Folytatódnak a foglalkozások.

Az óvodákban szűrést végzünk. Ez idő alatt a foglalkozások szünetelnek. Minden óvodában, a szülők előzetes beleegyezésével, elbeszélgetünk a középsős korú gyermekekkel. Közben megfigyeljük a beszédet érintő problémákat. Ilyenkor alkalmat adunk arra is, hogy a nem középsős, de még nem beszélő, vagy nagyon rosszul beszélő gyermekeket is meghallgassuk.

Folytatódnak a foglalkozások.

A gyermekek a tanév végén írásos értékelést kapnak a terápia eredményességéről.

A nyári szünet az iskolai év rendje szerint alakul.

A nyári szünet ideje alatt ügyeleti napot tartunk.