9.5. ANGOL NYELV

5-8. ÉVFOLYAM

A TANTÁRGY ÓRATERVE

5.évf. 6.évf. 7.évf. 8.évf.

Heti óraszám 2 2 2 2

Éves óraszám 74 74 74 74

 

CÉLOK, FELADATOK

A tanuló értse meg és tudja követni a tanár utasításait.

Életszerű és valós beszédhelyzetekben feltett kérdéseket értsen meg és tudjon rájuk reagálni.

Egyszerű információk adása és kérése beszédhelyzetekben.

A helyes hangsúly, hanglejtés és a helyes beszédritmus kialakítása.

A tanulók szerezzenek alapvető jártasságot és készséget a témákhoz kötött beszédben.

El kell mélyíteni az előző osztályokban tanult nyelvi jelenségeket és nyelvtani szerkezeteket.

Az országismeret révén a tanulók ismerjék meg az angol nyelvterületen élő emberek életét, kultúráját, társadalmát, hagyományait.

A tanulók sajátítsák el a különböző nyelvtanulási módszereket és ezzel alakítsák ki egyéni nyelvtanulási technikájukat.

Merjenek idegen nyelven megszólalni, fokozatosan növekedjen bátorsága és önbizalma ezen a téren.

TANESZKÖZÖK

Tanulói

Tanári

EGYÉB ESZKÖZÖK

ELLENŐRZÉS, ÉRTÉKELÉS

A szóbeli értékelés mellett fontos az írásbeli feladatok értékelése is.

Az értékelés legyen folyamatos minden órán.

Az értékelés legyen sokoldalú, terjedjen ki a négy alapkészségre (beszédértés, beszédkészség, olvasásértés, íráskészség), a nyelvtani anyag és a szókincs elsajátításának vizsgálatára.

ÍRÁSBELI ÉRTÉKELÉS

,

SZÓBELI BESZÁMOLÁSI FORMÁK

 

 

5.osztály

TANKÖNYV:

Kezdő csoport: Shelagh Rixon: Tip-Top

Könyv / Student s Book/

Munkafüzet

Haladó csoport: Project English 1.

Könyv /Student s Book/

Munkafüzet /Nyelvtani gyakorlati és

szójegyzékkel bővített magyar kiadás/

CÉL:

A nyelvtanulás első évében legfontosabb célunk a nyelvtanuláshoz szükséges alapvető készségek magalapozása, a nyelvtanulás szokásainak kialakítása, az angol nyelv iránti érdeklődés felkeltése, a nyelvtanulás megszerettetése.

A tanuló értse meg és tudja követni a tanár utasításait.

Életszerű és valós beszédhelyzetekben feltett kérdéseket értse és tudjon rájuk reagálni.

Egyszerű információk adása és kérése beszédhelyzetekben.

A helyes hangsúly, hanglejtés és a helyes beszédritmus kialakítása.

El kell mélyíteni az előző osztályokban tanult nyelvi jelenségeket és nyelvtani szerkezeteket.

KÖVETELMÉNY

BESZÉDÉRTÉS

Kezdő csoport:

Haladó csoport:

abból tudjon információt kiszűrni.

BESZÉDKÉSZSÉG

Kezdő csoport:

Haladó csoport:

OLVASÁSÉRTÉS

Kezdő csoport:

Haladó csoport:

ÍRÁSKÉSZSÉG

Kezdő csoport:

Haladó csoport:

TANANYAG TÉMAKÖRÖK

KEZDŐ CSOPORT

NYELVTAN

HALADÓ CSOPORT

NYELVTAN

MINIMUM TELJESÍTMÉNY

Beszédszituációhoz kapcsolódó egyszerű kérdések, válaszok.

Óravezetéssel kapcsolatos közlések megértése.

A tanár kérdéseinek és utasításainak megértése.

Feldolgozott szöveg érthető kiejtéssel hangsúllyal és hanglejtéssel történő felolvasása.

Ismert szókincsre épülő egyszerű /tanult/ nyelvtani anyagot tartalmazó szöveg tartalmának összefoglalása magyarul.

Feldolgozott szövegből egyszerű mondatok leírása, tollbamondás után.

Feldolgozott szöveghez kapcsolódó egyszerű kérdések megválaszolása.

Néhány mondatos önálló szöveg megszerkesztése.

 

6.OSZTÁLY

TANKÖNYV

KEZDŐ CSOPORT Project 1.

HALADÓ CSOPORT Project 1.

 

CÉL

A kommunikációs alapkészségek továbbfejlesztése, erősödjön az önbizalma az aktív nyelvhasználéat terén.

Tudjon információt adni és kapni saját közvetlen világáról.

KÖVETELMÉNY

BESZÉDÉRTÉS

Kezdő csoport:

Haladó csoport:

BESZÉDKÉSZSÉG

Kezdő csoport:

Haladó csoport

OLVASÁSÉRTÉS

Kezdő csoport

Haladó csoport:

ÍRÁSKÉSZSÉG

Kezdő csoport:

Haladó csoport:

TANANYAG TÉMAKÖRÖK

Kezdő csoport:

NYELVTAN

O clock, past, to, quarter.

Haladó csoport:

NYELVTAN Birtokos szerkezet

MINIMUM TELJESÍTMÉNY

A tanult szavakat, nyelvtani szerkezetek alkalmazásával kérdés feltevése válaszadással.

Rövid ismert nyelvtani szerkezeteket tartalmazó,- magnóról elhangzó - szöveg megértése.

Ismert szókincsre és nyelvtani jelenségekre épülő szöveg megértése

Feldolgozott témákhoz kapcsolódó kérdések megválaszolása.

Ismert szókincsre, nyelvtani struktúrákra épülő szöveg tollbamondás utáni leírása.

 

7. OSZTÁLY

TANKÖNYV:

Kezdő csoport: Project 1.

Haladó csoport: Project 2.

CÉL

A kommunikációs alapkészségek továbbfejlesztése, hogy a tanuló tudja a nyelvet hétköznapi helyzetekben használni, erősödjön önbizalma az aktív nyelvhasználat terén. El kell mélyíteni az alőző osztályokban tanult nyelvi jelenségeket és nyelvtani szerkezeteket.

 

KÖVETELMÉNY:

BESZÉDÉRTÉS

Kezdő csoport:

Haladó csoport:

BESZÉDKÉSZSÉG

Kezdő csoport

Haladó csoport

OLVASÁSÉRTÉS

Kezdő csoport

Az olvasott szöveggel kapcsolatban feladatokat megoldani.

Haladó csoport

ÍRÁSKÉSZSÉG

Kezdő csoport

Haladó csoport

TANANYAG TÉMAKÖRÖK

Kezdő csoport

NYELVTAN Birtokos szerkezet

Haladó csoport

NYELVTAN

MINIMUM TELJESÍTMÉNY

A természetes beszédtempót megközelítő rövid mindennapi témáról szóló szöveg, szituáció megértés. Különböző szövegtípusok olvasása és értelmezése közös és önálló munkában egyaránt.

Kétnyelvű szótárak alkalmazása, használata.

Ismert szövegek jó kiejtéssel, helyes intonációval történő felolvasása.

A tanuló tudjon egyszerűen, de összefüggően / helyesen / beszélni a mindennapi élet dolgairól, eseményeiről a tanult nyelvtani struktúrákat alkalmazva. Tudjon egy adott képről beszélni, leírni, valamint képekről történetet elmesélni, kitalálni.

Jelenségek, dolgok / pl. múltbeli események / írásban történő visszaadása.

Képen megjelenített történet, szituáció néhány mondatban való leírása.

Fordítás angolról szótár segítségével.

 

8.OSZTÁLY

TANKÖNYV Kezdő csoport Project 2.

Haladó csoport Project 2.,3.

CÉL

Önálló ismeretszerzés. Az eddig kialakított stratégiák megerősítése.

A beszédfolyamatosság és nyelvhelyesség közötti egyensúly megteremtése.

Ösztönzés az egyéni érdeklődésnek megfelelő egyéni információszerzésre.

KÖVETELMÉNYEK

BESZÉDÉRTÉS

Kezdő csoport

Haladó csoport

BESZÉDKÉSZSÉG

Kezdő csoport

Haladó csoport

OLVASÁSÉRTÉS

Kezdő csoport

Haladó csoport

ÍRÁSKÉSZSÉG

Kezdő csoport

Haladó csoport

TANANYAG TÉMAKÖRÖK

Kezdő csoport

NYELVTAN

TÉMAKÖRÖK

NYELVTAN

MINIMUM TELJESÍTMÉNY

A természetes beszédtempót megközelítő, rövid mindennapi témáról szóló szöveg, szituáció megértése.

A tanár / tananyaggal kapcsolatos / egyszerű idegen nyelven történő magyarázatának megértése.

A tanuló tudjon egyszerűen, de összefüggően / valamint helyesen / beszélni a mindennapi élet dolgairól, eseményeiről a tanult nyelvi struktúrákat alkalmazva. /pl. beszámoló, jellemzés stb./.

Nemcsak ismert, hanem a tanuló szókincsén alapuló ismeretlen szöveg jó kiejtéssel, helyes intonációval történő felolvasása.

Kétnyelvű szótárak alkalmazása.

Különböző szövegtípusok olvasása és értelmezése közösen és önállóan.

Jelenségek, dolgok írásban történő válaszadása több mondatos szöveg írása.

Képen megjelenített szituáció, történet néhány mondatban való leírása.

9.6. ANGOL NYELV (választható)

2-4. évfolyam

A TANTÁRGY ÓRATERVE:

______________________________________________________________

2.évf. 3-évf. 4.évf

Heti óraszám 2 2 2

Éves óraszám 74 74 74

_______________________________________

CÉLOK, FELADATOK

 

Az angol nyelv tanulásának megszerettetése, játékos megközelítéssel.

A nyelv hangzásvilágának, zenéjének megismerése. Az artikulációs bázis fejlesztése, speciális hangzók, hanglejtés, szóhangsúly, mondathangsúly megfigyelés.

Az idegen nyelven való önkifejezés megismerése.

A főbb nyelvtani alapegységek tanulásának alapozása, illetve megkezdése.

A továbbiakban ezekre koncentrikusan bővülve épülhet a nyelvtani anyag.

Dalok, rímek megismerése, amelyek tematikusan segítik a beszélt nyelv és nyelvtan elsajátítását.

Ezek megismertetik a tanulókat az angol gyermekek világával.

Aktív és passzív szókincs gyűjtése, dalokon, játékokon keresztül is.

Utasítások megértése, végrehajtása.

Mondatok átalakítása szócserével, használatuk élő helyzetekben.

A sémák, mintamondatok használatának megtanítása.

Cselekvéssel összekötött szövegek, rímek tanulása, szerepjátékok.

A beszédkészség és a beszédértés kialakítása.

A gyakorlati nyelvkészségek elsajátítása.

TANESZKÖZÖK

és cselekedtető eszközcsalád/

ELLENŐRZÉS, ÉRTÉKELÉS

A tanulók szóbeli és írásbeli munkáját egyaránt értékeljük.

Célszerű az osztály és az egyének teljesítményét minden órán értékelni.

Írásbeli értékelés

Szóbeli értékelés

 

2.osztály

CÉL, FELADAT

Támasszon kedvet és igényt a nyelvi foglalkozásokon való részvételre.

Szoktassa a kisgyereket az idegen nyelvű beszédhez.

Ismertesse meg a gyereket másnépek dalaival, mondókáival, játékaival.

KÖVETELMÁNYEK

BESZÉDÉRTÉS

A tanuló értse meg a tanár idegen nyelvű óravezetését,

ismerje fel, értse meg a tanult szavakat, egyszerű mondatokat,

értse meg a tanár egyszerű kérdéseit, utasításait és erre tudjon reagálni.

BESZÉDKÉSZSÉG

A tanuló tudjon helyes kiejtéssel, hangsúllyal szavakat, egyszerű mondatokat ismételni,

tudjon a tanár kérdéseire 1-2 szavas választ adni,

tudjon emlékezetből elmondani rövid dalt, verset mondókát,

témakörönként 10-12 szót, 1-2 egyszerű kifejezést, mondatot.

OLVASÁSÉRTÉS

A tanuló ismerje fel és értse meg a leírt ismert szavakat, rövid mondatokat., és

ezeket önállóan tudja felolvasni helyes kiejtéssel, hanglejtéssel.

ÍRÁSKÉSZSÉG

A tanuló legyen képes ismert szavakat, rövid mondatokat lemásolni.

TÉMAKÖRÖK

NYELVTAN

nyelvtani magyarázat nélküli megfigyeltetés, utánzás, pontos

kiejtés, folyamatos javítás, mintaadás.

MINIMUM KÖVETELMÉNY

Tudjon köszönni, valamit megköszönni.

Témánként ismerjen rá 4-5 szóra.

A tanuló tudjon 10-ig számolni, számokat lemásolni, betűzni, elolvasni.

Legyenek képesek ismert szavakból álló rövid mondatokat leírni, és elolvasni.

Betűzött szavak kitalálása, írott szókártya elolvasása.

Főnevek egyes és többes számuk.

A tanuló ismerje az alapszíneket.

Ismerjen 4-5 egyszerű mondókát, dalt.

 

3.osztály

CÉLOK, FELADATOK

A gyakorlati nyelvi készségek elsajátítása.

A beszédkészség és a beszédértés kialakítása.

A helyes kiejtés és intonáció kialakítása.

Az írástéma növelése és a folyamatos írás kialakítása.

Az olvasás és íráskészség kialakításához szükséges nyelvi alapok lerakása.

KÖVETELMÉNYEK

BESZÉDÉRTÉS

A tanuló értse meg a tanár utasításait, a tananyagra vonatkozó kérdéseit,

tudjon a feltett kérdésekre válaszolni,

BESZÉDKÉSZSÉG

A tanuló tudjon helyes kiejtéssel egyszerű mondatokat mondani,

Tudjon helyes kiejtéssel emlékezetből elmondani verset, mondókát, dalt,

témakörönként 12-15 szót,

tudjon mondani 2-3 egyszerű mondatot kifejezést.

OLVASÁSÉRTÉS

A tanuló ismerje fel és értse meg a leírt szavakat, rövid mondatokat, ezeket felolvasni.

ÍRÁSKÉSZSÉG

A tanuló tudjon ismert szavakból álló szöveget lemásolni,

tudjon tanult szavakat hallás után leírni.

 

TÉMAKÖRÖK

 

NYELVTAN

 

MINIMUM KÖVETELMÉNY

Értse meg és tudja követni a tanár óravezetéssel kapcsolatos egyszerű utasításait, kérdéseit.

Értse meg a tananyaghoz kapcsolódó egyszerű kérdéseket, közléseket.

Tudjon a tananyaghoz kapcsolódó egyszerű kérdéseket feltenni, azokra válaszolni.

A tanuló legyen képes a feldolgozott tankönyvi szöveget helyes kiejtéssel felolvasni.

Ismert szavakat helyesen leírni.

Ismert szavakból álló mondatokat lemásolni.

 

4.osztály

CÉLOK, FELADATOK

Fontos feladat a helyes, érthető beszéd kialakítása.

A tanuló értse meg és tudja követni a tanár utasításait.

A feltett kérdéseket értse meg és tudjon rájuk reagálni.

A helyes hangsúly, hanglejtés és a helyes beszédritmus kialakítása

Merjen idegen nyelven megszólalni.

KÖVETELMÉNYEK

BESZÉDÉRTÉS

A tanuló értse meg a tanár a tananyaghoz kapcsolódó kérdéseit, egyszerű magyarázatát,

értse meg a tankönyv hanganyagát, hallás utáni gyakorlatait tudja megoldani.

BESZÉDKÉSZSÉG

A tanuló tudjon a tananyaghoz kapcsolódó egyszerű kérdéseket feltenni, azokra válaszolni

rövid párbeszédeket eljátszani,

tudja tetszését, nem tetszését kifejezni.

 

OLVASÁSÉRTÉS

A tanuló tudjon ismert szöveget helyes kiejtéssel, hanglejtéssel felolvasni,

ismert szövegből a számára szükséges információt kikeresni.

 

ÍRÁSKÉSZSÉG

A tanuló tudjon ismert szavakból álló szöveget lemásolni,

egyszerű mondatokat hallás után leírni,

különböző tankönyvi feladatokat önállóan megoldani,

minta alapján önállóan mondatokat írni.

TÉMAKÖRÖK

NYELVTAN

MINIMUMKÖVETELMÉNY

A tanuló ismerje fel és értse meg a tanult szavakat, kifejezéseket és egyszerű mondatokat.

A tanuló tudjon megfelelően reagálni a tanár egyszerű kérdéseire.

Tudjon a tanuló megközelítőleg helyes hangsúllyal, hanglejtéssel és helyes ritmusban egyszerű mondatokat ismételni.

A tanult témakörön belül az ismert szókészlettel és szerkezetekkel tudjon kérdésekre reagálni, röviden párbeszédet folytatni, képről néhány mondatot mondani.

A tanuló legyen képes a feldolgozott szöveget érthető kiejtéssel folyamatosan felolvasni.

Ismert szavakat, kifejezéseket helyesen leírni.

 

 

9.7. HANGOLKA 5-8.évfolyam (választható)

 

A TANTÁRGY ÓRATERVE:

ÉVFOLYAM 5. 6. 7. 8.

HETI ÓRASZÁM 1 1 1 1

ÉVES ÓRASZÁM 37 37 37 37

CÉLOK, FELADATOK

Az eddig kialakított stratégiák megerősítése.

El kell mélyíteni az eddig tanult nyelvi jelenségeket, nyelvtani szerkezeteket, kifejezéseket és a lexikai témákat.

Ösztönzés az egyéni érdeklődésnek megfelelő információszerzésre.

A tanuló számára jelentsen élményt és élvezetet az angol nyelv használata, és segítségével gazdagodjon személyisége, bővüljenek társas kapcsolatai, ismereti a világról.

Ismerkedjen meg az angol nyelvi közösségek mindennapi életével, társadalmával, kultúrájával.

TANESZKÖZÖK

Némethné Hock Ildikó: Társalgás, szituációk, képleírások

Project 3.

Carry on…

Kétnyelvű szótár

Egynyelvűszótár

Szakkönyvek

Nyelvtani táblázatok

Angol nyelvű gyakorlatok c. könyv

Hangszalag a tankönyvekhez

Videós nyelvleckék a tankönyvekhez

Hangszalag versekkel, dalokkal, kiejtéssel.

 

ELLENŐRZÉS, ÉRTÉKELÉS

Az eredményes tanulás-tanítás folyamat alapfeltétele a folyamatos és rendszeres ellenőrzés, értékelés.

Az értékelés legyen sokoldalú, terjedjen ki a négy alapkészségre, a nyelvtani anyag és a szókincs elsajátításának vizsgálatára.

A szóbeli értékelés mellett fontos az írásbeli feladatok értékelése.

5.OSZTÁLY

CÉL

Fontos feladat a szókincs bővítése.

Helyes kiejtés, hangsúly és intonáció elsajátítása.

Szöveg felmondása, párbeszédek eljátszása.

Önálló szöveg megszerkesztése téma megadása és kép segítségével.

KÖVETELMÉNY

BESZÉDÉRTÉS

A tanuló:

BESZÉDKÉSZSÉG

A tanuló:

OLVASÁSÉRTÉS

A tanuló:

ÍRÁSKÉSZSÉG

A tanuló:

TANANYAG

TÉMAKÖRÖK

  1. Lakóhely / országnevek, nemzetiségek, lakás, város /
  2. Világkörüli utazás
  3. Képeslap írása
  4. Útbaigazítás
  5. Állatok a múltból
  6. Kedvenc háziállatok /papagáj, macska, kutya…/
  7. Szabadidő hasznos eltöltése
  8. Sportágak

 

NYELVTAN

MINIMUM TELJESÍTMÉNY

A gyerek tudja követni a tanár közléseit és tudjon rájuk reagálni.

Alakuljon tovább a helyes hangsúly, hanglejtés és hangképzés.

Tudjon a tanuló egyszerű információt kérni és adni.

A tanulók ismert szöveget tudjanak jó kiejtéssel, helye intonációval felolvasni és a szöveget tudják előadni.

Feldolgozott szövegből egyszerű mondatok leírása, tollbamondás után.

Tudjon meghívót, képeslapot írni, rövid eseménysort leírni.

6.OSZTÁLY

 

CÉL

El kell mélyíteni az eddig tanult nyelvi jelenségeket.

Merjen idegen nyelven megszólalni, növekedjen bátorsága, önbizalma e téren.

Biztosan és jól használja a kétnyelvű szótárt.

KÖVETELMÉNY

BESZÉDÉRTÉS

A tanuló:

BESZÉDKÉSZSÉG

A tanuló:

OLVASÁSÉRTÉS

A tanuló:

ÍRÁSKÉSZSÉG

A tanuló:

TANANYAG

TÉMAKÖRÖK

  1. Élet a Földön / állatok, növények, természeti jelenségek, folyamatok /
  2. Testrészek
  3. Orvosi vizsgálat, betegségek, elsősegélynyújtás
  4. Fodrásznál
  5. Az autó részei
  6. Az autójavítónál
  7. Ünnepek: karácsony, húsvét.

NYELVTAN

MINIMUM TELJESÍTMÉNY

Tanult szavak, nyelvtani szerkezetek alkalmazásával kérdés feltevése., válaszadás.

Feldolgozott szöveg lényegének kiemelése.

A tanuló tudjon egyszerű képről mondatban beszélni.

Rövid, ismert nyelvtani szerkezeteket tartalmazó, magnóról elhangzó szöveg megértése.

Tanult témákhoz kapcsolódó beszéd megértése.

Legyen képes megoldani a szöveghez kapcsolódó gyakorlatokat.

Ismert szókincsre és nyelvtani jelenségekre épülő szöveg megértése.

Tartalom összefoglalása. Feldolgozott témákhoz kapcsolódó egyszerű kérdések megválaszolása.

Ismert szókincsre, és nyelvtanra épülő szöveg tollbamondás utáni leírása., és ismert témakörben a képről önálló szövegalkotás és leírás megszerkesztése.

 

7.OSZTÁLY

CÉL

Új ismeretek szerzése idegen nyelven és más műveltségi területekről.. A tanult nyelvtani szerkezetek pontos elsajátítása idegen nyelvi kommunikáció a tanórán.

Önálló ismeretszerzés szótár segítségével. Egynyelvű szótárak alkalmazása.

KÖVETELMÉNY

BESZÉDÉRTÉS

A tanuló:

BESZÉDKÉSZSÉG

A tanuló:

OLVASÁSÉRTÉS

A tanuló:

ÍRÁSKÉSZSÉG

A tanuló:

 

TANANYAG

TÉMAKÖRÖK

  1. Híres történelmi személy élete
  2. Törvények, szabályok, büntetés, vámvizsgálat.
  3. Utazás – előkészületei, szállásfoglalás, pénzváltás stb..
  4. Túlélés, élet lakatlan szigeten.
  5. Fák veszélyben, környezetvédelem.

NYELVTAN

 

MINIMUM TELJESÍTMÉNY

A tanuló értse meg a tanár egyszerű, idegen nyelven történő magyarázatát.

Értse meg az előző szintnél változatosabb kérdéseket, és tudjon rájuk válaszolni.

Találja meg a számára fontos információt. Az esetleg ismeretlen elemek jelentését igyekezzen kitalálni.

A tanuló a megfelelő ismeretek birtokában értse meg a tudásszintjének megfelelő hanganyagot.

A tanuló tudjon kezdeményezni, fenntartani rövid beszélgetést ismert témában.

tudja tetszését, nem tetszését kinyilvánítani érzelmeit kifejezni és ezek iránt másoktól érdeklődni.

Tudjon az okokról érdeklődni, a miértekre válaszolni.

Tudjon egyszerűen, összefüggően beszélgetni a mindennapi életben családjával, barátaival.

Igyekezzen a tanuló egyes ismeretlen szövegelemek jelentését kikövetkeztetni.

Az olvasott szöveggel kapcsolatos feladatokat végrehajtani.

Ismerjen meg az idegen nyelv használatával megoldható feladatokhoz szükséges autentikus szöveget. /menetrend, étlap, feliratok, hirdetések /.

A tanuló tudjon több mondatból álló egyszerű összefüggő szöveget írni.

Tudja egyszerű mondatait logikailag összefűzni.

 

 

8.OSZTÁLY

CÉL

Az önálló vélemény kialakítása és angol nyelven való megfogalmazása.

Az önálló ismeretszerzés képességének megszerzése, kialakítása, fejlesztése.

A nyelvtanulás iránti igény megtartása, erősítése.

KÖVETELMÉNY

BESZÉDÉRTÉS

A tanuló:

BESZÉDKÉSZSÉG

A tanuló:

OLVASÁSÉRTÉS

A tanuló:

 

ÍRÁSKÉSZSÉG

A tanuló:

TANANYAG

TÉMAKÖRÖK

Naprendszer

Az űr / jövőbeli tervek /

Fontos felfedezések

Környezetvédelem /Mit tehetünk megóvásáért?/

Az iskola világa / régen és ma /, egyenruha, szabályok az iskolában…

Tudomány és technika

Ünnepek: karácsony, húsvét nagy péntek, halloween

Magyarország, Budapest.

NYELVTAN

MINIMUM TELJESÍTMÉNY

Értse meg az összetettebb, a természeteshez hasonlító beszédet.

Tudja kiszűrni a lényeget a gondosan kiválasztott nyelvileg hiteles szövegből.

Tudjon a tanuló az általa ismert mindennapi beszédhelyzetekben beszélgetést kezdeményezni, folytatni, befejezni.

Tudja kifejezni egyetértését, egyet nem értését.

Tudjon külföldi vendégének rövid tájékoztatást adni a fővárosáról ill. lakóhelyéről.

Tudjon a tanuló a tanórán – tanári segítséggel – nyelvileg összetettebb szöveget is és házi olvasmányt megérteni és feldolgozni.

Tudjon ezekről a megadott szempontok szerint beszámolni.

Tudjon a tanuló egyszerű önéletrajzot írni, tudjon minta alapján levelet, képeslapot küldeni.

Tudjon megfelelő fordítási feladatokat megoldani.