Forró a nyomom...

Egerváron hódított a Cha-cha-cha...

Jó kis nyári melegben gyűltek össze a kultúrára szomjas érdeklödök a Zala megyei Egerváron, a vár udvarán július 3-án délután. Jó sok fellépő szórakoztatta a szép számú nézősereget, Zala megye különböző településeiről. Volt itt színdarab, népzene, néptánc, ének, és még sokáig sorolhatnám. A fellépők közül a számomra igazán izgalmas az akkor még a NYUGI-ba történő csatlakozására váró Gősfa Baráti Körének produkciója volt. Nos, hát ha jót vártam, nem is kellet csalódnom. Igazi, vérpezsdítő Cha-cha-cha szórakoztatta a közönséget, s persze engem is. Gősfa csinos lányai a nyalka legények oldalán valóban remek hangulatot varázsoltak a forró nyári délutánra. Ez meg is látszott azon a dörgő tapsviharon, ami az előadást követte. Hát ez tényleg jól sikerült, csak így tovább.
Bízom benne, hogy a gősfai csoport a továbbiakban még jó pár szereplési lehetőséghez jut, mert ezt mindenkinek látni kell!

A táncoslábú ifjak

vissza

Forró a nyomom...

Miénk is volt a Tér...
Országos Ifjúsági Találkozó Bordányban

És akkor Szombathelyen vonatra szállánk...
Hát valahogy így kezdődött számunkra a pénteki nap július 16-án. És még sokáig tartott a szinte végtelen út. Zötyögtünk át az országon a nagy melegben, némi izgalomteljes várakozással a másnapi "Miénk a Tér" ifjúsági találkozóra. Már a vonaton ismerősre bukkantam, hiszen Rizinger Jani barátom tűnt fel a folyosón. Ekkor már lassacskán Szegedre értünk, így túl hosszú beszélgetésre már nemigen maradt idő. Szerencsére egy dobozos sör még belefért - kösz Rizi -, aztán hamarosan Szegedre is értünk.
A többit most nem is részletezem, mert unalmas lenne. Maradjunk annyiban, hogy 10 óra 43 perc utazás után végre beléptünk a bordányi főhadiszállás udvarára. Gyors parolák, sátorverés, zuhi, és már indultunk is a bordányi moziba. Joe Black visszatért, a fenekem elzsibbadt (3 órát ücsörögni azon a széken...), de azért nem volt rossz. Viszont a vacsora gondolata ekkor tájt már elementális erővel tört fel belőlem, így vad harci sikollyal vetettem rá magam a kolbászomra, és gyorsan nyársa is húztam. (Na!!!) Kaja után végre volt energia a beszélgetésre is. Hogy, hogy nem, előkerült pár üveg sör, egy kis barackpálinka - persze csak az íze kedvéért -, és mindjárt oldottabbá vált a hangulat.
Másnap reggeli után a T. Volnán (nem akarok ingyen reklámot csinálni a cégnek) járatával Szegedre indultunk. Szerencsére meg is érkeztünk - na nem mintha ez kétséges lett volna - és fejest ugrottunk a látnivalók tengerébe. Lelkes idegenvezetőnk - ha jól emlékszem Kriszti (ezer bocs, ha mégsem) - alaposan felkészült. Csak úgy záporoztak ránk a látnivalók és a hozzájuk fűződő tudnivalók (Híd balról...) . Ezeket most nem sorolom fel, aki Szeged környéki, úgyis ismeri őket, aki nem, az meg menjen el és nézze meg, nem fogja megbánni. Már a hazaindulás gondolatával kacérkodtunk (ami az igen csak közelgő ebédidő miatt meglehetősen esedékes is volt már) amikor ingyen fagyiba botlottunk. Egy szerencsétlen leányzó egy hatalmas fagyi tölcsérben sétálgatott az utcákon, és reklámként egy gombócnyi fagyijegyet osztogatott. Hát nem mondom, volt vagy 30 fok meleg. Nagy élvezet lehetett...
Délutám aztán tényleg miénk lett a "Tér". Beindult a Tér Rádió, és hamarosan meg érkezett az a legalább 12 főnek elegendő lecsó, aminek az elfogyasztása rám várt. Neki is álttam, bár Varga Jani nem sajnálta tőlem a masszát, annyit merített, hogy szabályoson csorgott az ölembe (Jánosom, jössz egy gatyamosással). Azért ettem, míg belém fért, de végül győzött a túlerő. Szerencsére hamarosan megérkezett az erősítés, és ha nehezen is, de csak elvásott az a lecsó.
Este nagy örömömre jómagam is zsűrije lehettem a Miss Dögös DALISZ szépségversenynek. Hát mit mondjak, kellemes volt. Hosszas fejtörés után sikerült az első három helyezettet kiválasztani a csinos hölgyek csokrából, de végül sikerült.
Hogy az izgalmak folyamának ne legyen vége, hamarosan kezdetét vette a tombola sorsolás, ahol sört, szendvicset, és plakátot lehetett nyerni, különböző elosztásban. Persze azért volt fődíj is, mégpedig egy bringa. Sajnos Fortuna nem veregetett vállon aznap este, pedig az egész győrvári csoport nevében vettem 1 - azaz egy - darab sorsjegyet (többet nem kellett, hiszen csak egy fődíjat lehetett nyerni, így a többi jegy már pazarlás lett volna), ám hiába. Ezúttal nem jött be.
Végül aztán indult a buli. Ki tudja, hogyan, de megint előkerült egy üveg pálinka - ezúttal szilva - (rossznyelvek szerint Lajos keze van a dologban, ám mi ismerjük jó elnökünket, így tudjuk, hogy természetesen egy szó sem igaz az egészből) és megint hamar emelkedett lett a hangulat. Zajlott a buli, fogyott a pálesz (Csöcs bizonyára még ma is emlegeti), míg végül fellötték a kispárnákat az égre, és ideje lett a lefekvésnek.
Aztán aludtunk.
Aztán reggel lett. Gyorsan fel kellett kelnünk, hiszen fél nyolckor indult a buszunk Szegedre. Felszálltunk a buszra, 7 óra 30 perckor elindultunk... ...19 óra 42 perckor beléptem otthon a kapun. Hazaértem.
Zanzában ennyi. Mesélhetnék még arról, hogy milyen érzés 200 kilómétert utazni a bicikli tároló vagonban - Budapesttől Szombathelyig -, hogy egy mérsékelten kedves utas nénit idézzek: Skandallum. Csak mellékesen jegyzem meg, hogy a hazafelé vezető utat dalban is megörökítettük. Az érdeklődők szeptember 24-26-án megnézheti Sitkén a NYUGI-s rendezvényen. Ennél többet most erről nem szólok, elég volt mára. A többit majd Sitkén élőben meglátjátok, ha eljöttök.
Summa summárum, jó volt találkozni a régi cimborákkal. Jövőre is megyünk - és ezt vegye mindenki fenyegetésnek!!!