NJK-k
FEGYVEREK EGYÉB

NJK-k

(Fordította: SECMAN)

A Fallout 1-ben nem olyan egyszerű a csapattagok tartása, mint a második részben. Sokkal bonyolultabb például tárgyakat cserélni velük, vagy megmondani nekik, hogy milyen fegyvert is használjanak. A mesterséges intelligenciájuk sem áll a helyzet magaslatán. Az alábbi lista alapján eldöntheted melyik NJK-t érdemes felvenni a csapatba.

Egy gyakran feltett kérdés és néhány tanács:

"Hogyan tudom elintézni, hogy a csapattagnak nagyobb legyen a Védelmi Értéke?"
Sehogy. A véleményem az, hogy szintlépéskor ők is fejlődnek valamennyit, de ennek semmi nyomát nem látjuk.


Tárgyak: a csapattagok tökéletes hordárok. A tárgyak cseréjéhez használd a "lopás" képzettséget. Csak fegyvert (hogy melyiket, azt később írom le) és stimpakk-ot használnak. Illetve szuper stimpakkot, ha egyszerre sok sebzést szenvedtek.

Fegyverek: ez egy újabb téma ami sok kérdést vet fel. Általánosságban figyeld meg kinél milyen fegyver van és beszélj vele, hogy milyen fegyvereket tud kezelni. Részletekért nézd meg a lenti listát. Mégvalami: úgy vettem észre, hogy ha kifogynak a lőszerből akkor az üres fegyvert ledobják a földre. Az egyik módja, hogy másik fegyver használatára kényszerítsük csapattagunkat, hogy elvesszük tőle az alap fegyverét. Azt javaslom, hogy legalább egy közelharci és egy puskával szereljük fel őket és lehetőleg ne nagyon adjunk nekik más fegyvereket. A biztonság kedvéért minden harc előtt mondjuk nekik, hogy a legjobb fegyverüket használják legközelebb.

Sorozatlövő-fegyverek: utálok szexistának hangzani, de úgy vettem észre, hogy a két női csapattag szörnyen bánik a sorozatlövő-fegyverekkel. Lehet, hogy a játékkészítők kevesebb erőt adtak nekik, vagy valami, de majdnem mindenki ezt fogja neked mondani: "Nehogy sorozatlövőt adjatok nekik!" A két férfi csapattagnál valamivel jobb a helyzet, de itt egy újabb tanács: "Soha ne állj a csapattag és a célpontja közé!" Az igazság az, hogy soha nem mertem olyan igazán erős fegyvert adni a kezükbe, mint például a gépágyú...

Összeakadás: amire nagyon figyelni kell az a tömegbetömörülés, amikor se én se ők nem tudnak mozdulni. Ez főképp kis helyeken okoz gondot. Ilyenkor mindegyiknek mondjuk, hogy távolodjon el tőlünk, ha van elég hely, akkor (idővel) arrébbállnak. Ez néha nem csapattagokkal is megesik, ezért hangsúlyozom, hogy MENTS GYAKRAN! (Például: Van egy keskeny híd a Fegyverkészítők Erődjénél. Éjjel több óra (a játék órája szerint) ment kárba, mert az őr nem volt hajlandó elállni a híd végéről.)

Harc: önmagukban a csapattagok általában elég jól harcolnak, bár sokan nem fognak velem egyetérteni. Mint ahogy már korábban is említettem ne álljunk a lővonalukba -- ami a részedről némi figyelmességet követel. Figyelj arra, hogy néhány stimpakk mindig legyen náluk, magasabb szinteken pedig mégtöbb. Akkor használják, ha az életpontjuk 50% alá esik. Magasabb szinten azt javaslom legalább egy szuperstimpakkot adj nekik. Először a sima stimpakkot használják(mint ahogy azt neked is ajánlom), de megmentheti a csapattag életét. Továbbá komolyabb harcokban a Megfigyelő képesség is nagyon jól jöhet. Mind az ellenfelekről, mind a csapattagokról részletes információt kaphatsz harc közben, de harcon kívül is. (Harcon kívül ha fegyverrel a csapattagra célzol, csak nehogy véletlenül elsüljön a fegyver) Ne feledd, hogy nem fognak maguknak stimpakkot beadni, amíg nincs harc és nincs az életpontjuk 50% alatt. Különösen ügyelj Dogmeat-re, ugyanis csak rád számíthat a bajban. Ha harc épp nincs kilátásban, akkor hagyd, hogy az idő begyógyítsa a sebeket. (Ne feledd: nem pihenhetsz bárhol, és ügyelj az időkeretre!)

IAN
ÉP  50
AP  ?
Teherbírás  ?

Hol 

Shady Sands

Specialitás  kézi fegyverek
Fegyverek  Pisztoly, GPI
  Ian lesz az első csapattagod. 100 pénzért csatlakozik hozzád, vagy ingyen, ha minimum 6-os a karizmád.
Fontos: Ian nagyon jól kezeli a géppisztolyokat(GPI), de sorozatot lőve veszélyt jelent rád is és a többi csapattagra is. Amikor először találkozol vele felrakja a térképre A Hubot és Roncsvárost.

TANDI
ÉP  35
AP  ?
Teherbírás  ?

Hol 

Shady Sands-ben vagy a Fosztogatók táborában

Specialitás  közelharci fegyverek és kézi lőfegyverek
Fegyverek  kések(pl.: hasfelmetsző) és pisztolyok(pl.:14mm pisztoly)
  Tandit is lehet csapattagként használni, amíg kiszabadítása után vissza nem viszed Shady Sandsbe. Nagyon hasznos tud lenni, ha hasfelmetszőt vagy 14mm pisztolyt adsz neki.

DOGMEAT
ÉP  50
AP  ?
Teherbírás  ?

Hol 

Roncsváros

Specialitás  pusztakezes
Fegyverek  -
  Mindenki kedvenc karaktere a Fallout 1-ben. Körönként négyet harap és elég rendesen sebez is. Saját szememmel láttam, ahogy egyedül elintézett egy szupermutánst. Nagyon lojális hozzád, ezért harc közben nem fog nagyon eltávolodni tőled, csak akkor amikor súlyosan megsebesült. Ha bárki megtámadna, Dogmeat egyből ott terem és már a támadó térdkalácsát rágja. Nyugodtan használd rajta a stimpakkokat(még harc közben is), szerintem megéri.

TYCHO
ÉP  60
AP  ?
Teherbírás  ?

Hol 

Roncsváros

Specialitás  Kézi fegyverek
Fegyverek  puskák, sörétesek, pisztolyok
  Ő a legjobb NJK akivel a játék során találkozol. Neki van a legtöbb ÉP-ja, habár nem sokkal több, mint a többi NJK-nak, és jobb fegyvereket is tud használni, mint például harci sörétest és mesterlövész puskát. Pont úgy néz ki, mint Cassidy a Fallout 2-ben és ugyanolyan fegyvereket is tud használni.
Fontos: Roncsvárosban a Vesztőhely nevü kocsmában találhatod meg 5 óra körül. Némileg a túlélő képzettséged is feltornázza. Csak akkor csatlakozik hozzád, ha Killian-től elvállaltad Gizmo megölését.

TATJA
ÉP  39
AP  ?
Teherbírás  ?

Hol 

Csonttelep

Specialitás  Kézi lőfegyverek, dobófegyverek és zárnyitás
Fegyverek  dobófegyver és pisztolyok (pl.: 14mm pisztoly)
  Sokan nem szeretik, amit nem értek, mert mesterien bánik a 14mm-es pisztollyal. Minden találata kritikus.
Egyszer a Mester-en 90-et sebzett, ezzel a pisztollyal!!! Továbbá ügyes még gránátok dobálásában és zárak feltörésében.
Egyéb csapattagok: a Katedrálisban, ha nem támadsz rögtön, ott van pár ember fém- és bőrpáncélban, azt hiszem, akik csatlakoznak hozzád. UTÁLJÁK a Katedrális Gyermekeit, így megrohamozzák őket, súlyos károkat tudnak okozni, de nem sok marad belőlük.

Az Acél testvériség fejeseit meg lehet győzni, hogy a Katonai bázishoz küldjenek segítséget, bár a bázisba nem mennek veled.