Képességek [Perk]
FEGYVEREK EGYÉB

Nehéz fegyverek
Könnyű fegyverek
Energia fegyverek

Ökölharc fegyverek
Kézi fegyverek

Hajító fegyverek

Páncélok
Lőszerek
Drogok, serkentők
NJK-k
Képességek [Perk]

3.Szint     6 .Szint     9 .Szint     12 .Szint     15 .Szint     18 .Szint     24 .Szint     Speciális     ÖSSZES
3. Szint
Megfigyelő [Awaraness]
Szükséges:  ÉR:5
Szint:  3.
A Megfigyeléssel minden lényről részletes információt kapsz, ha megvizsgálod őket. Láthatod, hogy pontosan hány életpontja van, és milyen fegyvert tart a kezében.
Itt és most [Here and now]
Szükséges:  ---
Szint:  3.
Ezzel a képességgel most rögtön lépsz egy szintet.
Nagyobb közelharci sebzés [Bonus HTH Damage] 3x
Szükséges:  ÜG:6 ER:6
Szint:  3.
Az ökölharcban szerzett jártasságod előnyt jelent, mikor sebzel. E képesség minden szintjével +2 ponttal nő az Ökölharc és a Közelharci sebzésed.
Óvatos természet [Cauitous Nature]
Szükséges:  ÉR:6
Szint:  3.
Az ellenségeid nem tudnak olyan könnyen a hátad mögé lopakodni. 3 pontot kapsz az Érzékelésedhez, amikor a véletlenszerű események során helymeghatározásra kerül sor.
Könyvmoly [Comprehension]
Szükséges:  IN:6
Szint:  3.
Olvasás közben odafigyelsz a részletekre. Amikor elolvasol egy könyvet, 50%-kal több képzettségi pontot kapsz.
Jobb reakció [Earlier sequence] 3x
Szükséges:  ÉR:6
Szint:  3.
Gyorsabban reagálsz, mint az ellenfeleid, mivel ennek a képességnek minden szintje +2 pontot ad a Reakciódhoz.
Gyorsabb gyógyulás [Faster Healing] 3x
Szükséges:  KI:6
Szint:  3.
E képesség minden szintje 2-vel növeli a Regeneráció képességed, ezáltal gyorsabban gyógyulsz.
Gyógyító [Healer] 2x
Szükséges:  ÉR:7 ÜG:6 IN:5 Elsősegély:40%
Szint:  3.
Ezzel a képességgel könnyebbé válik a gyógyítás. Minden szintjével 4-10 további életpontot gyógyítasz, mikor az Elsősegély vagy az Orvos képzettségedet használod.
Káma Szútra mester [Kama Sutra Master]
Szükséges:  KI:5 ÜG:5
Szint:  3.
Ha szexről van szó, akkor te írtad a könyvet.
Tolvaj [Thief]
Szükséges:  ---
Szint:  3.
Vérbeli tolvaj vagy. Ezzel a képességgel egyszeri 10%-os bónuszt kapsz a Lopózás, a Lopás, a Zárnyitás és a Csapdák képzettségeidhez. Az ügyes tolvaj tovább él.
Szívósság [Toughness] 3x
Szükséges:  KI:6 SZ:6
Szint:  3.
Szívós vagy, ezért kevesebbet sebződsz. +10% védelmet kapsz az általános sebzés ellenállásodra.
Erős hát [Strong back] 3x
Szükséges:  ER:6 KI:6
Szint:  3.
Beceneved Öszvér. E képesség minden szintje után +50 font teherbírás a jutalmad.
Túlélő [Survivalist] 3x
Szükséges:  KI:6 IN:6 Túlélés:40%
Szint:  3.
A túlélés mestere vagy. Ez a képesség lehetővé teszi, hogy a legnehezebb körülmények közt is életben maradj. +25%-ot kapsz a Túlélés képzettségedhez.
Gyorsan tanuló [Swift learner] 3x
Szükséges:  IN:4
Szint:  3.
Ezzel a képességgel igazán gyorsan tanulhatsz, ugyanis minden szintjéért 5%-kal több tapasztalati pontot kapsz szintlépéskor. Épp ezért célszerű korán felvenni.
Kőfal [Stonewall]
Szükséges:  ER:6
Szint:  3.
Harcban sokkal nehezebb téged a földre teríteni.
Jó társalgó [Smooth Talker] 3x
Szükséges:  IN:4
Szint:  3.
Megtanultad, hogyan növelheted a válaszok és kérdések számát. A képesség minden szintje egyel növeli az Intelligenciád (max. 10-ig) a beszélgetések idejére.
Felderítő [Scout]
Szükséges:  ÉR:7
Szint:  3.
Távolabbra látsz, mint valaha. A világtérképen minden irányban egy kockával messzebb látsz, és megnő az esélye annak is, hogy különleges helyeket találj.
Vonzó személyiség [Magnetic personality]
Szükséges:  KA:1-9
Szint:  3.
Egyel több társat vehetsz fel, de ne feledd, hogy ötnél több mindig tömegnyomort jelent!
Éjjellátó [Night Vison]
Szükséges:  ÉR:6
Szint:  3.
Az éjjellátás képességével jobban látsz a sötétben. Más szóval 20%-kal csökken a sötétség szintje.
Jelenlét [Presence] 3x
Szükséges:  KA:6
Szint:  3.
Már az is figyelemfelkeltő, ha egyszerűen belépsz egy terembe. Az emberek veled kapcsolatos alapreakciója 10%-kal javul.
Gyors zsebek [Quick Pockets]
Szükséges:  ÜG:5
Szint:  3.
Megtanultad, hogyan rendezd el a dolgaidat hatékonyan. Harc közben 4 helyett már csak 2 AP-ba kerül a felszerelésed közti keresgélés.



6. Szint
Adrenalin löket [Adrenaline Rush]
Szükséges:  ER:1-9
Szint:  6.
Ezzel a képességgel 1-et kapsz az Erődhöz, ha az Életpontjaid a maximális felére csökkennek.
Extra mozgás [Bonus Move] 2x
Szükséges:  ÜG:5
Szint:  6.
Az Extra Mozgás minden szintjéért +2 Akciópontot kapsz, amit csak mozgásra használhatsz fel, azaz két hexagonnal többet léphetsz körönként.
Művelt [Educated] 3x
Szükséges:  IN:6
Szint:  6.
E képesség minden szintje +2 képzettségi pontot jelent szintlépéskor. A képesség akkor a leghatásosabb, ha minél korábban felveszed.
Empátia [Empathy]
Szükséges:  ÉR:7 IN:5
Szint:  6.
Tanulmányoztad az embereket, ezáltal jobban ismered az eseményekre mutatott érzelmi reakciójukat. Ezzel a képességgel látni fogod mások reakcióját, miközben beszélsz velük.
Kincskereső [Fortune Finder]
Szükséges:  SZ:8
Szint:  6.
Hajlamos vagy pénzt találni. A sivatagban több pénzt találsz a véletlenszerű események során.
Szerencsejátékos [Gambler]
Szükséges:  Szerencsejáték:50%
Szint:  6.
A kocka mestere vagy. 20%-ot kapsz a Szerencsejáték képzettségedhez.
Szellem [Ghost]
Szükséges:  Lopózás:60%
Szint:  6.
Ha lemegy a nap, vagy gyengén megvilágított területen jársz, úgy mozogsz, mint egy szellem. Sötét helyeken 20%-kal jobb a Lopózás képzettséged.
Ártatlan [Harmless]
Szükséges:  Lopás:50% Karma>49
Szint:  6.
Ártatlan viselkedésed miatt könnyebben tudsz lopni az emberektől. 20%-ot kapsz a Lopás képességedhez.
Több kritikus találat [More Criticals] 3x
Szükséges:  SZ:6
Szint:  6.
Ezzel a képességgel több esélyed van kritikus találat bevitelére harcban. A képesség minden szintjével 5%-kal nagyobb az esélye, hogy kritikusat sebzel.
Meggyőző [Negotitátor]
Szükséges:  Beszéd:40% Üzletelés:40%
Szint:  6.
Nagy tapasztalatú tárgyaló vagy. Nem csak jobban üzletelsz, de bárhova be-, és bármiből ki is tudod magad dumálni. +10%-ot kapsz az Üzletelés és a Beszéd képzettségekhez.
Pakolóművész [Pack Rat]
Szükséges:  ---
Szint:  6.
Jobban el tudod rendezni a dolgaidat. Így képes vagy elcipelni azt a kis pluszt, amit mindig is akartál.
Nyomkereső [Pathfinder] 2x
Szükséges:  KI:6 Túlélés: 60%
Szint:  6.
A nyomkereső mindig megtalálja a rövidebb utat. A képesség minden szintje 25%-kal csökkenti a világtérképen való utazás idejét.
Gyors talpraállás [Quick Recovery]
Szükséges:  ÜG:5
Szint:  6.
Ha padlóra küldenek, gyorsabban állsz talpra.
Sugárzás ellenállás [Rad Resistance] 2x
Szükséges:  KI:6 IN:4
Szint:  6.
Ellenállóbb vagy a sugárzással szemben. Ezen képesség minden szintje +15% Sugárzás ellenállást jelent neked.
Cserkész [Ranger]
Szükséges:  ÉR:6
Szint:  6.
15%-ot kapsz a Túlélés képzettségedhez. Így nagyobb eséllyel tudod elkerülni a véletlenszerű eseményeket, vagy megtalálni a különleges helyeket.
Üzletmeber [Salesman]
Szükséges:  Üzletelés:50%
Szint:  6.
Ügyes eladó vagy. Ezzel a képességgel 20%-ot kapsz az Üzletelés képzettségedhez.
Csendes futás [Silent running]
Szükséges:  ÜG:6 Lopózás:50%
Szint:  6.
Ezzel a képességgel gyorsan és csendesen tudsz mozogni. Képes vagy egyszerre futni és lopakodni.
Kígyóevő [Snake Eater] 2x
Szükséges:  KI:3
Szint:  6.
Nyami! Íze, akár a csirkéé. A képesség minden szintjével 25%-ot kapsz a Méregellenállásodhoz.
Nagy dobás [Heave Ho!] 3x
Szükséges:  ---
Szint:  6.
A Nagy dobás képességgel kettővel megnő az Erőd (maximum 10-ig), így messzebre tudsz dobni, de csak a fegyver maximum távolságáig.



9. Szint
Jobb kritikus sebzés [Better Criticals]
Szükséges:  ÉR:6 SZ:6 ÜG:4
Szint:  9.
Kritikus sebzéseid sokkal pusztítóbbak. 20% bónuszt kapsz a kritikus sebzés táblázatán, ami biztosítja hogy többet sebezz. A kritikus találat esélyét nem befolyásolja.
Nagyobb távolsági sebzés [Bonus Ranged Damage] 2x
Szükséges:  ÜG:5 SZ:6
Szint:  9.
A sok lőfegyverrel és egyéb távolsági fegyverrel való gyakorlás meghozta gyümölcsét. E képesség minden szintje +2 pont sebzést jelent távolsági fegyverekkel.
Robbantási szakértő [Demolition Expert]
Szükséges:  ÜG:4 Csapdák:90%
Szint:  9.
Mesterien kezeled a robbanóanyagokat. Mindig akkor robbanak föl, amikor kell, és persze többet is sebeznek.
Cselezés [Dodger]
Szükséges:  ÜG:6
Szint:  9.
Ha birtoklod ezt a képességet, sokkal kisebb az esélye, hogy harc közben eltalálnak. 5-öt kapsz a Védelmi értékedhez, a viselt páncél VÉ-jén felül.
Felfedező [Explorer]
Szükséges:  ---
Szint:  9.
A felfedező célja, hogy új és érdekes helyeket fedezzen fel. Ezzel a képességgel nagyobb esélyed van különleges helyek és emberek megtalálására.
Karmasugárzó [Karma Beacon]
Szükséges:  KA:6
Szint:  9.
Karmád kétszer fényesebben ragyog. Legyen akár jó, akár rossz, értéke az emberi reakciók és egyéb módosítók szempontjából duplán számít.
Könnyűléptű [Light Step]
Szükséges:  UG:5 SZ:5
Szint:  9.
Mozgékony vagy, szerencsés és mindig óvatos. Ez a képesség megfelezi a csapdába lépés esélyét.
Kereskedő mester [Master Trader]
Szükséges:  KA:7 Üzletelés:60%
Szint:  9.
Elsajátítottad a kereskedelem alapszemléletét: minél olcsóbban vásárolni. Ezzel a képességgel 25% árengedményt kapsz minden vásárláskor.
Mutáció! [Mutate!]
Szükséges:  ---
Szint:  9.
A pusztákat járva megváltoztatott a háttérsugárzás! Egyik Jellemvonásod valami mássá mutálódott...
Titokzatos idegen [Mysterious Stranger]
Szükséges:  SZ:4
Szint:  9.
Felkeltetted a Titokzatos idegen figyelmét, aki időről-időre megjelenik, hogy segítsen neked. Ha harc közben meghal, ne várdd, hogy valaki más jöjjön helyette!
Pirománia [Pyromaniac]
Szükséges:  Nehéz lőfegyverek:75%
Szint:  9.
Többet sebzel tűzalapú fegyverekkel, és az ellenségeid mindig a legbrutálisabb, legtüzesebb módon halnak meg.
Céllövő [Sharpshooter]
Szükséges:  ÉR:7 IN:6
Szint:  9.
Tehetséges vagy távoli célpontok eltalálásában. Ez a képesség szintenként +2 pontot ad az Érzékelésedre a távolság-módosítók kiszámolásánál.
Szónok [Speaker]
Szükséges:  Beszéd:50%
Szint:  9.
Szónoknak lenni azt jelenti, hogy egyszeri 20%-os bónuszt kapsz a Beszéd képzettséghez.



12. Szint
Akció kapitány [Action Boy] 2x
Szükséges:  ÜG:5
Szint:  12.
Az Akció kapitány minden szintje egy bónusz Akciópontot jelent a harcban, melyet bármire használhatsz.
Személyi kultusz [Cult of Personality]
Szükséges:  KA:10
Szint:  12.
A hírneved mindig "pozitív". E képességgel a negatív hírnév nincs rossz hatással a jó emberekre, de a fordítottja is igaz. A gonosz emberek utálják a búrádat.
Képességnövelés: Ügyesség [Gain Agility]
Szükséges:  ÜG:1-9
Szint:  12.
Ezzel a képességgel egyel nő az Ügyességed.
Képességnövelés: Karizma [Gain Charisma]
Szükséges:  KA:1-9
Szint:  12.
Ezzel a képességgel egyel nő a Karizmád.
Képességnövelés: Kitartás [Gain Endurance]
Szükséges:  KI:1-9
Szint:  12.
Ezzel a képességgel egyel nő a Kitartásod.
Képességnövelés: Intelligencia [Gain Intelligence]
Szükséges:  IN:1-9
Szint:  12.
Ezzel a képességgel egyel nő az Intelligenciád.
Képességnövelés: Szerencse [Gain Luck]
Szükséges:  SZ:1-9
Szint:  12.
Ezzel a képességgel egyel nő a Szerencséd.
Képességnövelés: Érzékelés [Gain Perception]
Szükséges:  ÉR:1-9
Szint:  12.
Ezzel a képességgel egyel nő az Érzékelésed.
Képességnövelés: Erő [Gain Strength]
Szükséges:  ER:1-9
Szint:  12.
Ezzel a képességgel egyel nő az Erőd.
Pusztakezes védekezés [HTH evade]
Szükséges:  Ökölharc:75%
Szint:  12.
Ha egyik kezedben sem tartasz semmit, minden fel nem használt akciópont 1 helyett 2-vel növeli a Védelmi értékedet, amihez az Ökölharc képzettséged 1/12-e is hozzáadódik.
Életadó [Lifegiver] 2x
Szükséges:  KI:4
Szint:  12.
Ezen képesség minden szintjével néggyel több életpontot kapsz szintlépéskor. Ez a Kitartás tulajdonságodtól függő szintenként kapott életpontokhoz adódik hozzá.
Anatómus [Living Anatomy]
Szükséges:  Orvos:60%
Szint:  12.
Behatóbban ismered az élőlényeket, így a gyengéik is nyilvánvalóak a számodra. Egyszeri 10%-os bónuszt ad az Orvos képességhez, továbbá élőlények ellen öttel többet sebzel.
Mester-tolvaj [Master Thief]
Szükséges:  Zárak:50% Lopás:50%
Szint:  12.
A Mester-tolvaj járatos a lopásban és zárnyitásban. 15%-ot kapsz a Lopás és a Zárak képességekhez. Ellopod a gazdagoktól, és odaadod... magadnak.
Medikus [Medic]
Szükséges:  Elsősegély vagy Orvos:40%
Szint:  12.
A Medikus képesség egyszeri 10%-os bónuszt ad az Elsősegély és az Orvos képzettségekhez. A gyógyító képzettségek hasznosak.
Ezermester [Mr.Fixit]
Szükséges:  Javítás vagy Tudomány:40%
Szint:  12.
Ez a képesség egyszeri 10%-os bónuszt ad a Javítás és a Tudomány képzettségeidhez. Egy kis esti tanulás nem árthat senkinek, főleg neked nem.
Új speciális képzettség [Tag!]
Szükséges:  ---
Szint:  12.
A képzettségeid annyira magasra fejlődtek, hogy választhatsz még egy Speciális képzettséget. A Speciális képzettségek kétszer gyorsabban növekednek.
Fegyverkezelés [Weapon handling]
Szükséges:  ÜG:5
Szint:  12.
Sokkal nagyobb fegyvereket is elbírsz, mint amiket más esetben elbírnál. Mikor a fegyverek erőkövetelménye kerül számításba, 3-at kapsz az Erődhöz.



15. Szint
Gyorsabb pusztakezes támadás [Bonus HTH Attack]
Szükséges:  ÜG:6
Szint:  15.
Ismered a keleti harcművészeteket, vagy ha jobban tetszik, egyszerűen gyorsabban ütsz. Akárhogy is, a pusztakezes támadásid 1 AP-val kevesebbe kerülnek.
Gyorsabb lövés [Bonus Rate of Fire]
Szükséges:  ÜG:7 IN:6 ÉR:6
Szint:  15.
Ez a képesség lehetővé teszi, hogy gyorsabban húzd meg a ravaszt és mégis halálosan pontos maradj. Minden távolsági támadásod 1 Akcióponttal kevesebbe kerül.
Zsebtolvaj [Pickpocket]
Szükséges:  ÜG:8 Lopás:80%
Szint:  15.
Sokkal ügyesebb vagy a közönséges zsebtolvajoknál. Ezzel a képességgel többé nem számít a tárgy mérete, és hogy szemben vagy háttal áll a kizsebelendő személy.



18. Szint
Csendes halál [Silent death]
Szükséges:  ÜG:10 Őkölharc ,Lopózás:80%
Szint:  18.
Ha lopózás közben egy lényt puszta kézzel és hátulról támadsz meg, sebzésed kétszer nagyobb lesz. A Csendes halál már csak ilyen képesség.



24. Szint
Pusztító [Slayer]
Szükséges:  ÜG:8 ER:8 Ökölharc:80%
Szint:  24.
A Pusztító köztünk jár! Ökölharcban minden találatod kritikus találattá válik, elhozva ezzel a pusztítás és káosz korszakát.
Mesterlövész [Sniper]
Szükséges:  ÜG:8 ÉR:8
Szint:  24.
Elsajátítottad a lőfegyverek tökéletes kezelését. Ezzel a képességgel, ha dobsz egy sikeres Szerencse próbát, minden távolsági fegyverrel végrehajtott találatod kritikusat sebez.



Speciális képességek
Állatbarát [Animal Friend]
Az állatok soha nem támadják meg a barátjukat, amíg az nem fenyegeti, vagy meg nem támadja őket.
Megszerezhető:
Megkapod, ha elpusztítottad az Enklávét. (Kösz az infot, AteeBee!)
Dermális páncél [Dermal Inpact Armor]
Belső védelemre tettél szert a fizikai támadások ellen.
Megszerezhető:
A beültetési terveket Menedékváros menedékében az első szinten lévő terminálban találod (magas Orvos képzettség szükséges hozzá).
Magát a műtétet több helyen is elvégzik, például Menedékvárosban Andrew "doki".
Dermális páncél II [Dermal Inpact Asslt. Enhance]
Nagy mértékű belső védelmed van a fizikai támadások ellen.
Megszerezhető:
A beültetési terveket Menedékváros menedékében az első szinten lévő terminálban találod (magas Orvos képzettség szükséges hozzá).
Magát a műtétet több helyen is elvégzik, például Menedékvárosban Andrew "doki".
Szakavatott ürülékkutató [Expert Exrement Expeditor]
Ez a képesség talán még a nyelvezeteden is meglátszik majd!
Megszerezhető:
Broken Hillsben a karaván vezetőtől. Ha sokáig, napi 100 dolcsiért lapátolod a szart, elnyered ezt a képességet. :)
Hippi [Flower child]
Ezzel a képességgel 50%-kal kisebb az esélye, hogy drogfüggő legyél, és a drogok káros hatását is csak fele annyi ideig kell elviselned.
Megszerezhető:
Miután megnyerted a játékot és elmész a new reno-i templomba, Tuly-atya ad egy konyvet. Ha elolvastad, minden képességed 300% lesz és megkapod ezt a perket is. (Kösz az infot AteeBee!)
Gekkónyúzás [Gecko Skinning]
Megtanultad, hogyan nyúzd meg a gekkót a bőréért.
Megszerezhető:
Ha kimented Smiley-t a Toxikus barlangokból (Kalamthtól északra), megtanítja, hogy kell megnyúzni a gekkókat.
Mentális védekezes [Mental block]
A Mentális védekezéssel kiszűrheted a külvilágból érkező mentális zavarokat. Ezt vagy egy átutazó gurutól tanultad, vagy egy hosszú éjszaka során a kocsmában.
Megszerezhető:
Valószínüleg ez a Fallout1-ből a játékban maradt képesség, a 2. rész nem használja.
Dermális Főnix páncél [Phoenix Armor Implants]
Belső védelemre tettél szert a hőalapú támadások ellen.
Megszerezhető:
A beültetési terveket Menedékváros menedékében az első szinten lévő terminálban találod (magas Orvos képzettség szükséges hozzá).
Magát a műtétet több helyen is elvégzik, például Menedékvárosban Andrew "doki".
Dermális Főnix páncél II [Phoenix Assault Enhanc.]
Nagy mértékű belső védelmed van a hőalapú támadások ellen.
Megszerezhető:
A beültetési terveket Menedékváros menedékében az első szinten lévő terminálban találod (magas Orvos képzettség szükséges hozzá).
Magát a műtétet több helyen is elvégzik, például Menedékvárosban Andrew "doki".
Lőszerlelő [Scrounger]
Több lőszert találsz a posztholokauszt átlagos túlélőinél. Ez a képesség megduplázza a véletlenszerű események során talált lőszer mennyiségét.
Megszerezhető:
???
Menedékvárosi védőoltás [Vault City inoculations]
10%-ot kaptál a méreg és a sugárzás ellenállásodhoz.
Megszerezhető:
Ha Menedékvárosban már polgárrá avattak és egyszer mérgezetten vagy sugárfertőzötten mész Dr.Troy-hoz (Menedékváros menedékének első szintje), megkapod ezt az oltást.
Menedékvárosi képzés [Vault City training]
Te is részesültél a Menedékváros által nyújtott orvosi képzésben.
Megszerezhető:
Ha az orvosi képességünk legalább 80%-os és elbeszélgetünk Dr.Troy-jal (Menedékváros).