15-ös Menedék (fordította: DAMOCLES)
"Uh... Tudok róla, hogy... hogy lehetne felállítani egy hálózatot a... a vidéken keresztül az összes menedék között. Csak ennyi."
A Kiválasztott

Hmm, a terültet egy kicsit megváltoztott az első játék óta. Zeke házának a lejárós bódénak kéne lennie, és egyébként is honnan került ide a sziklafal?

Amikor elsőként itt jársz, az emberek nem lesznek túl közlékenyek. Zeke nem fog veled beszélni, Dalia pedig az északkeleti ösvényt őrzi, és nem enged át téged. Ezért az egyetlen lehetőséged Rebeccával, a középső sátortól délre álló nővel beszélni. Kövesd őt a sátorba és udvariasan válaszolgass neki egy kevés infóért, majd végül megkapod a 3. küldetést.


Ha nincs kedved embereket mentegetni, öld meg Zekét a kódkártyáért, aztán vagy öld meg Daliát is vagy vállald el a 3. küldetést. Ha megölsz egy földfoglalót, attól a többiek még nem támadnak rád.

Ahoz, hogy bejuss a menedébe, használd Zeke kódkártyáját a sziklán lévo fém ajtón. Ha anélkül próbálod kinyitni, 10-20 sebzést szenvedsz el. Bár nevetségesen magas "Zárnyitás" képzettséggel (zárnyitó cuccok nélküli 250% már megteszi) kinyithatod az ajtó zárát. De még ekkor is sebződni fogsz amikor az ajtót kinyitod vagy becsukod (hacsak nincs 300% körüli magasságban a "Csapdák" szakértelmed, ami megóv a sebzéstől és még az ajtó kinyitásától is megkímél). Ha már bentvagy, egyszerüen ne beszélj az őrökkel és akkor nem kell velük harcolnod. Ha a lift elötti nő hozzádszól amikor lemész, megmondhatod neki, hogy te vagy Pat. Akkor ha az inteligenciád és a "beszéd" képzettséged elég hozzá, azt hiszik, hogy közűlük való vagy és nem fognak rád támadni. Ellenkező esetben harcolnod kell velük (ekkor a Khan tagok a 2. és 3. szinten is ugyanúgy ellenségessé vállnak.)

Az 1. szinten lévő doki ingyen gyógyít (ÉP, méreg, sugárfertozés, de NJK-kat nem), de ha akár csak egy földfoglalót is megölsz, nem áll veled szóba. Akár Darionról is mondhat egy kevés, de eléggé értelmetlen infót. Nem tudod neki azt mondani, hogy már szabad és menjen nyugodtan, még akkor sem, ha Darion embereit gyilkolod éppen. Az erőtér-sugárzó falánál lévő számítógép terminál kapcsolja ki/be az erőteret ha visszaállítod az áramot. A térkép aljánál lévő létra elméletileg Zeke házában lévő lejáróba vezetne, de mivel az addig hozzáférhetetlen amíg meg nem állapodtál az ÚKK-val, kint jukadsz ki ahelyett. "Hiba, nem számítható ki".

Semmiképpen ne hagyd ki a 2. szinten lévő öltözoszekrényt, ugyanis egy Harci páncél van benne. A generátoron elsőként a "Tudomány" képzettségedet, majd a "Javítást" használd, hogy visszaállítsd az áramot 3000 TP-ért. Ennek az lesz a hatása, hogy felépítesz egy erőteret az 1. szinten. Ha egy kicsit meg akarod könnyíteni a harcot a fosztogatókkal, azt ajánlom, hogy már az első szinten kezdd el a körökre osztott harcot, mert ez megóvhat a lift elötti sebezhető kezdő-helyzettől.

Az erőteret (ezt is mint általában) ideiglenesen ki lehet iktatni, úgy hogy "Javítást" alkalmazol az erőtér sugárzón. Robbanóanyagok használata drága és kevésbé megbízható, továbbá az sem végleges megoldás. Ha magán az erőteren alkalmazol "Zárnyitást", "Tudományokat" vagy "Javítást", 10-15 pontnyi sebzodéseddel fog végződni a dolog.

A 3. szinten a legbalrább lévő működő számítógép tartalmazza a 13-as Menedék helyzetét, ha átmész a "Tudományok" próbán. A középsőt az első szinti bejárati erőterek ki/bekapcsolásához lehet használni (IN<4 karakterek ezt használhatják, de az 1. szinten lévő ugyanilyet nem). Jelenleg ki kéne kapcsolni, mert ha nem nyírtad ki a Khan tagokat az 1. szinten, átkozottul zavaró lesz a kifelé tartó harc alatt. Az egyik szekrény azokat a számítógép-alkatrészeket tartalmazza, amiről Tandi beszélt, de ha megküzdesz Darionnal, nem lesz rá szükséged.

A 3. szinten találod azt a szabálytalan HK P90c-t ami eredetileg 9mm-es loszerrel van töltve (de ezt is csak 10mm-essel lehet újratölteni). Azt feltételezik, hogy eredetileg ezzel a 9mm-es kaliberrel muködött, de ezt megváltoztatták, vagy véletlenül vagy a 9mm-es lőszer ritkasága miatt. Pár HK P90c-vel felszerelt rabló a barlangban szintén 9mm-est cipel magával, habár a fegyverük 10mm-essel van megtöltve.



1. Juttasd el a Kém hololemezt az ÚKK-i hatóságokhoz!

Darion szobájában lévő számítógép fogja adni a Kém hololemezt ha megfelel neki a "Tudományos" szakértelmed. Beszélj Tandival majd Güntherrel róla, mutasd meg neki bizonyítékként (7-es Inteligencia szükséges) és kapsz 4000 tp-t plussz 4000 dolcsit. A kérdéses kém, Feargus, elsétál, nincs mód arra, hogy megállítsad őt. Akkor is elmegy, ha megmondod neki, hogy tudod, hogy van itt egy kém.

Az eredeti verzióban bármennyiszer visszalophattad a hololemezt Günthertől és még egyszeri jutalomért megint odaadhattad neki újra és újra.

IN<4: Megszerezheted a holodiszket a számítógépből és Tandinak is beszélhetsz róla, de az IN követelmények miatt nem jelenthetsz Günthernek és nem is kaphatsz jutalmat érte. Esetleg tévedésből, de az is lehet, hogy a karaktered egy aranyhal memóriájával van megáldva.



2 . Nyírd ki Dariont!

A 3. küldetés után beszélj Zekével, és őodaadja azt a kódkártyát, ami a menedék kinyitásához szükséges, majd megkér rá, hogy öld meg Dariont. (Ha szükséged lenne ÚKK helyzetére őfelrajzolhatja neked a térképedre.) Ezért a cselekedetért kapsz 6000tp-t. Bemehetsz Darion 3. szinten lévő szobájába anélkül, hogy rádtámadnának. Egészen addig, amíg nem beszélsz valakivel vagy nem mész túl közel Darionhoz, az orök nem moccannak, mégha a többi Khan taggal harcoltál is ezen a szinten. A csapattagjaidat helyezd el körbe a szobában és indítsd meg a harcot azzal, hogy beszélsz Darionnal, vagy rálősz valakire. Ha beszélsz vele el tudod cserélni a lőszerét, Stimpakkjait és Buffoutját mondjuk pár 2. szinten talált kiürített fegyverre, vagy akármire. Miután kinyírtad Dariont, a menedékben mindenki ellenségessé válik (természetesen kivéve a dokit), ami azért nagy gond, mert szeretik elhasználni azokat a drogokat, amik végsosoron a tieid!

Ha valamilyen oknál fogva nem kapod meg a küldetést Zekétől, az akkor is kihúzva feltünik, ha megölöd Dariont, ekkor azért még minden más többé kevésbé ugyanúgy történik.



3. Mentsd meg Chrissyt!

Valaki megzavarja a Rebeccával folytatott beszélgetéseteket. Egyenesen menj Dalia felé, ő át fog engedni, és északkelet felé hagyd is el a térképet. Innentől az alábbi három lehetőség közül válassz egyet:

Ha visszamész Rebeccához, kapsz 2500 TP-t és ajánlást Zekéhez, szóval mostmár megkaphatod a 2. és a 4. küldetést. Mellékesen, ha elsőként megölöd Zekét és Daliát ahelyett, hogy rendesen megkapnád ezt a küldetést, attól még ez ugyanúgy játszódik le (kivéve annyiban, hogy nem beszélheted le Phillt a harcról), még Rebecca is "beszélni fog Zekével".



4. Köss megállapodást az ÚKK-val!

Mond el Zekének, hogy ÚKK-nak magukhoz kéne csatolnia a Birtokot. Bár ezt nem kötelező megtenned, mert a megállapodást akkor is meg tudod kötni Tandival, ha Darion megölése után visszatérsz az ÚKK-ba, feltéve hogy már legalább egyszer beszéltél Zekével és nem öltél meg egy földfoglalót sem. Ezért a küldetésért nem kapsz TP-t, ez csupán történések sorozata (és eldönti hogyan végződjön a 15-ös Menedék története). Ha nem hagysz semmit a 15-ös Menedéken, nem is kell soha többet ide visszajönnöd.

Ha mégis visszamész, egy dolgot észre fogsz venni, hogy a Birtok térképe megváltozik. Ha bármit otthagysz, az a késöbbiekben hozzáférhetetlenné fog válni. Csak a kocsid lesz meg az új térképen, ha ott parkoltál le vele (és a csomagtartóban lévo cuccok is). Zeke az ÚKK stílusban felújított háza elött fog állni és panaszkodni, hogy megölted a földfoglalókat, ami csak valami hiba lehet. Mostmár hozzáférhetővé válik a lejáró Zeke házában.

 

  < Végigjátszás