Klamath (fordította: THE RED)
"A legtöbb emberben gonosz szellem lakozik. Benned? Benned hülye szellem lakozik. Menj el a sámánhoz, kérj egy lyukat a fejedbe...."
Sulik

Klamath egy csendes, félreeső városka, de metropolisnak tűnhet annak, aki sátorhoz, meg barlanghoz van szokva. Olvasd el a hirdető táblát, hogy képben legyél! Beszélhetsz a város üdvözlőjével, aki pénzt akar, de mint tudod (ha csak nem ez az első játékod... de ugye ez már nem az? :), ez felesleges pénz kidobás. Van nála egy Molotov koktél amit ellophatsz és hozzá vághatod, aztán szépen kiröhögöd.
Már ha kedved van hozzá.

Klamth-ban látsz először boltot. Az egyik Arany Geckoban, a másik Buckneréknél található, kétnaponta frissül a készlet. A Geckoban főleg vadászok vannak és elég durva hely (közepes vagy rossz hírnévvel kitör a balhé), a Buckner Ház egy cseppet finomabb hely. Amiket megvehetsz; 10mm-es PT, némi gyógyító por (ha még nincs nálad vagy tíz), valamint bőrpáncél, már ha megengedhet magadnak (erre mihamarabb szükséged lesz ha a puszta kezes harcmodort részesited előnyben, de ha megveszed, egy jó ideig nem túl sok mindenbe ruházhatsz be.) A Stimpakkok minden bizonnyal még nem érik meg az árukat. Sajag kedvezményt ad ha szimpatikusnak talál, illetve ha folyamatosan piszkálod vele. Amennyiben kiveszel egy szobát, 25$-ért 8 óra pihenés jár és visszanyered a Healing Rate-ed négyszeresét ÉP-ben, de az NJK-k nem gyógyulnak. Én a helyedben inkább a Healing képességemet próbálgatnám.

A boltokban általában 2-4 naponta frissül az árúkészlet, ami véletlenszerűen változik (a kivételeket megemlitem), de csak akkor, ha elhagyod a térképet (bár néha előfordul, hogyha újra meg újra beszélsz a boltossal, akkor előadja a saját használatra megtartott fegyvert is).
Még valami.
A tárgyak nem halmozódnak fel végtelen mennyiségben. Az arúkészlet, amit a boltos normális esetben magánál tart, kicsit ingadozó (és a jobb cuccok meg se jelennek), de bármit is eladsz neki, az megmarad. Általában ha megölsz egy boltost, a készletet megtalálod a hulláján, még akkor is, ha előzőleg nem jelent meg lopásnál, de nem mindig. Persze ha megölöd Maida Bucknert vagy Sajagot, meg kell küzdened Klamath teljes lakosságával.

Rengeteg bolt érezhetően ritkábban frissiti a készletét a v1.0-ban. A v1.02 patch-ben csak annyit emlitenek, hogy gyakrabban kapnak pénzt a boltosok, de tapasztalatom szerint a készletük is gyakrabban frissül.

Ha a haszontalan tárgyaidat pénzre váltod, akkor azok nem vesznek el, tehát ragadj meg minden alkalmat az elpasszolásukra. Azért mert a tárgyaidat mindig ugyan annyiért veszik meg, Bartel szinted, diszkont-ok stb. hatnak a többi árúra (???- FRICI-), de minden igy szerzett dollár közelebb vissz a hasznos felszereléshez. Ez a hozzállás arra is jó, hogy megtanuld az árfolyamokat, valamint így nem kell a becserélendő szemetet magaddal cipelni. Fizess készpénzben, majd a felesleges cuccaidat add el készpénzért.
(Ha mindenkit kifosztasz akit megöltél, akkor annyi szir-szar fegyvered lesz, hogy nem győződd elcserélgetni más dolgokra, nem is igazán fogsz készpénzt használni. THE RED.)

Ennek még sokáig nem lesz jelentősége, de a program nem tud 99999$-nál nagyobb összeget megjeleníteni. Nem kell idegeskedni, mind megvan, csak a dialógus ablak 7 számjegyű (a játékban használt változó viszont 2 milliárdig tárol, szóval nem kell parázni). Persze ha zavar a dolog, akkor 99999$ lehet nállad, 99999$ a csomagtaróban, 99999$ Sulik-nál, 99999$ Cassidy-nél, 99999$ a kedvenc könyves polcodon, 99999$ a csontvázon a Raiderek alatti radskorpió barlangban...., csak aztán igyekezz képben maradni, mit hova dugtál.

A Buckner házban találkozol egy törzsbélivel aki Sulik nevre hallgat, és egy bazinagy csonttot hord az orrában. Kiderül, hogy a húgát keresi (rabszolgavadászok fogtak el), de berúgott, szétverte a berendezést és most ledolgozza a számlát. Ha beszélsz Maida Bucknerrel, felajánlhatod, hogy kifizeted a 350$-t amivel Sulik tartozik. Ezután ha akarod, csatlakozik hozzád.
(Van egy jobb módja is, hogy felszabaditsd Sulikot, lásd a 2-es és 6-os küldetést.)
A legjobb ezt mielőbb megtenni, mert hasznos segítőtárs.
Egyébként a Fallout2 nem azok köze a játékok közé tartozik, amik leosztják a tapasztalati pontokat a csapattagok között! (Tehát ha lősz magadnak egy 150TP-t érő rapszolga-vadászt, akkor ezt minden csapattag külön-külön is megkapja. Fordítva is igaz. Ha valamelyik segítőd TP-t szerez, mindenki ugyaninnyit kap. FRICI)
Még valami. A legelső dolgod az legyen, hogy elkobozd Sulik bőrdzsekijét, hogy jól nézzél ki. ;)

IN<4: Ha meg akarod szerezni Sulik-ot, akkor már a legelső párbeszéd alkalmával fel kell ajánlanod, hogy kifizeted a tartozását. Mindig a második mondatott válaszd, végül kapsz 500TP-t, ráadásként meg a kigyúrt törzsbélit (feltételezve, hogy a KA-d nem 1).
Mivel a "Hülye" karakterek nem kapják meg a 2-es és 6-os küldetést, ez az egyetlen esélyed, hogy megszerezd!

Beszélj John Sullivannel az Arany Gekkóban és mutass érdeklődést, amikor a "művészetről" beszél. Kapsz egy ingyen sört, valamint egy rövid edzés keretében csizolni fogja az ökölvívó tudásodat. +10% ökölharc, +10% közelharc képzettség, valamint 150 TP!

A közelben van egy kutya. Elegyedj szóba vele és etesd meg egy kis husival. Hálából megkapod tőle a patkány barlangra nyíló ajtó kulcsát, majd hűséges csatlósoddá szegül (nem csapattagként, csak Klamathon belűl). Addig ne közelíts az ebhez, amig nincs mit felkínálnod neki, mert rádtámad, és hiába fekteted ki szegény párát, a kulcsot nem kapod meg.

Látogass el Vic öreg viskójához a térkép észak-nyugati részén, és (a többi tárgy mellet) vedd fel a radiot. Erre később még szükséged lesz. Találsz itt egy lőfegyvert is, egy csőpuskát.
Használata eleinte jó ötletnek tűnik, de nem valami hatékony, jobban teszed, ha inkább tartalékolod a lőszert amíg nem szerzel egy 10mm pisztolyt. Ha a könnyű fegyverek az egyetlen kiemelt harci képességed, akkor nem marad más hátra, mint ezzel lődözni a patkányokat.
Jópofa, lőszerzabáló, brutális boldogság.

Némi kézpénzért cserébe igénybe veheted a fürdőházbéli hölgyek szolgáltatásait. Az egyik lány, Jenny, Vic barátja. Beszélj vele (nem kell lepedőakrobatika, ha nincs hozzá kedved/pénzed) és megmutatja, merre van Rejtek.
Egyébként Maida Buckner, Sajag és Whiskey Bob is tudja a koordinátáit.

IN<4: Ha "Hülye" vagy, a nem kevésbé hülye Torral folytatott beszélgetés elég érdekes lesz. :)
Berajzolja Rejteket a térképedre ha Vicről kérdezed, mielőtt elvállalnád a 3. küldetést. Még ingyenes szállást is felajánl (ugyanazzal a hatással, mint fentebb), de csak az után, hogy elfogadtad vagy elutasitottad a küldetést (segíts nekí vigyázni a brahminjaira).
Mivel Torr nem jön vissza városba, ha befejezed a 3. küldetést, elesel ettől a lehetőségtől.

A gonosz Dunton fivérek egy saroknyira laknak. Esténként az Arany Gekkóban mulatnak ami annyit jelent, hogy nyugodtan körbe szaglászhatsz náluk. Piszkáld meg a zárat és szedd fel a cuccokat.
Az emberekkel beszélgetve, és néhány küldetés után rájössz, hogy a Dunton fivérek rohadék szemetek. Megvádolhatod őket brahmin lopással, de nem tudod bizonyitani, és ha kitőr a harc, akkor a városka minden lakója (még Bucknerék is) beszálnak a csatába a Duntonok oldalán.
Ha megtámadod és megölöd a testvéreket, Klamath nem lesz véglegesen ellenséges, mindazonáltal jobban jársz, ha bezárod az ajtót, mielőtt támadsz. Ekkor befejezheted a harcot és később senki nem szól egy szót se (ha a kifutsz a kijárat rácsra, annak is ugyanez az eredménye.)

Egy kis Duntonológia:)
- Ha megölöd az egyik Duntont (és mindez a városban történik és nem a Torr küldetésben), a holtestet átkutatva mindkettőjük "bolti" kélszletét megtalálod (ami elég kiábránditó, és csak minden 3. héten van frissitve).
- Ha megölöd az egyiket és elszaladsz, akkor a másik eltűnik, mikor visszatérsz a térképre.
- Aztán... ha meg-orvgyilkolod ez egyiket és rögtön beszélsz a másikkal, majd felveszed a marha lopós küldetést, akkor egyikük sem fog megjelenni a pásztoros térképen, ami annyit jelent, hogy nem tudod befejezni a küldetést.

Ha megprobálod átkutatni a könyvespolcot, vagy feltörni az ajtót miközben ők bent vannak, azonnal megtámadnak (még akkor is, ha látnak kijönni az oldalszobából, de nem látták, hogy te nyitottad ki az ajtót). Általában mindenhol figyelmeztetnek, ha valakinek a dolgait piszkálod, itt nem.
Egyébként nem történik veled ilyen csúfság, ha zárbabrálás közben nem vagy a látókörükben. Használd a lopózás képességet és lehetőleg az egyik NJK takarjon "munka" közben, de ez se mindig jön be.

A játék elején ments sokat, mielőtt feltörnél egy ajtót, ha nem elég magas a Zárnyitó képzettséged. Egy kritikus hibától ugyanis beszorulhat a zár, és sokat kell várni, hogy megjavuljon (egyébként tolvajkulcsot mindig használhatsz a beszorult zárakon). A tolvajkulcs soha sem törik el, a legnagyobb gondod ilyenkjor az lehet, hogy nem kapsz TP-t a műveletért.
Nem kell kétségbeesni, ha ismét bezárod az ajtót, 25TP-t kapsz. Vicces, nem?!

Slim Picket továbbképzést tart zárnyitási trükkökből a vadász negyedben, ha ez a képességed 28% alatt van (tehát ha ellopod a könyvét, még ne olvasd el.).
Az intelligenciád dupláját adja százalékban, de 7-nél nem kevesebbet.



1. Felfüteni a szeszfőzőt.

A Bukner Házban Whiskey Bobtól kapod ezt a küldetést, fel kell fűteni a dugi szeszfőzöjét. A szeszfözdéhez a délkeleti kijáraton át jutsz el (5$-ért meg kell hívnod egy italra, de ha 7-nél magasabb az IN-d akkor ráveheted, hogy adjon neked 2 üveg szeszt). 50$-t igér, ha többet kérsz, akkor felemeli 65$-re, de csak 55$-t fog adni (bug).
A bodega mellől vegyél fel egy köteg fát, és a "használ" ikonnal tedd be a kazánba (100TP).
(Én mindig a viskoban, a kazán előtt találhato fát használtam, nem is tudtam, hogy kint is van ilyen. FRICI.)
Mivel a terület teli van arany gekkóval, nem érdemes addig felvenni a küldetést, amig nincs veled Sulik ,illetve nem tusz gekkót nyúzni (lásd 2. kűldetés). Ha úgy döntesz, hogy inkább elárulod a szeszfőző helyét Sajagnak (50$, egy sör, 100Tp) akkor ezt csak addig teheted meg, amíg el nem kérted a pénzt Whisky Bobtól, tehát el kell döntened, kivel vagy.

Ez az egyik a néhány időlimitált küldetés közül, mert Bob azt modja, hogy 1 napon belül kell feltöltened a szeszfőzőt, vagy nem kapsz semmit.

Valószínüleg itt találkozol először arany gekkókkal, amik sugárfertőzőtté tehetnek a marásukkal. Mivel nem kapsz nagy sugárdózist javaslom, hogy ne használj RadAway-t, inkább nézd meg a Karakter készités részt további infóért.



2. Mentsd meg Smileyt a vadászt.

Ardin Buckner jegyese eltünt. Megjelöli a térképeden a Toxikus barlangok helyét és megkér, hogy keresd meg. (Hogyan? Olvasd el a Toxikus barlangokról szóló részt). Ha sikerül, vagy Sulik-ot kapod, vagy 100$-t és 500TP-t, aztán beszélj Smiley-val, aki megtanit gekkót nyúzni. Ha másodszor is beszélsz vele a gekkó vadászatról, akkor 1-6%-kal nőveli a túlélés képzettségedet. A gekkó nyúzással "elveheted" a gekkók bőrét miután kicsináltad őket, kivéve a tűz gekkókat.
Ha Smiley meghal, akkor Ardin többé nem áll szóba veled.

IN<4: Ha később visszajössz és Mentatot használva megmented Smileyt, akkor a gekkó nyúzást megkapod, de a túlélés bonuszt nem.

Sebastian Cassten küldte: "Sulik megmentésért kaphaszt akár 1000Tp-t is. Előszőr is kérd Adriantól Sulik szabadságát (500TP). Ezután még nem menj Maidahoz, hanem Sulikkal beszélj és észreveszed, hogy még nem szabad (mivel ugye még nem beszéltél Maidaval). Na, ezután beszélj vele és kapsz 350$ és 500TP-t."



3. Brahmin őrzés.

Torrnak segítségre van szüksége a brahminok örzéséhez, de addig ne beszélj vele, amig nem vagy felkészülve, mert csak egyszer ajánlja fel. Ha belegyezel, akkor egy erdős területen találod magad. Van itt néhány radskorpió, ha mindet kinyírod 250TP-t kapsz, de ha át akarsz lépni a 4. küldetésre, akkor nem kell mindet kicsinálni.

Van egy másik lehetőség is, hogy befejezd ezt a küldetést. Két sőtét alak áldogál Torr táborától nyugatra, a Dunton fivérek. Menj oda, mire megpróbálnak rábeszélni, hogy segíts nekik ellopni a jószágokat (itt kezdődik a 4. küldetés). Egyezz bele, de mond a Dunton-oknak, hogy lépjenek vissza a tervtől (Speech ellenőrzés), mire ők elrohannak. Ez még ad 250Tp-t és +50 karmát. Ezután nyird ki a skorpiókat.

A délnyugati viskóban találsz egy pár radskorpió lábat amit a Dunton-ok használtak a "bogárember" álcához, hogy megszerezzék a brahminokat. Sajnos nem tudod megvádolni őket, tehát a lábak használhatatlanok. Ha kimész a térképről, akkor ide már nem tudsz többé visszajönni, tahát szedj össze mindent, amit arra érdemesnek tartasz.

Van rá lehetőség, hogy kétszer kapj TP-t a küldetésért. Miután elkergetted a Duntonékat, menj oda Torrhoz és mond azt, hogy segítesz neki őrizni a marhákat, ami újra inditja a küldetést. Most már kiirthatod a skorpiókat és megegyszer 250TP-t kapsz. Ezesetben viszont nem kapod meg a 6. küldetést.

Egy brahmin megölése, vagy Torr ellenségessé válása eseten bukik a küldetés.



4. Brahmin lopás.

A Duntonok elriasztása helyett menj oda Torrhoz és zavard el, majd vissza Duntonékhoz (150Tp, 50$, 5 Meat Jerky ( husi???), meg egy kis karma vesztés), aztán pusztítsd el a skorpiókat. Ez jobb ötlet mint a 3. küldetés, mert igy megkapod a 6.-at is.

Akkor is megkapod a küldetést, ha a városban beszélsz a Duntonokkal. Arra figyelj, hogy csak egyszer ajánlják fel, és ne szólítsd őket a nevükön, mert még ha el is találod, melyikük melyik (ugye, ikrekről van szó), akkor se kapod meg.
Mikor megérkezel a legelőre, beszélhetsz Torral és megigérheted, hogy segítesz neki őrizni a brahminokat (3. küldetés), aztán választanod kell, hogy melyiket fejezed be. Ne felejtsd, hogy ha elküldöd Torrt, akkor nem tudod befejezni a 3. küldetést, ha megölöd a skorpiókat, a Duntonok fizetés nélkül lelépnek. Ha úgy jössz el a térképről, hogy se a 3., se a 4. küldetés nincs befejezve, akkor nem kapod meg a 6.-at sem.
(Az egyik srác a következő tippet küldte:


A skórpiókat egyenként intézzük el, utána menjünk oda a Duntonokhoz és csórjuk el a szöges boxerü(n)ket [spiked knuckles]. Utána megint egy skórpió, megint két boxer. Szóval minden skórpió után újra elcsórhatjuk a boxereket. Kb. 14-16(nemtom már) boxert lehet bepakolni, ami olyan 3000 pénz körül mozog, az má jó summa.)



5. Nyírd ki a Patkány királyt.

Menj Kalamth nyugati részére. A két nagy ház közötti kis átjárón, a jobb oldali ajtó mögött megtalálod Slimet aki közli, hogy patkány invázió miatt lezárta az északi részt.
A zárt ajtón való átjutás módszerei:

Haladj észak felé, vágd át magad a patkányok seregén és szedj össze mindent amíg nem találsz egy pince lejáratot. A föld alatt 3 szint van.
Van itt néhány tárgy (10mm pisztoly egy hullánál, harci kés, kombinált fogó egy robot rozsdásodó roncsai mellett).
A patkány király a második szinten van, ne félj, fel fogod ismerni. ;)
Erős ellenfél, de hát ott van veled Sulik, ha igaz. 300TP-t kapsz a fejedelmi trófeájért.

A zárt ajtó mögött (ha zárnyitással nem megy, akkor használd a polcon lévő dinamitot) van egy létra, amin ha felmész, találsz egy csomó Nuka-Cola gépet meg hűtőt, de a legfontosabb az autóban lévő Fuel Cell Regulator ami 200 "láthatatlan" TP-t ér (meg kell, ha később autót akarsz).
(Már nem emlékszem, mi lett ennek a kütyünek a magyar neve, de ez csak egy üzemanyag-fogyasztás csökkentő. Hasznos holmi, de NEM EZ KELL az autóhoz. FRICI)

Női karaktereknél van egy hiba a scriptben, ami azt csinálja, hogy ha összefekszel Slimmel majd kérdezd az északi részről, a párbeszéd végtelen ciklusba kerül és ezt addig ismétli, amíg ki nem lépsz a dialógusból.
Hogy mire lehet jó mindez? Hát mert így elég hamar megkapod a Dzsigoló ill. Szexpert címeket.

A kocsi közelében van egy működő Nuka-Cola gép. Tedd be az érmét és kapsz egy Nuka-Colat (meg valószínűleg 1-2 ÉP sérülést a durván kiadott üveg miatt). Rengeteg ilyen gép van (működőképes és bedöglött egyaránt) és 15-30 üveget tudsz kiszedni belőlük mielőtt kiürülnek. Általában 1$-ba kerülnek. A Nuka-Cola az egyik alkotóeleme a Szuper Stimpakknak, amit jó ha észben tartasz, noha sokkal több van belőle mint amennyi kell. Elég furcsa, de a gépeket 1-7 hetenként újra töltik.



6. Torr megmentése

Ha elzavartad Torrt a brahminok mellől, akkor itt az idő, hogy megkeresd!
Beszélj Ardinnal és kiderül, hogy Torr eltünt.
Menj el az északkeleti kanyonba és a szellemileg árnyékolt fiatalembert egy robot mellett találod. Tedd hűvösre a szerkezetet az "ütöd és futsz" technikával, nézd át a környéket (fontos!), beszélj Torral és menj vissza Ardinhez (200TP). Jutalomként kérd Sulik szabadságát. Ha pénzt akarsz, vagy Sulik már szabad, akkor 100$-t kapsz.

Nem tudni, hogy mire lehet jó a Sárga Reaktor Kártya. Rengeteg pletyka, mende-monda terjeng, de valószínűleg egy küldetés része, ami nem lett beépítve a játékba.

 

  < Végigjátszás