Előkészületek (fordította: THE RED)
"A következő betöltésnél elkaplak!"
A Kiválasztott


Ha szükséges, tedd fel a patch-et!
(A magyarítás tartalmazza magát a legfrissebb v1.02-es amerikai patch-et is, így azt itt leírtak csak tájékoztató jellegűek. )

Eredetileg a játéknak öt különböző verziója volt: az amerikai, két angol (normál és erőszakmentes), és két honosított kiadás németül és franciául. Mielőtt nekifognál játszani, érdemes letölteni és telepíteni a legújabb patch-et , mivel ez komolyan dob a program teljesítményén és a játékmeneten.
A végigjátszásban azokat a megjegyzéseket, amelyek csak az 1.0-ás verzióra érvényesek, piros csillaggal jelöltem, mivel nem tartom fontosnak. Ha valami csökkentett árú kiadással, vagy helyi verzió van dolgod, akkor lehet, hogy nincs szükség a patch-re!
Talán a legismertebb bug az 1.0-ás verzióban az, amikor egyszer csak eltűnik a kocsid, aminek pedig igen fontos szerepe van a játékban.
Hát nem kellemetlen?
Ehhez hasonló dolgok történnek a patch-csel is, de csak ritkán, és akkor is ideiglenesen.

A v1.0-ás eredeti játék kimentései, valamint a v1.02-es patch kimentései nem kompatibilisek, de van hozzá nem hivatalos konverter.
(A magyarítás a v1.02-es patch-re épült, ezért a korábbi mentéseid esetleg nem működnek vele. )

Nincs hivatalos patch az angol erőszakmentes kiadáshoz (a CD-n ezt a változatot ELV betűkkel jelölik), de állítólag az amerikai, vagy a másik angol patch-csel prímán működik (bár a dokumentációban azt írják, hogy ez ronthat a játékon).
(Kis hazánkban szinte kizárólag az amerikai verzió terjedt el, ezért ennek az információnak nincs haszna a számunkra. )

Ha nem az amerikai verzió van meg, erősen ajánlom, hogy szerezd be az úgy nevezett kid-patch-et. Ez a néhány fájl (ami igazából egyáltalán nem is nevezhető patch-nek) visszateszi a játékba a gyerekeket, akiket valami ködös jogi vagy politikai okból (ami mellesleg úgy tűnik, nem vonatkozik a Baldur's Gate-re, ahol nyugodtan sütögetheted a gyereksereget a tűzgolyóiddal) kihagytak az angol, erőszakmentes változatból.
Ha nincsenek meg ezek a fájlok, kimarad néhány küldetés a játékból, illetve láthatatlan tolvajok fognak nyúlkálni a zsebeidben és test nélküli hangok fognak körülvenni.
(Nem kell aggódni, a magyarításban benne vannak a kölkök is. Ha nem látszanak, azért tedd fel a child patchet és erre isntalláld a magyarítást!)

Úgy tűnik, hogy a kid patch egyszerűen a gyerekek grafikáit tartalmazza, amiket valaki kimásolt az amerikai CD-ről. Az angol verzióból a fiatalságot úgy tüntették el, hogy lehagyták a grafikiai állományok egy részét a CD-ről. Érdekes módon, ha erre rákérdezel az Interplay forródrótján, mindezt tagadják, bár szerintem hivatalból kénytelenek ezt tenni.


Miután kiveséztük a különböző verziókat és patch-eket, jöjjön néhány egyéb információ.

A játékállás betöltési ideje az 1.0-ás verzióban akár egy percig, vagy tovább is eltarthat. Három módja van annak, hogy ezt a jóval elfogadhatóbb 3-10 másodpercre csökkentsük:
- Telepítsd fel a patchet!
- Használd a Large telepítési méretet a Humongous helyett! Ez értelmetlennek tűnhet, pedig működik.
- Lépj ki a háttérben futó programokból!
(A magyarításnál nyugodtan használd a legnagyobb, Humongous telepítési módot, azzal is gyorsan töltődik a játékállás.)

Ments gyakran!
Ideális esetben minden csata után és minden párbeszéd előtt menteni kéne. Már az is elég bosszantó lehet, ha csak néhány percet kell újrajátszanod mert rosszul választottál egy párbeszédben (természetesen az is megtörténhet, hogy később jössz rá, hogy valamit rosszul csináltál és azt kívánod, bár ne mentettél volna :)
Ezen kívül érdemes egy külön helyre menteni amikor egy új, nagyobb helyszínhez érsz (pl. egy város). Így, ha teljesen elrontod az állásodat és mindezt csak azután veszed észre, hogy mentettél, "csak" az adott területet kell újra játszanod. Ezek a mentések akkor is jól jöhetnek, ha később ki szeretnéd próbálni, mi lett volna, ha valamit máshogy csinálsz egy adott küldetésben.
A sűrű mentés a Fallout2-ben szinte kötelező. A program elég bugos, ezért egy jó mentés-stratégiával sok bosszúságtól kímélheted meg magad.

Ha már mind a 10 slotot elfoglaltad, csak egy fájlkezelőre van szükséged, hogy helyet csinálj az újabb mentéseknek. Egyszerűen nevezd át azt a mentést tartalmazó mappát (Slot01... Slot10) amire épp nincs szükséged (például "Slot02 - Klamath"), és ez a hely újra használható lesz. Ezután ha vissza akarsz hozni egy ilyen archivált mentést, írd vissza a mappa nevét. Ugyanezt a trükköt használhatod, ha egy egész mentés-katalógust akarsz archiválni. Csak nevezd át a "Savegame" mappát "SavegameX"-re, vagy bármi másra, ami neked szimpatikus.
(A SAVEGAME mappa a játék gyökérkönyvtárában, a \DATA alkönyvtárban van.)

Egy életszerűbb megközelítése a mentéseknek az, ha csak egy helyet használsz és csak akkor töltesz vissza, ha meghalsz, vagy teljesen elrontasz valamit (de nem akkor, ha mondjuk nem sikerül valami, vagy utólag szeretnél a döntéseden változtatni). Persze ezt a kezdőknek nem ajánlom, meg hát nem árt, ha csinálsz biztonsági mentést is.
Egy még életszerűbb mentési stílus a "vasember".
Ez annyiból áll, hogy egyáltalán nem mentesz, kivéve ha aznapra befejezted a játékot. Ha meghalsz, hát meghalsz, kezded elölről a játékot! ;)
Ez az a mód, amit nem hiszem, hogy sokan erőltetnének. Kifejezetten profiknak való vagy olyanoknak, akik igazi kihívásra vágynak.

Ha főmenüben lenyomod a Shift billentyűt és így klikkelsz a KÉSZITŐK [Credits] gombra, a fejlesztők aranyköpéseiben gyönyörködhetsz.
(Na, ez nem lett lefordítva.)

Ha a főmenüben nyomsz egy Ctrl+R-t, egy különleges módba kerűlsz (valószínűleg a teszteléshez használták a fejlesztők). Ezután kiválaszthatsz egy helyszínt és körbejárhatod, de nem beszélhetsz az emberekkel és csak az ajtókat nyithatod-zárhatod, egyéb tárgyakhóz nem nyúlhatsz (ez a mód amúgy létrehoz egy \SELFRUN mappát a játék főkönyvtárában) .
Ha meguntad, nyomd meg újra a Ctrl+R -t a főmenübe való visszatéréshez.
Az egyetlen érdekesség ezzel a funkcióval kapcsolatban az, hogy bejárhatsz néhány, a játékból kihagyott helyszínt is. Például ahol megtalálhatod a Szent Kézigránátot, vagy Rejtek [Den] harmadik városrészét (Smittyvel és Annával), illetve egy űrhajó belsejét, aminek nincsenek meg rendesen a grafikái.

Végezetül itt szeretnék megemlíteni egy különleges bugot, amivel a kocsi eltűnésén kívül találkozhatsz. Nem tudni pontosan, mitől, de ha a játék vége felé túl sok különböző cucc van egy helyen, az időnként tönkreteheti a térképeket (városokat). Ebbe beleértendőek azok a dolgok, amiket az NJK-k hurcolnak, a helyszínen levő boltok, dobozok, szekrények tartalma és a kocsidban lévő tárgyak is, akár a környéken parkolsz, akár nem.
A bug akkor fejti ki a hatását, amikor elhagyod a helyszínt. Ha megpróbálsz egy ilyen hibás helyre bejutni, a program elszáll.
Sokan találkoztak már ezzel a buggal. Annyit látni, hogy a kurzort megszemélyesítő rakéta megáll a bolygókörüli pályáján. A merevlemez esetleg zümmög egy darabig, aztán elcsendesedik. A rendszeredtől függően lehet, hogy újra kell indítanod a számítógépet. Ha visszatöltöd az állást és megpróbálsz egy olyan helyszínre lépni, aminek a térkép-fájlja már tönkrement, előbb-utóbb ugyanez fog történni (mivel ezek a fájlok csak akkor romlanak el, amikor épp elhagyod a várost, a program az aktuális helyszínt szerencsére hibátlanul menti). Ahogy folytatod a játékot és halmozod a tárgyakat, a helyszínek egyre gyakrabban fognak elszállni, és ez bizony szinte (vagy akár teljesen) élvezhetetlenné teszi a játékot.

A legegyszerűbb módja a bug megelőzésének az, hogy nem tartod meg azokat a tárgyakat , amelyek csak bizonyos küldetésekhez szükségesek. Egyszerűen menj ki a pusztába és dobáld le őket! Ezek a tárgyak örökre elvesznek, a program nem jegyzi meg a helyüket, így nem terheled vele a játékot.
Ha nincs szíved megválni tőlük, ne tedd a kocsidba, inkább egy olyan helyre, amit bármikor elérhetsz, de nincs a közelében bolt, vagy egyáltalán túl sok más holmi. Az is jó megoldás, ha olyan helyre viszed, ami ha "elromlik" nem veszélyezteti a fontosabb küldetéseket (pl: Toxikus barlangok). A dupla biztonság kedvéért azt is megteheted, hogy egy helyen nem adsz el túl sok mindent. Ha amúgy se szoktad felhalmozni a cuccokat, ez nem jelenthet nagy problémát.

Ha egy város már tönkrement, akkor nincs rá mód (legalábbis tudtommal), hogy az eredeti állapotába visszaállítsd, de azért lehet a helyzeten javítani. A teendő annyi, hogy keress egy ugyanolyan nevű fájlt egy korábbi mentésben, mint ami elromlott, és cseréld ki vele! Például San Fransisco kínai negyede (ez az hely, ahol valószínűleg először fog előjönni a bug - két nagyobb bolt is van a környéken-) a "sfchina.sav".
Használhatod a Ctrl+R -t, hogy megbizonyosodj a helyszín neve felől.
A cserével a járókelők és a tárgyak visszaállnak a korábbi mentésbeli állapotukba, de a küldetések és a párbeszédek állása, valamint a kocsid helye és tartalma nem változik (néhány NJK eltűnhet, ha rossz helyen hagyod őket).
A "megjavított" városban lehet, hogy találkozol a csapatod hátrahagyott tagjainak ikertestvéreivel, akiket akár le is mészárolhatsz a náluk lévő tárgyakért, bár ennek már csit-szaga van. :)

Figyelem!
Ha most játszol először a Fallout2-vel, jobban jársz, ha nem olvasod tovább.
Nagy szívességet teszel magadnak, ha megpróbálod önállóan megoldani a feladatokat.

  < Végigjátszás