Hasznos tudnivalók

*Az akción lévő hangsúly a csapat többi tagján is érződjön: nincs szükség különleges emberekre, nálam Stitch volt az univerzális doktor-tudós-szerelő-sofőr, tehát egyetlen emberem, aki nem lövöldözött (4-es Érzékelés); a csapdákat Malice kezelte, a zárakkal pedig Rebecca birkózott meg. Csapattagjaim a játék végén több mint 210%-kal kezelték az adott fegyvereket, ez igencsak jól jött.

*A napszakok hatását érdemes kihasználni, így mindig a nekünk előnyös időben támadjunk: lopakodós-éjjellátó karakterekkel ne álljunk le nappal küldetést teljesíteni! Ehhez kapcsolódik, hogy a mutánsok éjszaka förtelmesen rosszul látnak, nemcsak nappal vaksik.

*A könyveket mindig olvastassuk el megfelelő emberünkkel, de a "scout handbook"-ot csak saját karakterünkön használjuk, így a játék közepétől minden véletlen találkozást el tudunk kerülni.

*Karaktereink egymás között legegyszerűbben lopással cserélhetnek tárgyakat.

*Használjuk ki, hogy a járművek raktere végtelen, pakoljuk meg bőségesen cuccokkal, majd adjuk el őket. Ugyanez a recept imigyen szól a küldetések végén: valakivel álljunk a kilépő zónára, majd hordjuk tele a hátizsákját, egyáltalán nem gond, ha mozogni sem tud, majd a bázison megoldjuk ezt a nehézséget.:)

*A jó doktor megfizethetetlen, hiszen "paramedic bag"-jével minden állapot elmulasztására képes, legyen karakterünk akár crippled/winded/blinded/concussed.

*Az APC megjelenése után csavarogjunk a sivatagban, a páncélozott jármű fedezékéből elbánhatunk a mutánsokkal is: lelövésükért sok XP-t, felszereléseikért sok pénzt kapunk, ráadásul Browning-muníciónk is lesz bőven.

*Mutánsok ellen törekedjünk a kézre leadott, célzott lövésre, mert ha sikerül (crippled), akkor nem tudják használni nehézfegyvereiket.

*A csapat lehetőleg csak emberekből álljon, az utolsó pályák kemény igénybevétele csak „advanced power armour" viseletével élhető túl.

*Drogok: hatásukat általában sokáig fejtik ki, tehát akár egy teljes pályát teljesíthetünk velük, utóhatásuk kezelésére pedig a sivatagi száguldozás kiválóan alkalmas. Ha nem használjuk őket, akkor is szedjük össze mindet, és adjuk el.

*Csapatunk tagjainak megválasztásakor alapvető szempont az Érzékelés mértéke legyen, messzire és pontosan lőni csak magas értékkel lehet.

*Ajánlott perkek: Action Boy, Better Criticals, Bonus Ranged Damage, Bonus Rate of Fire, Brown Noser (hamarabb elérhető jó csapattagok és magasabb szintű felszerelések a bunkerekben), Divine Favor, Flexible, Gain, Here and Now, More Criticals, Mutate! (így választhatunk mindenkinél "Fast Shot" Tudást), Pickpocket, Sharpshooter, Sniper, Tag!, Weapon Handling. Követelményeikről a kézikönyvből tájékozódhatunk.

*TB vs. CTB. A játék első felét szinte végig körökre osztott módban játszottam le, aztán a jó páncélzat és a kiváló fegyverek a változás szelét hozták: áttértem a valósidejű harcokra, egyszerre egy/kettő/három embert irányítottam, akiket sérüléseikből Stitch fércelt-eszkábált össze. Ilyen módon egyrészt sokkal tempósabban teljesítettem a pályákat, másrészt kevesebb lőszert használtam fel.

*Fegyverek: a játék fázisokra bontható, minden fázisnak megvan az uralkodó (lő)fegyvere. A készítők, sajnos, hiába halmoztak el minket majd 130 félével, összesen alig tízet érdemes használni. Lehetőség szerint hasonlókkal lövöldözzön mindenki, így legalább munícióból nem kell többfélét magunkkal cipelni. Ajánlott fegyverek a játék utolsó fázisában: sunbeam gattling laser (messze a legjobb), Browning M2, MEC gauss minigun, pancor jackhammer és rocket launcher (ez utóbbi kettő EMP munícióval megtöltve).

*Közelharc: az FT nem az a játék, ahol ezt ki lehet használni. Komolyabb ellenfelek esetén esélyetek sincs a közelükbe kerülésre, úgyhogy a "részeg karatés fejre vagy CPU-ra mért kritikus ütéseit" felejtsétek el.:(

*Random Encounters: túlnyomó részük geg, utalás, tisztelgés vagy fárasztó szóviccek laza halmaza. Felkutatásuk a játékélményt növeli, jelentős pluszt azonban a "Gas Station"-ön kívül egyik sem ad.

*Néhány értékes dolog: aknák, rakéták, gránátok, muníció, drogok. A bázisokon mindezekért jól fizetnek, érdemes őket visszacipelni.

*A hiéna boltosok miatt ne érezzünk lelkifurdalást, a bázisokon és a missziók NPC-itől egyaránt lopjunk el mindent, amit csak tudunk. Ez főképp az egészségügyi felszerelésekre legyen igaz!

  < Végigjátszás