Az
Acél Testvériség téged akar!
A játék dobozának hátoldaláról idézett mondatnál senki, a Fallout univerzumhoz
közel álló személy nem vágyhat többre, magasztosabbra. Stöki múltkori számban
megtalálható leírása után én nem vállalkozom kisebb feladatra, mint a saját
tapasztalataimon nyugvó, az FT végigjátszásához szükséges összes tipp és trükk
összefoglalására. Indulás előtt mindenkinek kötelezően ajánlom az 1.25-ös javítás
telepítését - a családdal, barátokkal, barátnőkkel pedig úgy két hétig szakítsatok
meg minden kapcsolatot!
Karaktergenerálás
Mint azt tudhatjátok, az FT-ben egyetlen karaktert kell létrehoznotok, a többieket
a sorozó biztosnál vehetitek fel. Azonban, míg a korábbi Fallout-játékokban
ez a feladat komoly fejtörésre késztetett, addig ebben - a játék mivoltából
következően - viszonylag egyszerű döntés előtt álltok.
A játék hangsúlya az akción van, a cél tehát a minél agilisabb, távolra is pontosan
célzó, gyorstüzelő és intelligens személy létrehozása, aki a szerencsével sem
áll hadilábon. Elsőként a Jellemzőket (Traits) válasszuk ki: rendkívüli előnyt
jelent a Gyorstüzelés (Fast Shot) és a Tehetség (Gifted). A játék első felében,
az "environmental armour" megszerzéséig viszonylag védtelen emberetek
számára létfontosságú, hogy hány akcióponttal (AP) rendelkezik, hiszen a harcok
jelentős részét körökre osztva vívja ellenfeleitekkel, ezért a 10-es Gyorsaság
(AG) kötelező. Ez önmagában azonban még kevés, a fegyverekkel pontosan kell
bánni, ehhez nélkülözhetetlen a 9-es Érzékelés (PE).
Gondoskodnotok kell arról, hogy szintlépésekkor sok "tudáspontot"
kapjatok, emellett ellensúlyoznotok is kell a Tehetség negatív hatását, azaz
a 9-es Intelligencia (IN) minimális követelmény. A Karizma (CH) saját karakteretek
esetében, és az egész játékban is háttérbe szorul, így azt tegyétek a legkisebb,
2-es értékre - a magas érték mellett egyedül a "Divine Favor" perk
szól.
A maradék pontokat ajánlott egyenlő arányban szétosztani, de álljon itt hozzájuk
három fontos tanács: ha a Szerencse (LK) értéke legalább 6-os, akkor a játék
folyamán emberetek képes lesz a "Bonus Ranged Damage" perk elsajátítására,
mely maximum 30%-kal nagyobb pusztítást garantál távolsági fegyverekkel (ezt
egészítik ki a "More Criticals" és a "Better Criticals"
perkek). Az Erőnlét (ST) létfontosságú a fegyverek használatát illetően, azonban
6-osnál mégsem ajánlott nagyobb értéket választani, mert a játék egyik legjobb
nehézfegyverét, a Browning M2-t (követelmény a 9-es Erőnlét) a "Weapon
Handling" perk segít használni. Az Állóképesség (EN) értéke eggyel növelhető,
ha megtaláljátok a "Bunker Beta"-tól általában északnyugati irányban
megtalálható „Gas Station"-t és ott megvásároljátok a mintegy 6000 ringpull
értékű "Elixir of Life"-ot. Már csak a Tudások kiválasztása maradt
hátra, itt mindenki válasszon ízlése szerint, de ne felejtsétek ki a Kézi Lőfegyvereket
(Small Guns) és a Nehézfegyvereket (Big Guns). Igaz, hogy ez utóbbi használatára
csak jóval később kerül sor, de megfelelő jártasság esetén azok azonnali alkalmazásával
nagy előnyre tehettek szert.
Hasznosak lehetnek még: Lopás (Steal), Csapdák (Traps), Lopakodás (Sneak) vagy
az Energiafegyverek (Energy Weapons) is, a Zárfeltörésre (Lockpick) már a harmadik/negyedik
küldetés előtt lesz megfelelő embered Rebecca személyében.
< Végigjátszás |