Bevezető

Az Acél Testvériség téged akar!
A játék dobozának hátoldaláról idézett mondatnál senki, a Fallout univerzumhoz közel álló személy nem vágyhat többre, magasztosabbra. Stöki múltkori számban megtalálható leírása után én nem vállalkozom kisebb feladatra, mint a saját tapasztalataimon nyugvó, az FT végigjátszásához szükséges összes tipp és trükk összefoglalására. Indulás előtt mindenkinek kötelezően ajánlom az 1.25-ös javítás telepítését - a családdal, barátokkal, barátnőkkel pedig úgy két hétig szakítsatok meg minden kapcsolatot!


Karaktergenerálás

Mint azt tudhatjátok, az FT-ben egyetlen karaktert kell létrehoznotok, a többieket a sorozó biztosnál vehetitek fel. Azonban, míg a korábbi Fallout-játékokban ez a feladat komoly fejtörésre késztetett, addig ebben - a játék mivoltából következően - viszonylag egyszerű döntés előtt álltok.

A játék hangsúlya az akción van, a cél tehát a minél agilisabb, távolra is pontosan célzó, gyorstüzelő és intelligens személy létrehozása, aki a szerencsével sem áll hadilábon. Elsőként a Jellemzőket (Traits) válasszuk ki: rendkívüli előnyt jelent a Gyorstüzelés (Fast Shot) és a Tehetség (Gifted). A játék első felében, az "environmental armour" megszerzéséig viszonylag védtelen emberetek számára létfontosságú, hogy hány akcióponttal (AP) rendelkezik, hiszen a harcok jelentős részét körökre osztva vívja ellenfeleitekkel, ezért a 10-es Gyorsaság (AG) kötelező. Ez önmagában azonban még kevés, a fegyverekkel pontosan kell bánni, ehhez nélkülözhetetlen a 9-es Érzékelés (PE).

Gondoskodnotok kell arról, hogy szintlépésekkor sok "tudáspontot" kapjatok, emellett ellensúlyoznotok is kell a Tehetség negatív hatását, azaz a 9-es Intelligencia (IN) minimális követelmény. A Karizma (CH) saját karakteretek esetében, és az egész játékban is háttérbe szorul, így azt tegyétek a legkisebb, 2-es értékre - a magas érték mellett egyedül a "Divine Favor" perk szól.

A maradék pontokat ajánlott egyenlő arányban szétosztani, de álljon itt hozzájuk három fontos tanács: ha a Szerencse (LK) értéke legalább 6-os, akkor a játék folyamán emberetek képes lesz a "Bonus Ranged Damage" perk elsajátítására, mely maximum 30%-kal nagyobb pusztítást garantál távolsági fegyverekkel (ezt egészítik ki a "More Criticals" és a "Better Criticals" perkek). Az Erőnlét (ST) létfontosságú a fegyverek használatát illetően, azonban 6-osnál mégsem ajánlott nagyobb értéket választani, mert a játék egyik legjobb nehézfegyverét, a Browning M2-t (követelmény a 9-es Erőnlét) a "Weapon Handling" perk segít használni. Az Állóképesség (EN) értéke eggyel növelhető, ha megtaláljátok a "Bunker Beta"-tól általában északnyugati irányban megtalálható „Gas Station"-t és ott megvásároljátok a mintegy 6000 ringpull értékű "Elixir of Life"-ot. Már csak a Tudások kiválasztása maradt hátra, itt mindenki válasszon ízlése szerint, de ne felejtsétek ki a Kézi Lőfegyvereket (Small Guns) és a Nehézfegyvereket (Big Guns). Igaz, hogy ez utóbbi használatára csak jóval később kerül sor, de megfelelő jártasság esetén azok azonnali alkalmazásával nagy előnyre tehettek szert.

Hasznosak lehetnek még: Lopás (Steal), Csapdák (Traps), Lopakodás (Sneak) vagy az Energiafegyverek (Energy Weapons) is, a Zárfeltörésre (Lockpick) már a harmadik/negyedik küldetés előtt lesz megfelelő embered Rebecca személyében.

  < Végigjátszás