FALLOUT 3 INFÓK
Z-BOY küldte a GURU-ban megjelent cikket:



Az utóbbi időkben pletykarovatunk állandó szereplője az RPG-iről elhíresült Black Isle csapat titokzatos, Van Buren kódnév alatt futó projectje , ami sokak szerint minden idők egyik legjobb RPG-jének, a Falloutnak a folytatása. Mivel a játékról semmilyen hivatalos információ nem létezik, oknyomozó kommandónk felkutatta a fejlesztők elmúlt öt évből származó összes nyilatkozatát, elejtett megjegyzését, és az alábbi (remélhetőleg igen érdekes) képet rakta össze az információ-morzsákból...
A Fallout 3 fejlesztésének története egészen ’99 elejéig nyúlik vissza, a Fallout 2 megjelenése utáni hónapokra. Az atomháború utáni lepusztult, Mad Maxes világban játszódó RPG világszerte elsöprő sikert aratott, és a fejlesztő csapat - néhány alapító tag kilépése után megfogyva bár, de törve nem , belevágott a harmadik rész elkészítésébe. A project azonban túl nagy volumenű lett volna a gazdacég Interplay akkori pénzügyi helyzetéhez mérve, így a társaság pár hónap munka után kénytelen-kelletlen átállt a "gyorsan üssünk össze valamit, ami hoz egy kis pénzt" munkacímű Icewind Dale-re. 2000 nyarára elkészült a játék, de a csapat csak részlegesen térhetett vissza a Fallouthoz - a többség szét lett szórva az Icewind Dale kiegészítője, a soha meg nem jelent Torn, és a Baldur’s Gate 2 között. 2001 júniusára állt össze újra a Fallout-team, és folytatták a harmadik rész érdemi munkálatait. Ekkor kapta meg a project a Van Buren kódnevet, és elvileg azóta csaknem zavartalanul (csupán az Icewind Dale 2, a BG2 Throne of Bhaal és a konzolos BG Dark Alliance fejlesztésébe kellett hébe-hóba besegíteniük a srácoknak...) készül a legendás játékot trilógiává bővítő Fallout 3.
Szilánkok
Innentől a megszokott PC Gurus előzeteseknél kissé hézagosabb infók következnek, lévén a játék hivatalosan nem létezik, így sajtóanyag híján sok részletet egyelőre sűrű homály fed. Az egyik ilyen a játék története, amiről csupán annyit lehet tudni, hogy az első két rész után játszódik, de nem az azokban elejtett történetszálakat veszi fel: új főhőssel teljesen új kalandokban lesz részünk. A második részben nagy szerepet játszó Enclave szervezetnek is nyoma vész. A Fallout világa technikailag egy kicsit fejlettebb lesz, viszont sokkal kevesebb lőfegyvert és lőszert találhatunk majd, igazi kincsnek fog számítani a muníció, illetve egy-egy nagyobb kaliberű mordály. Fontosabbá válik a közelharc, a számszeríjak és egyéb egzotikus fenyítő eszközök.
Ha harc, hát legyen harc! A Falloutok sava-borsát jelentő csaták továbbra is a megszokott körökre osztott mederben maradnak, de emellé alternatívaként bejön a Baldur’s Gate-ből megismert bármikor megállítható real-time mód is (és itt hadd oszlassunk el egy népszerű tévhitet, miszerint ezt a „fél-real-time" harcot a Baldur’s Gate találta volna fel. Igaz, a játékosok nagy része ott találkozott vele először, de valójában a Dark-lands című, ’92-es keltezésű méltatlanul elfeledett RPG fejlesztőcsapaté a feltalálói érdem). Nagy hangsúlyt kap a puszta kezes harc, különféle kombók bevitelével apríthatjuk az ellent. Teljhes átdolgozáson esett át a célzott támadások, és kritikus sebzések rendszere. Veterán Fallout-rajongók emlékezhetnek még az első két rész szemre célzott joker-támadására – nos, a harmadik epizódban a vakítás esélye drasztikusan csökken, és újabb megfontolandó kritikus sebzések (csonkolások és egyéb nyalánkságok) csábítják majd az önjelölt hentes-harcművészeket.

Karakterfejlődés. Ha fallout akkor SPECIAL – szól a rajongók kórusa, és nem kell csalódniuk, a harmadik rész is a bevált szerepjáték-rendszert alkalmazza. (Nem rajongóknak: a SPECIAL hét alaptulajdonságon, 14 képzettségen alapuló karakterfejlesztési rendszer, érdekessége a „perk"-nek illetve „tarit"-nak nevezett különleges előnyökkel illetve hátrányokkal járó jellemvonások használata.). A harmadik rész nagy újítása a tárgyak (lőszer, páncélok, fegyverek, gyógyszerek, drogok) gyártása, és különféle szerkezetek (fegyverek, járművek) tuningolása, amihez a megfelelő képzettség, alapanyagok, szerszámok, és egy megfelelően felszerelt labor vagy műhely szükséges.

A játék világában az életet a száznyi NPC (AI irányította szereplő) viszi, akik közül több tucatnyi be is állhat hősünk mellé kalandozni. Természetesen ezen társak fölött nem kapunk irányítást, hogy golyófogónak használjuk őket, hanem mind a maga jellemének és céljainak megfelelően segít vagy tesz keresztbe nekünk, így rángatva újabb kalandokba hősünket.

A kötelező 3D Sokáig kísérleteztek a srácok a soha meg nem jelent Stonekeep 2 engine-jével és a first person nézettel, de aztán hál’istennek maradtak a bevált látványvilágnál. Az újítás „csak" annyi, hogy az első két Fallout izometrikus madártávlatból szemlélt világa új, 3D köntöst kap. Zoomolhatunk akár Neverwinter Nights-közelségig be- , és Age of Mythology perspektíváig kifelé. A 3D motor jótékony hatással van az alkalmazható karakteranimációk mennyiségére is: ez kb. 180-200-at számlál majd minden karakternél. A motor egyébként 1000 poligonos figurák mozgatására képes, akár 1600*1200-ban, mindenféle grafikus effekttel, dinamikus per-pixel megvilágítással, volumetrikus árnyékokkal megtámogatva – akik látták, mind el voltak tőle ájulva, és ami még nagyobb szó, sikerült átmenteni a 3D-be a régi Fallout-os hangulatot is!

Mad Max megy a levesbe Ennyit lehetett megtudni jelenleg titkosszolgálati módszerek alkalmazása nélkül, és a lehetőségekhez képest legkevesebb titoktartási szerződés megszegésével a Fallout 3-ról. Remélhetőleg még az idén megtörténik a hivatalos bejelentés – aztán majd ha látjátok a sok megaexkluzív-világpremier előzetest a játékról, emlékezzetek, hol olvastatok róla először…!

Lapzárta után érkezett! Brian Fargo új cége (ő a Fallout 1-2-t kiadó Interplay alapítója, és majd’ 20 éven át vezetője), az InXile megvette a Bard’s Tale és ami számunkra most még érdekesebb, a Fallout fő ihletadójának számítő Wasteland című régi C64-es játék licenszét. Lehet, hogy a Fallout 3/Van Buren után egy esetleges Wasteland 2-ben térhetünk vissza a posztapokaliptikus sivatagba…?

Titokzatos kódnevek

A Black Isle nemcsak a Van Burennel kapcsolatban játszik kódneves-titkolózóst a világ játékosaival, egy egész sor egyéb – pletykák során gerjesztő – titkos fejlesztésük zajlik.

Fallout Fantasy: ez a legkönnyebb ügy, jó ideje bejelentették már, hogy a Reflexive Entertainmenttel közösen készített Lionheartot takarja a név.

Monroe: szinte semmit nem tudni a projectről, bár Feargus Urquhart már tavaly februárban azzal hitegette a játékosokat, hogy heteken belül megtörténik a Monroe bejelentése. Sokáig a Baldur’s Gate 3-at gondolta a netes folklór a kódnév mögé, mostanában azonban fel-felbukkan a Torment 2 neve is.

Jefferson: a legnagyobb kérdőjel. Jó ideig úgy tűnt, a Fallout 3 engine-je rejtőzik a név mögött, de idén tavasztól olyan nyilatkozatok láttak napvilágot, amelyek ezt cáfolják. Jelenleg egy biztos pont van: a Jefferson ugyanazt az enginet használja, mint a Fallout 3.

Fool: Nem nehéz a kódnévbe belelátni a Fallout Online cím rövidítését, bár a project létezésnek tényét nem erősíti sem a név jelentése (fool = bolond), sem az, hogy rendszeresen április elseje körül érkeznek a hírek a fejlesztésről…

A főbb szerepekben

A Fallout 3-sztori több, mint négy éve zajlik, a főszereplők mexikói szappanoperákat megszégyenítő mennyiségben tűntek fel és el az idők folyamán. A tisztánláás végett lássuk, kik is ezek a jóemberek…


A Tim Cain:
Fallout kitalálója és legfőbb guruja… Miután az első részben három és fél évig dolgozott, valami teljesen mással szerette volna folytatni, de Brian Fargo, az Interplay akkori főnöke rákényszerítette a folytatásra. A Fallout 2 megjelenése után Tim kilépett és megalapította a Troika Gamest, ahol az Arcanummal tette le a névjegyét, ma pedig a Hreyhawkot és a Vampire Bloodlines-t fejleszti. Saját bevallása szerint egy teljes Fallout 3 design dokumentáció fekszik az íróasztalfiókjában, azonban az Interplay hosszas alkudozás után nem volt hajlandó eladni neki a saját maga által kitalált világ jogait…

Feargus Unquhart:
A skót úrieber a Black Isle alapítója, és idén áprilisi kilépéséig első számú vezető egyénisége volt. A Fallout 3 fejlesztését már ’99 óta forszírozta, de a körülmények mindig közbeszóltak, előbb Icewind Dale, aztán Baldur’s Gate 2, majd Torn lett álmai projectjéből. Pár napja megalapította új cégét, az Obsidian, ahová régi designer-kollégáit gyűjtögeti nagy hévvel (nevének helyes kiejtésével pedig külön fejezet foglalkozik a Játékszakma legnagyobb rejtélyei című lexikonban, közvetlenül a „Mikor jelenik meg a Duke Nukem Forever?" után…).

Chris Avellone:
A Black Isle-on belül működő North Shore csapat nagyfőnöke, a zseniális Planescape Torment fő designere, és a Fallout 2 New Renojának tervezője. Sokáig ő volt a bukdácsoló Fallout 3 vezető designere is, mígnem idén júniusban kilépett a Black Isle kötelékéből, majd Urquhart cégében tűnt fel társalapítóként.

Chris Parker:
Feargus Urquhart jobb keze, egyébként a Blizzard tesztereként kezdte a pályát jó tíz éve. A Black Isle-nál az Icewind Dale és a Baldur’s Gate 2: Throne of Bhaal projectvezetőjeként szerzett magának hírnevet. A Van Buren projectbe designerként segített be, mar Urquhart csapatát erősíti.

J.E. Sawyer:
A Van Buren project vezető designere. Komoly Falloutos múltja (a második rész összes párbeszédét ő írta) mellett az Icewind Dale két részének és a Heart Of Winter kiegészítőnek volt a fő designere.
Bónuszinfó. A fallout a játéktörténelem egyik legtöbbször félrefordított, félreértelmezett címe. A kifejezés jelentése „nukleáris csapadék", és ezúton gratulálunk mindazoknak, akik tükörfordításban a „kiesés" szóval próbálták magyarul helyettesíteni. Ha már itt tartunk, említsük meg a másik félrefordítás király Half-life nevét is, ami az atomfizikában használt „felezési idő" kifejezéssel fordítható, és még véletlenül sem „fél-élet"-et jelent!