Kérdés Kóka János
miniszterhez a magyarorszag.hu Párbeszéd
fórumán. Válasz és viszontválasz.
2005 január 18-án
Kóka János volt a Párbeszéd fórum
vendége:
http://www.magyarorszag.hu/parbeszed/gazdasag/topic.html?fid=917
Párbeszéd
» Gazdaság »Válaszol: Kóka
János miniszter
A kérdés a
4#, a miniszteri válasz a 28#
hozzászólás.
******************
Farkas Henrik (66 pont) :: #4 :: 2005.01.13. 14:22
Kedves Miniszter Úr!
Egy útra szóló teljásárú
vonatjegyek ára a MÁV-nál:
Budapest - Biharkeresztes, 228 km: 2226 Ft
Biharkeresztes - Nagyvárad, 19 km: 1683+765 Ft=2448 Ft
(kötelező helyjeggyel)
Budapest - Nagyvárad, 241 km: 7038 Ft+765F=7795 Ft
(kötelező helyjeggyel)
Az lenne a kérdésem a Miniszter Úrhoz:
rendjén van-e ez így?
A MÁV díjszabása és
üzletszabályzata valósággal bünteti a
határon vonattal átutazókat! Ezek a
nemzetközi jegyárak nincsenek arányban sem a
bekerülési költséggel, sem a fizetőképes
kereslettel, sem az utazási körülményekkel.
Szembeszökő ellentétben állnak továbbá
a magyar kormányoknak szavakban hangoztatott
céljával, nevezetesen, hogy támogatják a
határon kívüli magyarok
kapcsolattartását az anyaországgal.
Növeli a fenti jegyár visszásságát az,
hogy a MÁV üzletszabályzata tiltja a belföldi
és a nemzetközi jegy kombinálását.
Így pl. a magyar igazolvánnyal rendelkezők sem vehetik
igénybe a nekik járó belföldi
kedvezményt az ide- vagy a visszaút magyarországi
szakaszra sem! Ezzel a korlátozással
többórás várakozásra
kényszerítik a kispénzű utasokat: a
határállomáson át kell szállniuk, ha
nem akarnak többezer forint pluszt fizetni!
Tisztelettel várom Miniszter Úr válaszát:
rendjén van-e ez így, illetve, ha Ön szerint sincs
rendjén, akkor Ön mit szándékozik tenni e
tarthatatlan helyzetnek a megváltoztatására?
Üdvözlettel Farkas Henrik
*************************************
Dr. Kóka János - VIP (4 pont) :: #28 :: 2005.01.18.
10:16
Tisztelt Farkas Úr!
A Gyurcsány-kormány sok évitizedes
strukturális probléma halmazt örökölt a
vasútnál, nemcsak azok nincsenek rendjén, amit
Ön kifogásol, hanem sok tucat esetenként
egyenként is több tízmilliárdos
problémával kell szembenéznünk. Kettős
célunk van: elkerülni a fenyegető csődhelyzetet, a magyar
vasút társaság összeomlását,
illetve a meglévő adottságainkból egy 21.
századi, modern, versenyképes vasutat fejleszteni. A
vasút fejlesztése Magyarország hosszú
távú közlekedéspolitikájában
kiemelt szerepet kap. A gyorsított
autópályaberuházásokat gyorsíttott
vasúti fejlesztések fogják követni.
Kóka János
előzmény: Farkas Henrik :: #4 :: 2005.01.13. 14:22
válasz erre
hozzászólás minősítettsége: 1 pont
******************************************
050120
email Dr. Kóka János miniszter úrnak
Tisztelt Miniszter Úr!
Megköszönöm válaszát, amit a
magyarorszag.hu fórumán adott kérdésemre.
A nemzetközi jegyek
áraránytalanságával illetve a
MÁV üzletszabályzatával kapcsolatban
tettem fel kérdést Önnek: mit szól ahhoz,
hogy Biharkeresztestől Nagyváradig drágább a
vonatjegy, mint Budapesttől Biharkeresztesig, pedig a
távolság csak tizedannyi.
Örömmel és bizakodva várom azokat az
intézkedéseket, amelyek a MÁV-nál
felhalmozott visszásságok
megszüntetésére, valamint a vasúti
közlekedés fejlesztésére irányulnak.
Nekem is van néhány más ötletem is a
vasút versenyképességének
javítására, a veszteségek
csökkentésére, ha tudnám, hogy valaki
elolvassa, meg is írnám.
Az eredeti kérdésemre azonban nem kaptam választ.
Az általam felvetett problémára már a
hosszabb távú fejlesztés előtt lenne
megoldás, ehhez csak akarat kellene. Előszöris meg kellene
szüntetni a belföldi-külföldi menetjegy
kombinálásának tilalmát, ez máris
segítene a vasút versenyképességének
javításában. Másodszor
tárgyalást kellene kezdeni a szomszéd
országokkal méltányos és ésszerű
jegyárak kialakításáért.
Tisztelettel
Dr. Farkas Henrik fizikus
3856788
*******************
Back - vonat
Farkas
Henrik civil aktivista honlapja
Kéziratok,
újságcikkek (Farkas Henrik közéleti
írásai)
Ez az oldal a Soros Alapítvány
támogatásával olvasható az
Interneten.