Kérdés Kóka János miniszterhez a magyarorszag.hu Párbeszéd fórumán. Válasz és viszontválasz.


2005 január 18-án Kóka János volt a Párbeszéd fórum vendége:
http://www.magyarorszag.hu/parbeszed/gazdasag/topic.html?fid=917
Párbeszéd » Gazdaság »Válaszol: Kóka János miniszter
A kérdés a 4#,  a miniszteri válasz a 28# hozzászólás.
******************
Farkas Henrik (66 pont) :: #4  :: 2005.01.13. 14:22
Kedves Miniszter Úr!

Egy útra szóló teljásárú vonatjegyek ára a MÁV-nál:

Budapest - Biharkeresztes, 228 km: 2226 Ft
Biharkeresztes - Nagyvárad, 19 km: 1683+765 Ft=2448 Ft (kötelező helyjeggyel)
Budapest - Nagyvárad, 241 km: 7038 Ft+765F=7795 Ft (kötelező helyjeggyel)

Az lenne a kérdésem a Miniszter Úrhoz: rendjén van-e ez így?

A MÁV díjszabása és üzletszabályzata valósággal bünteti a határon vonattal átutazókat! Ezek a nemzetközi jegyárak nincsenek arányban sem a bekerülési költséggel, sem a fizetőképes kereslettel, sem az utazási körülményekkel.

Szembeszökő ellentétben állnak továbbá a magyar kormányoknak szavakban hangoztatott céljával, nevezetesen, hogy támogatják a határon kívüli magyarok kapcsolattartását az anyaországgal.

Növeli a fenti jegyár visszásságát az, hogy a MÁV üzletszabályzata tiltja a belföldi és a nemzetközi jegy kombinálását. Így pl. a magyar igazolvánnyal rendelkezők sem vehetik igénybe a nekik járó belföldi kedvezményt az ide- vagy a visszaút magyarországi szakaszra sem! Ezzel a korlátozással többórás várakozásra kényszerítik a kispénzű utasokat: a határállomáson át kell szállniuk, ha nem akarnak többezer forint pluszt fizetni!

Tisztelettel várom Miniszter Úr válaszát: rendjén van-e ez így, illetve, ha Ön szerint sincs rendjén, akkor Ön mit szándékozik tenni e tarthatatlan helyzetnek a megváltoztatására?

Üdvözlettel Farkas Henrik
*************************************
Dr. Kóka János - VIP (4 pont) :: #28  :: 2005.01.18. 10:16
Tisztelt Farkas Úr!

A Gyurcsány-kormány sok évitizedes strukturális probléma halmazt örökölt a vasútnál, nemcsak azok nincsenek rendjén, amit Ön kifogásol, hanem sok tucat esetenként egyenként is több tízmilliárdos problémával kell szembenéznünk. Kettős célunk van: elkerülni a fenyegető csődhelyzetet, a magyar vasút társaság összeomlását, illetve a meglévő adottságainkból egy 21. századi, modern, versenyképes vasutat fejleszteni. A vasút fejlesztése Magyarország hosszú távú közlekedéspolitikájában kiemelt szerepet kap. A gyorsított autópályaberuházásokat gyorsíttott vasúti fejlesztések fogják követni.

Kóka János
előzmény: Farkas Henrik :: #4 :: 2005.01.13. 14:22
válasz erre
hozzászólás minősítettsége: 1 pont

******************************************
050120
email Dr. Kóka János miniszter úrnak

Tisztelt Miniszter Úr!

Megköszönöm válaszát, amit a magyarorszag.hu fórumán adott kérdésemre.

A nemzetközi jegyek áraránytalanságával illetve a MÁV  üzletszabályzatával kapcsolatban tettem fel kérdést Önnek: mit szól ahhoz, hogy Biharkeresztestől Nagyváradig drágább a vonatjegy, mint Budapesttől Biharkeresztesig, pedig a távolság csak tizedannyi.

Örömmel és bizakodva várom azokat az intézkedéseket, amelyek a MÁV-nál felhalmozott visszásságok megszüntetésére, valamint a vasúti közlekedés fejlesztésére irányulnak. Nekem is van néhány más ötletem is a vasút versenyképességének javítására, a veszteségek csökkentésére, ha tudnám, hogy valaki elolvassa, meg is írnám.

Az eredeti kérdésemre azonban nem kaptam választ. Az általam felvetett problémára már a hosszabb távú fejlesztés előtt lenne megoldás, ehhez csak akarat kellene. Előszöris meg kellene szüntetni a belföldi-külföldi menetjegy kombinálásának tilalmát, ez máris segítene a vasút versenyképességének javításában. Másodszor tárgyalást kellene kezdeni a szomszéd országokkal méltányos és ésszerű jegyárak kialakításáért.

Tisztelettel
Dr. Farkas Henrik fizikus
3856788
*******************
Back -  vonat
Farkas Henrik civil aktivista honlapja
Kéziratok, újságcikkek (Farkas Henrik  közéleti írásai)
Ez az oldal a Soros Alapítvány  támogatásával olvasható az Interneten.