English

A kutatás fázisai:

A kutatásom elsõ része a netlabelek helyzetének feltérképezésérõl és és értékelésébõl fog állni:
meg akarom tudni, hogy a netlabelek hogyan vélekednek létezésük szükségessérõl, valamint
van-e valamilyen ideológiai céljuk. Véleményem szerint a netlabelek egy fontos részét teszik ki a
nyitott forrású programnak, ahol a mûvészek megoszthatják és adaptálhatják a saját input verziójukat,
hogy megvalósítsák a teljes jogaikat, mint a digitális termékek fogyasztói, valamint kifejezzék kreatív
impulzusaikat. Szóval azért lettek létrehozva a labelek, hogy az underground mûvészeket publikálják,
akiknek nincs lehetõségük a hagyományos zenei kiadóknál, a zene puszta szerelmeseinek, vagy
inkább azért, hogy egy platformot hozzon létre a mûvészek számára, hogy megoszthassák ötleteiket
és kiterjesszék a zenei piacot? Meg fogom vizsgálni, hogy hol is találhatók a netlabelek, növekedik-e
ez a jelenség, és meg tudná-e lassan változtatni a zenei világ arculatát, mint egészet. Mi a legfõbb
pontja a netlabeleknek, és hová vezet ez minket? A kutatás második részében a keresés eredményét
kapcsolom össze az elsõ résszel, azaz a tudományos kerettel/háttérrel. Itt alkalmazom a nyílt forrás
elméletét, a network/hálózat, valamint több általános új média elméletét erre a jelenségre. Több média
szakember is publikált már írásokat a nyílt forrású rendszerekrõl, amiben rámutatott azok kiaknázható
lehetõségeirõl a társadalom, valamint a felhasználói közösségek számára. Ezekbõl jónéhány
megtalálható lesz/fel lesz sorolva a források részben/ írásomban, mint forrásmunka. E két rész
összegzésével egy kutatási riportot hozok létre, ami a szakdolgozatomat fogja adni. Ez a kutatás
párosul a projektemmel, ami a valóságban is leteszteli az elméletet.