BOCS Homepage


Progressive Catholic hearing in Graz / 26th June, Thursday
Church Reform and Commitment for Social Justice 1. 2. 3. 4. 5.

Bishop Fridolin Zahradnik (Czech Republik) and a worker from his Emmaus community. Bishop Zahradnik with his cross. He was good for the Vatican in the period of persecution (he was in prison from 1983 to 1989), but now he is not good enough, because he was ordained as married man.

A homeless man from Graz

The podium
The audience
Sisters
Priest of the Hungarian Parish in Graz

Irony about injustice in the Catholic Church:
A hivatalos katolikus egyházi vezetőség domináns része

  • megtagadta az üldözötteket, hitvallókat
  • elfojtja, elabortálja a házas hivatással együtt adott papi hivatásokat
  • cenzúrázza az egyházi mediát
  • noha "igazságosabb és testvéribb társadalomról" papol, túl sokat költ palotáira, kocsijaira, új székházukra stb.
  • a Dél szegény egyházairól, az éhező keresztényekről még csak nem is papol
  • elítélte a katonaságmegtagadókat és ezt még 1990-ben is megismételte, képtelen belátni bűnét, visszavonni nyilatkozatát, bocsánatot kérni, kiengesztelődni.

  • A tábornok-püspök az erőszak megáldásának mai botránya.
  • Az egyházüldözőkkel barátkozó békepapok és az újabb hatalmasok barátai birtokolják ma is a pozíciókat és zsíros állásokat az egyházban.
  • A nők helyzete: meg van engedve nekik, hogy kezet csókoljanak a papoknak.
  • A civileket még mindig evilágiaknak, nem-egyháziaknak (világi) és hozzá-nem-értőknek (laikus) nevezik.
  • Bulányi György 1985-ös aláírását 12 év után végre elfogadta a Vatikán. A politikai hátterű kirakatper végetért . A magyar püspökök vajon képesek lesznek-e a bocsánatkérésre, kiengesztelődésre? Akarják-e, lehetséges-e jóvátenni 15 év egyházrombolását, amelyet az egyházi vezetőség a megújulás besározásával, a rágalmak és bizalmatlanság hintésével végzett? Vagy végleg eljátszotta a magyar katolikus vezetőség az egyházunk esélyét arra, hogy pozitív szerepet játsszon az emberiség megmentésében a jelen történelmi válságban?