KÖR-JÁTÉK
(Közösségi Önsegítõ Rendszer)

Ajánlott: Bármilyen életkorúaknak

Cél:  Az év 52 hetén végigmenve saját tevékenységhez segítséget kapni,   és a többieknek adni úgy, hogy a segítségért kapott-adott pénz    lehetõleg kiegyenlítõdjön az év végére.
Nyertes: aki a legközelebb végez a 0 összeghez.

A játék menete:
A játékosok a tábla felsõ pontjáról indulnak, dobókockával. Ahány pontot dobnak, annyit lépnek elõre, az óramutató járásának irányában. Az éppen érvényes évszakot figyelembevéve fogalmazzák meg, hogy mit szeretnének csinálni (játszani, sportolni, tanulni, dolgozni, stb.). A dobás alapján elért mezõ színe határozza meg, hogy milyen segítséget kér.
    A tevékenység helyére ajánlat              HOL?              PIROS mezõ
    Felhasználható anyag                           MIBÕL?         KÉK mezõ
    Szükséges eszköz                                MIVEL?         SÁRGA mezõ
    Módszerre tanács, vagy magyarázat     HOGYAN?      ZÖLD mezõ

A többi játékos a kérésre adhat segítséget, amiért a játékosok által elhatározott pénznemben (karát, fabatka, kagyló, stb. - NEM forint) kialkudott mértékben állapodnak meg. Több ajánlat esetén versenyeznek. Egyéb vonatkozásban is tehetnek ajánlatot a többiek, az általuk elfoglalt mezõ színe alapján.
Ha minden kérést, ajánlatot lerendeztek, dob a következõ játékos. Amíg nem sikerült mindent biztosítani a tevékenységhez, a segítségkérõ nem tud továbbmenni, a dobásból kimarad, közösen kell keresni a hiányzó elemre megoldást.
A bevételeket, kiadásokat egy közös papíron jegyzik. 4 fõre ilyen táblázatot ajánlunk:

Az év végén mérleg készül, az a nyertes, akinek a kiadásai és a bevételei közötti különbség a legkisebb.

Természetesen a játék közös megegyezéssel bármikor abbahagyható, vagy folytatható, a végsõ gyõztes a teljes idõszakra kiszámolt egyenleg alapján adódik, akárcsak az évi zárásnál.

Sok gyakorlás után érdemes valódi tevékenységek és segítségeknél is alkalmazni a KÖR-t!

KÖR-játék      Felajánlás  Igénylés