Előszó
Ezzel a gyűjteménnyel az volt a célunk, hogy ismérveik alapján tárgyak
pontos leírását adjuk, továbbá az is, hogy az emberiség teljes, sok évszázados
társadalmi, kulturális és vallási tapasztalata, illetve a legújabb tudományos
eredmények bevonásával demisztifikáljuk őket.
Az összeállításban az az elv vezérelt bennünket, hogy az ember társadalmi
és mindennapi életében illetve munkatevékenységében a legjelentősebb és
legelterjedtebb tárgyakat válasszuk ki. A leírás általunk kidolgozott módszertana
idővel lehetővé teszi e munka folytatását, melynek révén azután a bennünket
körülvevő teljes világ leltárba foglalható.
A tojás
Elvtársak! A tojás az ember társadalmi és mindennapi életében illetve
munkatevékenységében legelterjedtebb tárgyak egyike.
Bonyolult szerves tartalommal teli bonyolultan gömbölyded zárt felület;
nagysága 20 mm-től a végtelenig terjedhet.
Szemléltetése két félgömböt formáló kéz összetételével történik.
A mindennapi életben valamennyi háziállat-fajta valamint az ember tápláléka
nyersen, tojásrántotta, omlett, főtt tojás stb. formájában.
Történetileg a tojás keletkezését a tojásrakó faj földi elterjedésével
hozzák összefüggésbe, ami helytelen, mivel sokkal régebbi, természetes
úton létrejött tojások is fellelhetők.
A tojás képzetét gyakran használják egyfajta ősi kozmológiai szubsztancia
vallásos-misztikus szimbólumaként, ami tudományos szempontból abszolút
helytelen, mivel helyesebb volna a demiurgosz 7 napig tartó teremtő aktusát
tartani a világ keletkezéséről szóló elképzelésnek.
A tojás képzetét olykor valamiféle anyagiként felfogott társadalmi
osztály és szilárd formaként értelmezett osztályideológia fogalmával társítják,
ami marxista szempontból helytelen, mivel az osztály és az ideológia közötti
kölcsönhatás mechanizmusa más elvi alapokon nyugszik.
Miután gömbölyded zárt felület létrehozása bonyolult, a héj pedig vékony,
a tárgy gyakorlatilag reprodukálhatatlan. A fentiekben megjelölt okoknál
fogva reális létezése kevéssé valószínű.
A kereszt
Elvtársak! A kereszt az ember társadalmi és mindennapi életében illetve
munkatevékenységében legelterjedtebb tárgyak egyike.
Egymást abszolút merőlegesen metsző két keskeny síkfelületből áll;
nagysága 20 mm-től a végtelenig terjedhet.
Szemléltetése a két kéz egy-egy ujjának merőleges egymásra helyezésével
történik.
A mindennapi életben keresztrefeszítésre, nyakbanhordásra, kultikus
épületek díszítésére, ruhaszárításra, koordinátarendszer ábrázolására stb.
használják.
Történetileg a kereszt keletkezését a római jog intézményének kialakulásával
és a bűnüldözés gyakorlatával hozzák összefüggésbe, ami helytelen, mivel
sokkal régebbi, természetes úton létrejött keresztek is fellelhetők.
A kereszt képzetét gyakran használják vallásos-misztikus világfa-szimbólumként,
ami tudományos szempontból abszolút helytelen, mert helyesebb volna az
oszlopot tartani világfa-szimbólumnak.
A kereszt képzetét olykor az egyéni és az állami akarat kereszteződésének
fogalmával társítják, ami marxista szempontból helytelen, mivel az egyén
és az állam kölcsönhatásának mechanizmusa más elvi alapokon nyugszik.
Miután két síkfelület abszolút merőleges metszésének létrehozása bonyolult,
a tárgy gyakorlatilag reprodukálhatatlan. A fentiekben megjelölt okoknál
fogva reális létezése kevéssé valószínű.
A párna
Elvtársak! A párna az ember társadalmi és mindennapi életében illetve
munkatevékenységében legelterjedtebb tárgyak egyike.
A süppedés és a rugalmasság megfelelő arányának figyelembevételével
megtöltött és összevarrott két rongydarabból áll; nagysága 20 mm-től a
végtelenig terjedhet.
Szemléltetése két tenyér egymásra helyezésével történik.
A mindennapi életben fej, könyök, tompor, derék, hát, fenék stb. alá
helyezve használják.
Történetileg a párna keletkezését az ősközösségi társadalom osztályokra
tagolódásának pillanatával hozzák összefüggésbe, ami helytelen, mivel sokkal
régebbi, természetes úton létrejött párnák is fellelhetők.
A párna képzetét gyakran használják a női nemi energia, a női nemi
szerv illetve öl vallásos-misztikus szimbólumaként, ami tudományos szempontból
abszolút helytelen, mivel helyesebb volna a földet tartani a női ölről
szóló elképzelésnek. A párna képzetét olykor az elavult termelési viszonyok
keretei között rothadó társadalom fogalmával társítják, ami marxista szempontból
helytelen, mivel a termelési viszonyok kölcsönhatásának és a társadalom
rothadásának mechanizmusa más elvi alapokon nyugszik.
Miután a süppedés és a rugalmasság közötti megfelelő arány létrehozása
bonyolult, a tárgy gyakorlatilag reprodukálhatatlan. A fentiekben megjelölt
okoknál fogva reális létezése kevéssé valószínű.
Az oszlop
Elvtársak! Az oszlop az ember társadalmi és mindennapi életében illetve
munkatevékenységében legelterjedtebb tárgyak egyike.
A földfelszínhez képest függőlegesen felállított szabályos hengerforma;
nagysága 20 mm-től a végtelenig terjedhet.
Szemléltetése szabad végével felfelé fordított egyetlen ujj segítségével
történik.
A mindennapi életben távvezetékekhez, kapukhoz, kerítésekhez, vagy
bármely térség közepére állítva használják.
Történetileg az oszlop keletkezését a törzsi-nemzetségi rendszer kialakulásával
hozzák összefüggésbe, ami helytelen, mivel sokkal régebbi, természetes
úton létrejött oszlopok is fellelhetők.
Az oszlop képzetét gyakran használják a férfi nemi energia vallásos-misztikus
fallikus szimbólumaként, ami tudományos szempontból abszolút helytelen,
mivel helyesebb volna az androgén működést tartani a nemi energiáról szóló
elképzelésnek.
Az oszlop képzetét olykor az egyénnek a történelemben elfoglalt szerepével
társítják, ami marxista szempontból helytelen, mivel az egyén történeti
szerepének mechanizmusa más elvi alapokon nyugszik.
Miután a valódi hengerforma, illetve a tárgy felállításakor az abszolút
merőlegesség létrehozása bonyolult, a tárgy gyakorlatilag reprodukálhatatlan.
A fentiekben megjelölt okoknál fogva reális létezése kevéssé valószínű.
A kasza
Elvtársak! A kasza az ember társadalmi és mindennapi életében illetve
munkatevékenységében legelterjedtebb tárgyak egyike.
Fanyélre erősített vaspengéből áll, amelynek egyik oldala az abszolút
nullához tart; nagysága 20 mm-től a végtelenig terjedhet.
Szemléltetése középvonalánál behajlított alkar és annak nyitott tenyere
segítségével történik.
A mindennapi életben kaszáláskor, vágáskor, köszörüléskor, verekedéskor
illetve népfelkelésekkor stb. használják.
Történetileg a kasza keletkezését az ember rendszeres állattenyésztő
tevékenységének kezdetével hozzák összefüggésbe, ami helytelen, mivel sokkal
régebbi, természetes úton létrejött kaszák is fellelhetők.
A kasza képzetét gyakran használják a halál attribútumának vallásos-misztikus
szimbólumaként, ami tudományos szempontból abszolút helytelen, mert helyesebb
volna a folyón átkelő csónakot tartani a halálról szóló elképzelésnek.
A kasza képzetét olykor a kapitalizmusból a szocializmusba való átmenet
korszakának proletárdiktatúrájával társítják, ami marxista szempontból
helytelen, mivel a proletárdiktatúra mechanizmusa más elvi alapokon nyugszik.
Miután a tárgy egyik oldalának abszolút null-fokon történő létrehozása
bonyolult, a tárgy gyakorlatilag reprodukálhatatlan. A fentiekben megjelölt
okoknál fogva reális létezése kevéssé valószínű.
A kerék
Elvtársak! A kerék az ember társadalmi és mindennapi életében illetve
munkatevékenységében legelterjedtebb tárgyak egyike.
Fából, vasból vagy más anyagból készült teljes kör; nagysága 20 mm-től
a végtelenig terjedhet.
Szemléltetése a mutató és a hüvelykujj szabad végének összeillesztésével
történik.
A mindennapi életben szekerek, kocsik, mozdonyok, gőzhajók, repülők,
stb. készítéséhez használják.
Történetileg a kerék keletkezését az ember társadalmi- és munkatevékenységének
kezdetével hozzák összefüggésbe, ami helytelen, mivel sokkal régebbi, természetes
úton létrejött kerekek is fellelhetők.
A kerék képzetét gyakran használják a földi élet vallásos-misztikus
szimbólumaként, ami tudományos szempontból abszolút helytelen, mivel helyesebb
volna a sötétben is világító fényt tartani az életről szóló elképzelésnek.
A kerék képzetét olykor az áru-pénz-áru-pénz-áru-pénz-áru állandó körforgásának
fogalmával társítják, ami marxista szempontból helytelen, mivel ez az áru-pénz-áru-mechanizmus
más elvi alapokon nyugszik.
Miután a teljes kör létrehozása bonyolult, a tárgy gyakorlatilag reprodukálhatatlan.
A fentiekben megjelölt okoknál fogva reális létezése kevéssé valószínű.
A majom
Elvtársak! A majom az ember társadalmi és mindennapi életében illetve
munkatevékenységében legelterjedtebb tárgyak egyike.
Az állatvilág egyéb fajaitól az emberig vezető evolúció legfelsőbb
fokán áll; nagysága 20 mm-től a végtelenig terjedhet.
Szemléltetése ökölbeszorított kezünkkel történik, melyből középső ujjunk
– a többihez képest – kissé előrenyúlik.
A mindennapi életben kiállítási tárgyként használják az állatkertekben,
valamint tudományos kutatásokra, csúfolódásra és más egyébre alkalmazzák.
Történetileg a majom keletkezését a megelőző biológiai faj benne megtestesülő
evolúciójával hozzák összefüggésbe, ami helytelen, hiszen sokkal régebbi,
természetes úton létrejött majmok is fellelhetők.
A majom képzetét gyakran használják az élet grimasza, véletlenszerű,
csalóka mivolta vallásos-misztikus szimbólumaként, ami tudományos szempontból
abszolút helytelen, mert helyesebb volna Maját – a reális világ káprázatát
tartani a mulandóságról szóló elképzelésnek.
A majom képzetét olykor a maga idején haladó, ám idővel reakcióssá
lett társadalmi osztály fogalmával társítják, ami marxista szempontból
helytelen, mivel a társadalmi osztályok hanyatlásának mechanizmusa más
elvi alapokon nyugszik.
Miután az evolúció legfelsőbb fokának megállapítása bonyolult, a tárgy
gyakorlatilag reprodukálhatatlan. A fentiekben megjelölt okoknál fogva
reális létezése kevéssé valószínű.
A nő
Elvtársak! A nő az ember társadalmi és mindennapi életében illetve
munkatevékenységében legelterjedtebb tárgyak egyike.
A nőiség ideális értékeinek summázata; nagysága 20 mm-től a végtelenig
terjedhet.
Szemléltetése bármely felületen álló, a lábakat imitáló két ujj segítségével
történik.
A mindennapi életben szerelemre, gyerekszülésre, házimunkára, táncra
stb. használják.
Történetileg a nő keletkezését az emberré válás időszakával hozzák
összefüggésbe, ami helytelen, mivel sokkal régebbi, természetes úton létrejött
nők is fellelhetők.
A női jelenséget gyakran használják a szerelem vallásos-misztikus szimbólumaként,
ami tudományos szempontból abszolút helytelen, mivel helyesebb volna az
alaktalan, mindenen áthatoló energiát és erőteret tartani a szerelemről
szóló elképzelésnek. A női jelenséget olykor a néptömegek amorfizmusának
fogalmával társítják, ami marxista szempontból helytelen, mivel a néptömegek
amorfizmusának mechanizmusa más elvi alapokon nyugszik.
Miután az abszolút nőiség létrehozása bonyolult, a tárgy gyakorlatilag
reprodukálhatatlan. A fentiekben megjelölt okoknál fogva reális létezése
kevéssé valószínű.
Sarló és kalapács
Elvtársak! A sarló és kalapács az ember társadalmi és mindennapi életében
illetve munkatevékenységében legelterjedtebb tárgyak egyike.
A sarló és a kalapács teljes, elválaszthatatlan egységet képez; nagysága
20 mm-től a végtelenig terjedhet.
Szemléltetése két kéz keresztezésével történik, az egyiket ökölbe szorítjuk,
a másik ujjait szétnyitjuk.
A mindennapi életben sarlóként és kalapácsként használják.
Történetileg a sarló és kalapács keletkezését ama korszakkal hozzák
összefüggésbe, amikor ráébredtek a munkásosztály és a parasztság egységének
tudatára, ami helytelen, mivel sokkal régebbi, természetes úton létrejött
sarlók és kalapácsok is fellelhetők.
A sarló és kalapács képzetét gyakran használják az örök körforgás vallásos-misztikus
szimbólumaként, ami tudományos szempontból abszolút helytelen, mert helyesebb
volna a meghaló és feltámadó istenség alakját tartani az örök körforgásról
szóló elképzelésnek.
A sarló és kalapács képzetét olykor a munkás- és parasztérdekek mechanikus
egyesítésének fogalmával társítják, ami marxista szempontból helytelen,
mivel a munkás- és parasztérdekek egyesítésének mechanizmusa más elvi alapokon
nyugszik.
Miután a teljes, elválaszthatatlan egység létrehozása bonyolult, a
tárgy gyakorlatilag reprodukálhatatlan. A fentiekben megjelölt okoknál
fogva reális létezése kevéssé valószínű.
A ZAVARKA MŰFORDÍTÓ MŰHELY FORDÍTÁSAI
Kérjük küldje el véleményét címünkre: lettre@c3.hu