Árnykép: Kim Ki-duk
A vizek démonai Vincze Teréz
A kortárs dél-koreai film fenegyereke kilencedik filmjével (Tavasz,
nyár, ősz, tél… és tavasz) végre megérkezett a hazai filmforgalmazásba.
Akik a 2001-es Titanic Fesztiválon látták a rendező két filmjét (A sziget,
A címzett ismeretlen) valószínűleg meglepődnek majd, hogy ezúttal milyen
kevés a kegyetlen erőszak, és mennyire a meditatív hangnem uralja a 2003-ban
készült darabot. Kim Ki-duk ugyanis hírhedtségét korántsem – a munkáinak
egyébként állandó jellegzetességét adó – vizuális szimbólumteremtő készségének
és parabolisztikus, példabeszéd jellegű történeteinek, hanem a filmjeiben
minduntalan felbukkanó, utánozhatatlanul fantáziadús erőszakjeleneteknek
köszönheti. Ebből a szempontból az eddig tíz filmből álló életműnek sokkal
jellemzőbb darabja A sziget, a maga válogatottan kegyetlen és gyomorforgató
jeleneteivel, mint a most mozijainkba kerülő szépséges buddhista tantörténet.
|
|
(...)
http://www.filmvilag.hu |