I. Nyitányka
kerek szemek / google
Search 1,346,966,000 web
pages
Results about 1,470 Search
took 0,11 seconds - 1-250.1
did you mean: gipsy2
34.3
Kõzetek és
ásványok
http://www.mek.iif.hu/porta/szint/egyeb/lexikon/
pallas/html/041/pc004101.html#9É
Gipsz: Táblás, prizmás megjelenésû, gyakran
"fecskefark" ikerkristályok formájábankiváló,
színtelen, átlátszó ásvány. Anyaga:
kalcium-szulfát
Gipsz
Nemcsak ásvány,
de egyúttal kõzet is. A régi görögök
és rómaiak jól ismerték. Theophrastus nevezi
gyppsosnak, Plinius pedig gypsumnak, sõt ipari alkalmazása
is ismeretes volt elõttük. Wallerius selenitesnek nevezte a
hold fényéhez hasonló fényessége miatt,
és némelyek a szépen fénylõ gipszókristályokat
még ma is selenitnek mondják. Egyéb nevei lapis specularis,
vitrum ruthenicum, glacies marioe vagyis Mária-üveg voltak.
Az utóbbi név arra vonatkozik, hogy a nép sokáig
a színtelen, átlátszó gipsz-et a tisztaság,
a szûziesség szimbólumaként tekintette és
finomra hasított leveleivel fedték be régebben a Mária-
és általában a szentképeket. Régi magyar
mineralógiákban gyantakõ a neve, a Mária-üvegnek
megfelelõt tükörkõnek is mondják. Egyhajlású
rendszerbeli igen gyakori és rendesen igen szép kristályai,
ha hasadékokban, üregekben vannak fennõve, akkor többnyire
oszloposak, az agyagban v. szemcsés gipszóben benõttek,
ellenben táblásak vagy lencse formájúak, gömbölyödött
görbült lapokkal, v. pedig egészen gömbösek.
A kristályok elég gyakran csillagformán vagy félgömb
alakban csoportosulnak és a hosszú oszlopos kristályok
némelykor egészen görbültek, mintegy hullámos
felületûek. Igen gyakoriak az ikerkristályok, melyek
közül az ép-átlós véglap szerint
összenõttek a fecskefarkra emlékeztetõ alakúak,
azért fecskefarkú ikreknek is mondják. Az oldallapjai
ezen ikreknek rendesen görbültek, onnan a furcsa alak. A gipszókristályok
kitûnõen hasadnak és sokszor egészen leveles
szövetûek. A hasadás által kapott lemezek rendesen
hajlékonyak, de ismeretesek olyanok is (pl. a Montmartre-ról),
melyek merevek. Minden forrásvízben, folyóvízben,
tengervízben van gipsz.
Kristályokon kívül
a gipsz még nagy tömegekben, tömötten, szemcsésen,
rostosan, földesen is található, és ezeknek külsejük
és egyes tulajdonságuk szerint más-más a nevük.
A hófehér, szemcsés vagy tömött, gyengén
áttetszõ gipsz az alabástrom, melybõl mindenféle
dísztárgyakat faragnak, akár a márványból.
Az átlátszó, leveles szövetû gipsz a Mária-üveg;
a szépen selyemfényû, rostos szerkezetû a rostos
gipsz. Ez utóbbit gyöngyökké is dolgozzák
fel; ha igen finom szálú, akkor gömbölyûre
köszörülve, macskaszem módjára csillog. Hazánkban
szép gipszókristályok teremnek Budán a márgában.
Igen nagy mennyiségben bányásznak gipsz-et Párizs
közelében, ahol a Montmartre-hegy nagy részben gipsz.
Ez a harmadkorú (oliocén) gipsz az, mely azt a híres
emlõsfaunát szolgáltatta, melyen Cuvier, a nagynevû
francia tudós, a paleontológiát és vele együtt
az összehasonlító-boncolástani tudományt
nagyra fejlesztette. Alig van geológiai szisztéma, amelyben
nagy tömegekben ne volna gipsz. Általában sok helyen
vízvesztés által anhidritté lesz a gipsz, az
anhidrit pedig vízfölvétel által gipszószé.
A tömött, szemcsés gipszónek igen fontos alkalmazása
az égetett gipsz készítés, melyet egyrészrõl
szobrok öntésére használnak, de meg ragasztószerül,
vakolatnak, a mennyezet készítésére. A bányából
kikerülõ gipsz-et megõrlik, azután égetik,
vagyis 2000¡C-on túl hevítik, mi mellett minden kristályvizét
(21%) elveszti és egészen anhidrittá lesz.
Az égetett gipszóbõl
formálják a gipszszobrokat, gipszmintákat.
47.4
Untitled
http://www.mafi.hu/lithosz/perm.html
É Tabajdi Anhidrit
Formáció t P 2 Tarka (vörös, szürke, zöld)
dolomit, gipsz, anhidrit, márga, aleurolit rétegek sokszoros
váltakozásával jellemezhetõ É
Tabajdi Anhidrit Formáció
tP2
A Balatonfelvidéki
Homokkõ és a Dinnyési Dolomit között, ezekkel
laterálisan összefogazódva helyezkedik el. Felszíni
elõfordulása nincs. Legnagyobb vastagsága 250 m.
Dunántúli-középhegység
Szentléleki Formáció
sP2
Arid klímájú,
síkparti homokkõ és sabkha fáciesû evaporitos
összlet. Alsó, 100-300 m vastag része fehéres-szürke,
zöld, vörös, lila foltos homokkõ és aleurolit.
Kora nem ismert, a Nagyvisnyói Formáció feküjében
települ.
É-Bükk
50.5
Jovanovics Gyorgy
http://exindex.c3.hu/dosszie/jovanovics/nadas.html
É akkor ezzel valószínûleg
nem mondok semmit. mintha azt mondanám, hogy a gipsz neve gipsz.
Mégis úgy gondolom, hogy az érzékeknek, s ebbõl
következõen É
HATSZÁZÖTVEN
SZÓ JOVÁNRÓL / NÁDAS PÉTER
85.6
Az orvos válaszol
- korábbi kérdések
http://www.pro-patiente.hu/pp/qa/168.html
É közösülés
után 1999. 09. 28.; Vírusos agyhártyagyulladás
1999. 09. 28.; Spiráltörés 1999. 09. 28.; Fogamzásgátló,
hízás 1999. 08. 21. Hét hónapja É
Spirál törés
Tisztelt Doktornõ!
Az volna a kérdésem,
hogy 5 héttel ezelõtt feltett gipsz, amit lábfejemen
keletkezett spirál törés miatt tettek fel a kerületi
sebészeten, fog-e amúgy is gyenge lábamon gondot okozni
a nehezen kivárt 6 hét után. Türelmetlenül
várom a választ, legalább úgy, mint a gipsz
levételét.
Valóban, a hosszas
gipszrögzítés következtében az izmok sorvadhatnak,
fõleg a comb feszítõizomzata. Elkerülhetõ
azonban rendszeres, sok járással és a nem rögzített
ízületek tornáztatásával.
Dr. Szendei Katalin belgyógyász,
családorvos
110.7
Mozgó buckák
a Marson
http://supernova.akg.hu/bolygo/mgs/mockep/moc9903/buckak/
A Mars
A Mars felszíne,
a Mars Global Surveyor felvételeinek tanúbizonysága
szerint, nagyban hasonlít egyes földi sivatagokéra.
A legújabb felvételeken látható kisebb fehér
színû homokdûnék valószínûleg
szulfátokból, leginkább gipszbõl állnak,
vagy legalábbis ez cementálja össze anyagukat. A Viking-szondák
nagy mennyiségû szulfátot mutattak ki a marsi talajban,
a gipsz (kalcium-szulfát) pedig világos színe miatt
került szóba. A pár kilométer hosszú dûnemezõk
világos színe a homokszemcsék nagy fényvisszaverõ
képessége miatt alakul ki. Vannak nagyobb (néhány
tíz kilométer hosszú), sötét színû
dûnemezõk is, ahol a dûnék fõleg vulkáni
törmelékbõl állhatnak. A nagyfelbontású
képekbõl látszik, hogy a szelek szétválasztják
a különbözõ homokszemcséket, és ezek
nem keveredtek össze a marsi porral. Az egyik képen éppen
az a folyamat látható, ahogy világos színû
anyagot a szél lefújja a dûnék tetejérõl.
A gipsz valóban elég puha ahhoz, hogy könnyen lehessen
erodálni. A marsi szél idõnként eléggé
erõs ahhoz, hogy a homokot viszonylag nagy távolságra
szállítsa. A szulfátok egykori folyóágyakból,
tómedrekbõl, esetleg egykori talajvizes területekrõl
vagy hõforrásokból származnak.
117.8
Jovanovics Gyorgy
http://exindex.c3.hu/dosszie/jovanovics/erdely.html
É divattól
is elhagyatva áll az elsõ szobor, melyet a földõléstõl
csak a gipsz akarata tart vissza. A Bourbon-liliom alakú hegekkel
borított fej is É
Erdélyi Miklós:
Önlehallgatás
130.9
Tolnai Ottó
http://gizi.dote.hu/~hajnal/alf9707/tolnai.html
igen a flamingóselyemben
is csak egy marék. gipsz az amibe a mester (a teremtõ) lelket
lehel. tudom É
TOLNAI OTTÓ Pilinszky
és Jován
175.10
Ferenczy Béni: Ady
Endre-maszk
http://www.berze-nagy.sulinet.hu/stilus/modern/adymaszk.htm
Ferenczy Béni: Ady
Endre-maszk Készült: 1919 Gipsz, magasság: 29,5
cm
Magyar Nemzeti Galéria,
Budapest
Ady Endre halottaságyánál
Ferenczy Béni is ott volt. Beck Ö. Fülöp, Vedres
Márk és Csorba Géza gipszöntõ közremûködésével
készítettek maszkot az elhunyt költõrõl.
Ferenczy nem öntötte, hanem saját kezûleg mintázta
a maszkot.
187.11
Esterházy Péter
http://ludens.elte.hu/~tir/ester.htm
Éhangok hallatszanak,
Gitta jött meg a legkisebb fiúval. Micu lábán
friss gipsz, kiment a bokája, le kéne feküdnie. Apja
kinéz hozzájuk, s tekintetÉ
Miattam jött, aranyom?
Szomszédolás
Esterházy Péternél.
207.12
Feltöltik a "Nemzeti
Gödrötí"
http://index.hu/politika/belfold/ngodor/
Étörténelem
nagyjait ábrázoló gipszószobrokat helyeznének
el É
Várhegyi Attila ismerteti
a tárca új terveit. Ennek értelmében a kormányzat
a fõváros beleegyezése nélkül is megépítené
a színházat a Városligetben. Az Erzsébet téren
pedig a korábban a tárca által felvetett Andrássy-szobor
helyett a magyar történelem nagyjait ábrázoló
gipszószobrokat helyeznének el.
II. Téma
a brnói témája
Ha az erdõben egy
hat láb hosszú és három láb széles
halomra találunk, melyet ásóval piramis formájúra
egyengettek, elkomolyodunk, és valami azt súgja bennünk:
itt fekszik valaki eltemetve.
Ez az építészet.13
ami itt nem látható
rejtett gyász és
titkos szerelem
1988-ban, 13 éve
a Történelmi Igazságtétel Bizottság akkor
még féllegális szervezete emlékmûpályázatot
ír ki az 1956-os levert forradalom kivégzett mártírjainak
- köztük Nagy Imre miniszterelnök - megtalált sírja
fölé. A száz beérkezett pályamûbõl
a tizenkét tagú zsûri a Jovánovics-tervet választja
ki. Három évig épül az 5300 négyzetméteres
tájmû. 1992. június 16-án, Nagy Imre és
négy társa kivégzésének évfordulóján
Magyarország elsõ szabadon választott miniszterelnöke
felavatja az emlékmûvet.14
1995-ben, a negyvenhatodik
velencei biennále magyar pavilonjában Jovánovics György
állít ki. Erre az alkalomra készült a Nagy Hasáb,
ami a pavilon jobb oldalszárnyát foglalta el.
Hans Beltingnek írja
1996-ban:
"Ez a mû eredetileg
egy ágynak indult, mert azt akartam, hogy a magyar pavilon bal oldali
szárnyában kiállított korai figuratív
mûveim a másik oldalon elhelyezett, formailag eltérõ
kései mûveimben tükrözõdjenek - az átrium
kettõs üvegfalán, az udvaron átlátva -,
egymással szemben. Tehát a bal oldali Fekvõ Ember15
párja kellett. De valami nem stimmelt, ezért az ágyat
élére állítottam, csak így volt jó.
Az ágyból ház lett. (Párizsi diákéveim
kedvencébõl, az etruszk fekvõ házaspárból
lett egy másik kedvenc mintám szerint való valami:
a magyarországi Garamszentbenedeki Úrkoporsó régóta
izgató formája.) De a párna megmaradt - csak vimperga
lett,16 egy féltimpanon, félkõsátor."17
Tehát a puritán
ravatal (Fekvõ Ember) a bal oldalon, jobbra pedig egy szarkofág
(Etruszk pár) oldalára állítva, így
koporsó (Garamszentbenedeki Úrkoporsó) tükrözõdnek.
Középen az átriumban a Giorgone-részlet. (Részlet
a Nagy Viharból). Giorgone Vihar címû képének
egy motívuma, egy rejtélyes, falból és oszlop-párból
álló romos építmény, amirõl,
ahogy Belting késõbb, a Kiscelli Múzem (Gyengébbek
kedvéért) kiállítása megnyitójában
írja, "kevesen tudják, hogy ez a részlet egy antik
síremlékre utal, egy mitikus pásztor sírjára,
és hogy - ha a költõnek hiszünk - itt énekeltek
elõször költõi páros felelgetõst."
18
a brnói írja
(tovább):
A háznak mindenkinek
tetszenie kell. Szemben a mûalkotással, melynek viszont nem
kell tetszenie senkinek. A mûalkotás a mûvész
magánügye. A ház nem az. A mûalkotást a
világra hozzák, anélkül, hogy szükséglet
mutatkozna iránta. A ház szükségletet elégít
ki. A mûalkotás senkinek sem tartozik felelõsséggel,
a ház mindenkinek. A mûalkotás ki akarja szakítani
az embereket a megszokás kényelmébõl. A háznak
a kényelmet kell szolgálnia. A mûalkotás forradalmi,
a ház konzervatív.
A mûalkotás
új utakat jelöl ki az emberiségnek, és a jövõre
utal. A ház a jelenre gondol. Az ember mindent szeret, ami kényelmét
szolgálja, és mindent gyûlöl, ami ki akarja szakítani
megszerzett és biztonságos helyzetébõl. Ezért
szereti a házat, és gyûlöli a mûvészetet.
Tehát a háznak
nem lenne köze a mûvészethez, és az építészet
nem tartozna a mûvészetek körébe? Igen, ez így
van. Csak az építészet egész kis része
tartozik a mûvészethez: a síremlék és
az emlékmû. Minden mást, aminek gyakorlati célja
van, ki kell zárni a mûvészet birodalmából.19
ami itt látható konstruktivista vagy dekonstruktivista
(nem számít) mûbõl kiépített mû
vagy mûbõl beépített mû (nem számít)
A Bagatell egy háromság
része volt a Fészek Galériában 2000-ben hasonló
címmel megrendezett bemutatón. A megidézett három
konstruktivista mûvész Kassák Lajos, Moholy-Nagy László
és Péri László voltak. A tárlókban
akkor - az idézet helyén kinyitott - könyvek szerepeltek.
Kassák-, Moholy-Nagy- és Péri-reprodukciók,
amiket Jován munkáiban dimenzióváltásba
vont. Ezek közül most a Péri-sorozat látható.
Az alapmû egy háromrészes Térkonstrukció
/ Murális-terv, amit Péri az 1923-as Nagy Berlini Képzõmûvészeti
Kiállításra készített. "ÉFeltehetõen
fakeretre erõsített festett vászonból készült.
Az eredeti (É) színeket nem tudjuk teljes hitelességgel
rekonstruálni, de a fennmaradt temperaváltozat (és
az annak nyomán készült litográfia), valamint
a betonváltozat egybehangzóan a fekete és törtvörös
színek együttesét mutatják. ÉNem elhanyagolhatóak
a méretek. Ha elképzeljük, hogy a háromrészes
kompozíció a vázlat tanúsága és
a berlini kiállítóhelyiség alaprajza szerint
egy 7x17 méteres felületen helyezkedett el - amelybõl
Péri nem egészen egy negyedet, tehát hozzávetõlegesen
3x7 métert használt fel -, a hatás imponáló
lehetett" - írja Passuth Krisztina a Szépmûvészeti
Múzeum 1999-es, Péri László konstruktivista
munkái 1920-24 címû kiállítása
katalógusában. Ezen a kiállításon nem
a berlini munka szerepelt, hanem azok a színezett-beton relief replikák,
amiket - egykori elképzelésének megfelelõen
- Péri az 1930-as években Angliában saját kezûleg
készített.
idézet - introjekció
vagy inkorporáció (nem számít)
Azt mondom - az idézet-elhatározás
(bizonyos feltételekkel) egy vallás-funkció. A vallás
most nem a szó divatos értelmében, tehát nem
hogy ateista vagyok, aztán református, majd katolikus -
a vallást nem érdek súgja, a vallás nem evolúció.
Vallás mint megkötözöttség, kötõdés
(religio). Az idézõ magát a megidézetthez köti
- az idézõ szempontjából nézve - a jelentést
magához húzza: ide.
idézetek egy odázóról
szóló versbõl:
egy sor az elsõ versszakból:
Be más lenne itt
az élet
egy sor az utolsó
versszakból:
Bár apái nékie
(20)
Az odázással
baj van, mert az odázás mulasztás, veszteség,
halál. A kötõdés nélküli
idézéssel is baj van, mert a kötõdés nélküli
idézés - zavar (szahar).
Az idézés
személyes véglete az inkorporáció, a testbevétel,
bekebelezés - mondjuk, mint egy vacsora.
(közjáték)
a hatodik és a hetedik
(utolsó) harsona között
A mai formájában
ismert Biblia - tehát a könyv - Újszövetsége
utolsó könyvében, a Jelenésekben a hatodik harsonaszó
után, a hetedik elõtt, egy két részbõl
álló közjátékot ismerünk. Egyikben
János megeszi a könyvet, a másikban felméri a
templomot.
Angyal a könyvvel (Jel.10.)
Ekkor láttam, hogy
egy másik hatalmas angyal
száll le az égbõl.
Felhõ övezte és szivárvány
ívelt a feje fölött,
arca ragyogott, mint a nap,
lába meg izzott,
mint a tûzoszlop.
Kezében kibontott
kis könyvtekercset tartott.
Jobb lábával
a tengerben állt, a ballal a földön.
Hangosan kiáltozott,
ahogyan az oroszlán ordít.21
(É)
Ezt most csak azért olvasom fel, mert lassan már elszokunk attól is, hogy hatalmas az angyal, és ordít, ahogy az oroszlán.
János lenyeli a könyvet
Azután az égi
hang újra szólt hozzám:
"Menj, vedd el a nyitott
könyvet az angyal kezébõl,
aki a tengerben és
a földön áll." Odamentem
az angyalhoz, hogy adja
át nekem a
könyvecskét.
Így szólt hozzám: "Nesze, nyeld
le! Keserû lesz tõle
a gyomrod, de a szád
olyan édes, mint
a méz."22 Elmenék azért az
angyalhoz, mondván
néki: Add nekem a
könyvecskét.
És monda nékem: Vedd el és edd
meg; és megkeseríti
a te gyomrodat, de a te
szádban édes
lesz, mint a méz.23
Elvettem az angyal kezébõl
a könyvecskét
és lenyeltem. A szám
édes lett tõle, mint a méz.
De amikor lenyeltem, a gyomrom
keserû lett.24
Elvevém azért
a könyvecskét az angyal kezébõl,
és megevém
azt; és az én számban olyan édes
vala mint a méz;
és mikor megetted azt,
megkeseredék az én
gyomrom.25
A templom felmérése (Jel.11.)
III. Baga
kiállítás
és megnyitás vagy megnyitás és kiállítás
(nem számít)
állítás
és nyitás vagy nyitás és állítás
(nem számít)
Van az ütõs
álom - amikor üt, vág, rúg a tudás.
Három nappal ezelõtt azt álmodtam, hogy én
nyitom meg ezt a kiállítást. Hatalmas épületben
nagy tömeg jöttünk le egyszerre - lenn zsúfolódtunk,
fent az épület kihalt - mikor elõször ütött
(az a bizonyos álombeli tudás): fenn felejtettem a papírjaimat,
a szöveget - amit (rúgott belém az a bizonyos álombeli
tudás) meg sem írtam rendesen, folyamatosan nem olvasható.
Kinél van a kulcs - kérdeztem kétségbeesve
-, a csomagok kulcsa? Mert mintha úton lennénk és
mindenkinek a zsákja itt van valahol az épületben, lakatra
zárva. Egy öreg hölgy, még soha nem láttam,
adta oda végül, kicsit kelletlenül a furcsa formájú
kulcsot. Nem volt tolla - ilyennel Berlinben találkoztam. Eltévedek
ebben a hatalmas, ismeretlen házban üt megint (az a bizonyos
álombeli tudás). Végül segítenek, a csomag
is megvan, nyílik a lakat (mi ez a könnyûség?),
visszaérek, de (az a bizonyos álombeli tudás) a szemüvegem
elfelejtettem lehozni. És mik ezek az ismeretlen dolgok a falakon?
És hol van az Építés Szelleme Katedrális?
Arról volt szó, az lesz középen - nem?
Ha az álommunka (a sûrítõ, az eltoló, az átfordító) ilyen pontosan listázza a létezõ legrosszabbakat az - gondoltam felébredve - már csak jót jelent. Ha pedig valaki leghatalmasabb vágyait és félelmeit ilyen óvatosan és pontosan fogalmazza, kötõdéseiben pedig ennyire állhatatos, mint Jován, abból csak ilyen álommunkák születnek.
A bagatella egyébként: csomagocska. Olasz, mint Giorgione, a baga - batyu, csomag - kicsinyítõvel képzett alakja. Aztán majd fess egy rövid képet, tervezz egy rövid házat.
Ettõl féltem.
Tudom-e mondani mi van itt. (nem számít)
Ez a kiállítás
É szépen nyugodtan É (úgyis) .. megnyílik.
Köszönöm.
Jegyzetek:
1 A Google internetes keresõprogramba
2001. 05. 26.-án gipsz szóra érkezett válaszok.
Ebben az idõben a program 1.346.966.000 web oldalt kezelt. A keresésre
1.470 oldal érkezett 0.11 másodperc alatt. Az elsõ
részben 1-250-ig válogattunk a találatok között.
2 a keresõprogram
bázisnyelve angol
3 Magyar Elektronikus Könyvtár
/ Lexikonok / A Pallas nagy lexikona
4 Magyar Állami Földtani
Intézet / Magyarország Litosztratigráfiai Alapegységei
/ Perm kor
5 exindex-A C3 online képzõmûvészeti
folyóirata / Adattár / Dosszié / Jovánovics
György / Dosszié / Nádas Péter: Hatszázötven
szó Jovánról
6 Pro Patiente Health &
Medicine / Egészség - Életmód / Az orvos válaszol
7 Supernova - Alternatív
Közgazdasági Gimnázium / Friss Hírek / Teljes
magyar nyelvû hírek
8 Uo. (l. 5. jegyzet) /
Erdély Miklós: Önlehallgatás
9 Debreceni Egyetem Orvostudományi
Kar / Egyéb web-oldalak / GIZI / Users / Hajnal Judit dr. / Hungarian
Literature / Tolnai Ottó
10 Berze Nagy János
Gimnázium és Szakiskola / Barangolás a stílusok
világában / Mûvészek / Ferenczy Béni
/ Ady Endre
11 Ludens / Eötvös
Lóránt Tudományegyetem / Meteorológus hallgatók
lapjai / Szépszó Gabriella / Novellák / Interjú
Esterházy Péterrel
12 Index / 2000 augusztus
11. / politika / belföld / Feltöltik a "Nemzeti Gödröt"
/1999. április 30.
13 Adolf Loos Építészet,
Ford. Kerékgyártó Béla, In. A mérhetõ
és a mérhetetlen, Typotex 2000.
14 In. Jovánovics,
Corvina, 1994.
15 Az 1969-es második
Iparterv kiállításon mutatta be Fekvõ figura
néven, gipsz, fa, lakkvászon, fém összeállítás.
16 meredekszárú
díszoromzat, áthidaló csúcsív az érett
gót építészet kapu- és ablaknyílásai
felett
17 Jovánovics György
levele Hans Beltingnek / 1996. május 15. In. Ut manifestius atque
apertius dicam / Egy kiállítás, Fõvárosi
Képtár/Kiscelli Múzeum, 1996
18 Uo. Hans Belting: Megnyitóbeszéd
19 Uo. (l. 13. jegyzet)
20 Petõfi Sándor:
Pató Pál úr
21 Szent János Apostol
Jelenéseinek Könyve / Szent István Társulat,
Budapest, 1982
22 Uo.
23 János Apostolnak
Mennyei Jelenésekrõl Való Könyve / Károli
G.
24 Uo. (l. 21. jegyzet)
25 Uo. (l. 23. jegyzet)
Kérjük küldje el véleményét címünkre: beszelo@c3.hu