OFFLINE VERZIÓ             ONLINE VERZIÓ

Valentina Valentini

Valentina Valentini a 20. századi elõadómûvészetek problematikájával foglalkozik, a Calabriai Egyetem mûvészeti fakultásán ad elõ. Jelentõsek a színház, a képzõmûvészet és az új technológiák kapcsolatát elemzõ vizsgálódásai. Európában a multimédia események és az elõadómûvészetek területén az egyik legelismertebb szaktekintélynek számít. Számos elméleti és történeti jellegû tanulmányt publikált a 20. századi színházról (Il dibattito sul teatro nel USA: Schechner e TDR, 1974 és La teoria della performance, 1985); Dopo il teatro moderno (1989) c. mûvében pedig újradefiniálta a dramaturgia fogalmát. Nagyszabású, kétkötetes tanulmányt írt a színház és az új médiumok egymásrahatásáról (Teatro in immagine: Eventi performativi e nuovi media I, és Audiovisivi per il teatro II, 1987). Egy hosszabb tanulmánya – kiadatlan anyagokkal összeszerkesztve – a Gabriele D’Annunzio-tragédiák elsõ bemutatóinak rekonstrukcióját megkísérlõ kétkötetes mûvé (Il poema visibile) és D’Annunzio színházi esztétikájává bõvült (La tragedia moderna e mediterranea és Un fanciullo delicato e forte: D’Annunzio e il cinema). Mindemellett egy Rubbettino által kiadott, a kortárs elõadómûvészetekkel és drámával (pl.: Franco Scaldati, Squat Színház, Teatro della Fortezza, Peter Sellers stb.) foglalkozó sorozat fõszerkesztõje, valamint a Bulzoni kiadónál megjelent Heiner Muller-színház monográfia szerkesztõje. 1986 óta a Rassegna Internazonale di Taormina Arte Video d’Autore mûvészeti igazgatója, amely számára évente szerkeszt egy-egy kiadványt a film, a videó, a televízió és a médiamûvészetek egymásrahatásával kapcsolatban. Tanulmányait számos hazai és nemzetközi újság publikálja, többek között a Biblioteca Teatrale, Ariel, The Drama Review, Theaterschrift, FilmCritica, Bianco e Nero, Drammaturgia, Performance Arts Journal és a Performance Research.
Rómában él és dolgozik.




Vissza "A felfedezés elõtti pillanat"-hoz