Kathy Rae Huffmann

Szabadúszó kurátor, író és „networker". Az 1980-as évek óta foglalkozik médiamûvészettel. Mint a kaliforniai Long Beach Museum of Art vezetõ kurátora, megalapította az LBMA Video mûvészeti multimédia mûhelyt és broadcast minõségû utómunkálati videóstúdiót. Az ICA Boston és a WGBH New Television Workshop közötti, 1984-tõl 1991-ig tartó együttmûködés, a Contemporary Art Television (CAT) Fund kurátora és producere volt, amelynek közegében mûvészek használhatták a televíziót az önkifejezés eszközéül.

1991-1998 júliusáig Ausztriában élt, ahol is a kelet-közép-európai médiamûvészetet kutatta és próbálta szélesebb körben megismertetni. Az SCCA (Soros Alapítvány Kortárs Mûvészeti Központok) regionális hálózat tanácsadója volt, valamint különbözõ programokat hozott létre a linzi Ars Electronica Center és az innsbrucki TRANSIT számára. A HILUS intermediale Projectforschung tagja (kurátorok, technikusok és mûvészek szövetsége Bécsben). A HILUS az új technológiákhoz kapcsolódó mûvészeti produkciós és kutatói platform.

Kathy Rae Huffman kiállítás-designból szerezte M.F.A. fokozatát a California State University Long Beach design tanszékén 1979-ben, késõbb muzeológiából és múzeum-managementbõl is diplomázott.

Számos oktatási intézményben tartott elõadásokat a média- és a hálózati mûvészet kérdéseirõl a következõ országokban: Argentína, Ausztria, Belgium, Bosznia-Hercegovina, Brazília, Kanada, Chile, Horvátország, Finnország, Franciaország, Németország, Magyarország, Olaszország, Japán, Luxembourg, Macedónia, Hollandia, Norvégia, Lengyelország, Románia, Oroszország, Szerbia, Szlovénia, Spanyolország, Svédország, Egyesült Királyság.

Az Egyesült Államokban az 1980-as évektõl kezdõdõen többek között a következõ intézményekben tartott elõadásokat: School of the Art Institute Chicago, Massachusetts College of Art, The San Francisco Art Institute, San Francisco State University, California Institute of the Arts, University of California San Diego és Rutgers University, New Jersey.

 

Projektek

 

1993-95   SCCA Hálózat
1995-96   HILUS intermediale Projektforschung, Bécs
1995-96   Siberian Deal
1996-97   Pop~TARTS
1996-98   FACE SETTINGS

 

Válogatott művei

 

1991   Van Gogh TV – amerikai körút (Boston, San Francisco, Los Angeles, Seattle, Philadelphia, Omaha, New York City)
1992   Piazza Virtuale – Piazzettas (Mike Hentz közremûködésével); a Van Gogh TV a documenta 9 résztvevõje, Kassel, Németország
1994   New Media Logia (szimpozion és kiállítás), Központi Mûvészház, Moszkva 
1995   Checkpoint 95, Moszkva, New York City, Linz, Ars Electronica ‘95 
  Wired World, producerek: Stadtwerkstatt Linz; Orosz Állami Televízió, 
 Moszkva; Paper Tiger Television, New York
  Fractal Flesh (a STELARC számára), Telepolis: The Digital and Networked City
  Le trou de la Vierge (with P. Sollers, 60 min.)
1996   Telepolis Newsroom, European Media Art Festival (EMAF), Osnabrück,  Németország
1997   Virtual World Orchestra, Old Fruit Market, Glasgow, Skócia

 

Válogatott publikációk

 

1997   The Disturbed Zones of Internet Art, in: Zones of Disturbance c. kiállításkatalógus, Ed. Dr. Silvia Eiblmayr (Steirischer Herbst, Austria)
Sex, History and (sub) Culture: a reconsideration (Marina Grzinic és Aina Smid munkáiról), in: Art*Int*Act folyóirat és CD-ROM, szerk.: Astrid Sommer (ZKM, Karlsruhe, Germany)
Anti With-E at Backspace, in: Springer Hefte fuer Gegenwartskunst (Wien)
1996   dar~LINKs online katalógus 10 női website-hoz, melyeket havonta az Ars Electronica Server számára választottak ki (http://www.aec.at/) (Linz, Ausztria)
Video Networks and Architecture: Some Physical Realities of Electronic Space, in: Electronic Culture, szerk.: Timothy Druckrey (Aperture, New York)
Breathing Fresh Norwegian Air into Cyberspace, in: HyperPhoto (Oslo, Norway)
1995   Cyber Intimacy: From Net Nookie to Coffee Talk; az Interfiction 3 Festival of Media Art számára összeállított előadás írott verziója (Kassel, Németország)
The Cold War - (TV) Lessons from the Past for the Future (a Checkpoint 95 számára),
in: Wired World fesztivál katalógus, Ars Electronica (Springer Verlag, Ausztria)
Multimedia Metaphors - New works by George Legrady, in: SCREEN Multimedia (MACup Verlag, Hamburg)
Art Between High and Low Technology, WRO 95 (International Sound Basis Visual Art Festival, Wroclaw, Poland), in: SCREEN Multimedia (MACup Verlag, Hamburg)
Time to Interface - Multimedia and Non-linear Media Art, a ZEIT szimpozionról, szerk.: Dr. Heidemarie Seblatnig, Gesellschaft SYNEMA (Wien)
At Home in the Room of Alenka Pirman; tanulmány a kiállítás katalógusa számára, System VII - Eva Wohlgemuth (Neue Galerie, Graz, Ausztria)
1994   Realtime, ORF II (Astria), in: EIKON (Wien)
Intelligent Ambiente: Video, in: Intelligent Ambiente, Ars Electronica, fesztivál-katalógus (Springer Verlag, Ausztria)
That Which Is (tanulmány Bill Viola installációiról), in: Bill Viola kiállítási katalógus (Rio de Janeiro, Brazília)
Kunst aus dem Computer, (az ITERATIONS kiállításról - International Center of Photography, NYC), a Screen Multimedia számára (MACup Verlag, Hamburg)
1993   Interactive TV: The Innovations of Artists, in: Screen Multimedia (MACup Verlag, Hamburg)
For Tony, in: Dummies, Dolls and Poison Candy...Cigarettes, Flowers and Videotape (Tony Oursler kiállításáról készült publikáció, Bluecoat Gallery and Ikon Gallery, Liverpool, England
Interactive Interferences: Artists interactive television and the challenge of new multimedia television, in: ON THE AIR: Kunst im oeffenlichen datenraum, szerk.: Heidi Grundmann (Transit, Innsbruck, Ausztria)
Video and TV: An historical overview, in: VIDEO MEDIA: A Survey, Ed. Minna Tarka (Taide, Helsinki, Finnország)
Media Madness in Tokyo, in: Montage (Medienwerkstadt, Wien)
1992   A Political Interference: Art on Television, in: SCAN fesztivál-katalógus (Scan Gallery, Tokyo)
Installation: Art, Media, Social Statement, in: Montage (Medienwerkstadt, Vienna)
1991   Video: Violence, in: OUT OF CONTROL fesztivál-katalógus, szerk.: Gottfried Hattinger (Ars Electronica, Linz, Austria)
Video Art: What's TV Got To Do With It?, in: Illuminating Video: An Essential Guide to Video Art, szerk.: Doug Hall and Sally Jo Fifer (Aperture/BAVC)
1990   Women, Myth and Sexuality, in: European Media Art Festival katalógus (EMAF, Osnabruck, Németország)
1987   Video on Television: The CAT Fund (producer), in: Ars Electronica catalogue (Linz, Ausztria)
The Arts for Television, társszerk.: Dorine Mignot és Julie Lazar, kiállítási katalógus (MOCA, Stedelijk Museum)
Doug Hall: The Spectacle of Image, in: Videoworks, Doug Hall (The ICA Boston, USA)
1985   Muntadas: Exposicion, in: Muntadas: Selection de Trabajos en video 1974-1984 (Fernando Viande Gallery, Madrid)
1984   1984 More than a Decade, in: Video: A Retrospective, szerk.: Kira Perov (Long Beach Museum of Art, California, USA)
1983   Video Art: A Personal Medium, in: The Second Link: Viewpoints on Video in the Eighties, szerk.: Lorne Falk (The Banff Centre, Canada)
1979   Southern California Video Resources Directory (szerkesztő): annotált művész-, intézmény-, kiállítás-weboldal és videópublikáció gyűjtemény Kiadó: Some Serious Business, Inc., Los Angeles, 1979. Támogató: National Endowment for the Arts Media Program.



Vissza "A felfedezés elõtti pillanat"-hoz