Georg Legrady a San Franciscoi Állami Egyetem docense, ahol információs mûvészetek - koncepuális dizájn (Information Arts/Conceptual Design) címû programja a kultúraelmélet és a technológia integrációjával foglalkozik a konceptuális mûvészet és kortárs mûvészeti gyakorlat kontextusában.
Kiállításai, installációi és publikációi, melyek a fotográfia, konceptuális mûvészet és a kompjúter-technológiák médiumaihoz és tárgyköréhez kötõdnek, arra mutatnak rá/koncentrálnak, hogyan változott meg a technológia révén reprezentáció és hiedelmek viszonya.

A Képzõmûvészeti Fõiskolán három témával foglalkozott:

1. A szépmûvészetek és a technokultúra

Elméleti szeminárium, mely alapot nyújt a technológia, posztmodernizmus, tömegkultúra és a (szép)mûvészetek kapcsolatrendszerének megértéséhez egy sor olyan tanulmány elolvasása és megvitatása által, mely a Blade Runner címû sci-fi filmet elemzi (Magyarországon Szárnyas fejvadász címmel vetítették). Az érintett témák ezen belül: szemiotika, posztmodern tér és idõ, pszichoanalízis, nyelv, skizofrénia, politikai analízis, fényképezés és emlékezet, szimuláció, technokultúra.

2. Konceptuális és kortárs mûvészet/mûvészek: 1960-1994.

Diavetítéses elõadás heti rendszerességgel, mely konceptuális illetve techno-kultúrális szférákat érintõamerikai (USA, Kanada) és nyugat-európai mûvészek munkáival ismertet meg.

3. Interaktív médiumok

Gyakorlati felkészítés az interaktív médiából (Macromedia Director) azzal a céllal, hogy a kurzus végére egy interaktív munka is elkészüljön. A kurzus magában foglal tervtervezést* (project design) a Director/Photoshop/Sound Edit szoftverek mûvészi cél érdekében történõ tanulását.

* (a fordító leleménye)

Georg Legrady: Mûvészetelméleti és kritikai szeminárium

1. Blade Runner (Szárnyas fejvadász) - Elméleti analízis

Posztmodernista perspektívák
Harvey, David: Time and space in the postmodern cinema. The condition of Postmodernity
Bruno, Giulianna: Ramble City: Postmodernism and Blade Runner. Alien Zone, Verso
Jameson, Fredric: Postmodernism and Consumer Society. The Anti-Aesthetic, (ed.Hal Foster)

Pszichoanalitikai interpretáció
Silverman, Kaja: Back to the Future. Camera Obscura, 27.
Szemiotika és fotográfia
Marder, Elissa: Blade Runner's Moving Still. Camera Obscura 27.

2. Modernizmus-posztmodern: a mûvészettörténet szemszögébõl. A múzeum mint kultúrális ipar

Singerman, Howard: In the Text. Forest of Signs, MOCA, 1989, Catalogue
Haacke, Hans: Museums, Managers of Consciousness. Art in America, 1989 February

3. Szimuláció és technoszféra
Virilio, Paul:The Work of Art in the Electronic Age. Block 14, London, 1988
Baudrillard: Simulacra and Simulations