Georg Legrady a San Franciscoi Állami Egyetem docense, ahol információs mûvészetek - koncepuális dizájn (Information Arts/Conceptual Design) címû programja a kultúraelmélet és a technológia integrációjával foglalkozik a konceptuális mûvészet és kortárs mûvészeti gyakorlat kontextusában. 1. A szépmûvészetek és a technokultúra Elméleti szeminárium, mely alapot nyújt a technológia, posztmodernizmus, tömegkultúra és a (szép)mûvészetek kapcsolatrendszerének megértéséhez egy sor olyan tanulmány elolvasása és megvitatása által, mely a Blade Runner címû sci-fi filmet elemzi (Magyarországon Szárnyas fejvadász címmel vetítették). Az érintett témák ezen belül: szemiotika, posztmodern tér és idõ, pszichoanalízis, nyelv, skizofrénia, politikai analízis, fényképezés és emlékezet, szimuláció, technokultúra. 2. Konceptuális és kortárs mûvészet/mûvészek: 1960-1994.Diavetítéses elõadás heti rendszerességgel, mely konceptuális illetve techno-kultúrális szférákat érintõamerikai (USA, Kanada) és nyugat-európai mûvészek munkáival ismertet meg. 3. Interaktív médiumokGyakorlati felkészítés az interaktív médiából (Macromedia Director) azzal a céllal, hogy a kurzus végére egy interaktív munka is elkészüljön. A kurzus magában foglal tervtervezést* (project design) a Director/Photoshop/Sound Edit szoftverek mûvészi cél érdekében történõ tanulását. * (a fordító leleménye)Georg Legrady: Mûvészetelméleti és kritikai szeminárium 1. Blade Runner (Szárnyas fejvadász) - Elméleti analízis Posztmodernista perspektívák Harvey, David: Time and space in the postmodern cinema. The condition of Postmodernity Bruno, Giulianna: Ramble City: Postmodernism and Blade Runner. Alien Zone, Verso Jameson, Fredric: Postmodernism and Consumer Society. The Anti-Aesthetic, (ed.Hal Foster) Pszichoanalitikai interpretáció Silverman, Kaja: Back to the Future. Camera Obscura, 27. Szemiotika és fotográfia Marder, Elissa: Blade Runner's Moving Still. Camera Obscura 27. 2. Modernizmus-posztmodern: a mûvészettörténet szemszögébõl. A múzeum mint kultúrális ipar Singerman, Howard: In the Text. Forest of Signs, MOCA, 1989, Catalogue Haacke, Hans: Museums, Managers of Consciousness. Art in America, 1989 February 3. Szimuláció és technoszféra Virilio, Paul:The Work of Art in the Electronic Age. Block 14, London, 1988 Baudrillard: Simulacra and Simulations |