1014, Budapest, Országház u. 9.
 
PIPS:lab - luma2solator

 

Korábbi kiállítások

Daniel Sandin - Dave Pape:

EVL: Alive on the Grid [CAVE]

2001. szeptember 1 - 6.

A virtuális valósággal az a probléma, hogy nehéz vele találkozni: speciális gépeket, szoftvereket, projektorokat, testre erősített kiegészítőket igényel, ahogy az a Nagy Könyvekben, pl. a Neuromancerben meg van írva. A CAVE, melyet a chicagói egyetem Elektronikus Vizualizációs Laboratóriumában (EVL) fejlesztettek ki, pontosan ilyen találkozóhely, mely a jelenleg elérhető legfejlettebb speciális berendezések együttműködése révén produkál magas szinten átélhető élményt. Ennek megfelelően árfekvése sem alacsony. Ipari hatalmasságok zárt, belső használatú rendszerei mellett a világon mindössze két helyen áll a nagyközönség rendelkezésére ilyen tér: a linzi Ars Electronica Jövőmúzeumában és a tokiói ICC-ben. A CAVE önmagában csak helyszín, amely a VR kellő szintű érzéki megjelenítését lehetővé teszi. Szükség van művészekre, akik a CAVE paraméterein alapuló virtuális valóságot megtervezik. Ennek következtében a VR nem homogén, hanem mindig más és más, aszerint, ahogy az egyes szerzők azt elképzelik.

Dan Sandin és Dave Pape chicagói médiaművészek, a CAVE társ-fejlesztői a virtuális valóságot sajátos mátrixként, rácsként képzelik el. A 2001-es Ars Electronica alkalmából nemzetközi összefogás révén hét, egyébként nem látogatható helyszínen kerül bemutatásra az EVL: Alive on the Grid című mű.

A kiállítás maradandó virtuális-valóság élményt nyújt. A maradandó szó ebben az esetben nem puszta reklám, hanem azt jelenti, hogy a felépített virtuális környezet azután is működik, hogy a néző elhagyta a kiállítóteret. Az egyes világok egyszerre léteznek a Föld több pontján felállított CAVE- ekben illetve CAVE-szerű rendszerekben. A különböző helyszíneken a látogatók közös térbe léphetnek, egymással kapcsolatot teremthetnek, beszélgethetnek, miközben kiegészítik és megváltoztatják a virtuális világokat.

A budapesti C3 -ban térhatású sztereóprojekció és VR szemüveg segítségével hatolhatunk a műbe,
2001. szeptember 1 - 6. 10.00-19.00 között,
telefonon (488-7070)
vagy e-mailen (grid@c3.hu) történő előjegyzés alapján.
C3 Galéria, Budapest,
1014 Országház utca 9.

Az alabbi cimen található a szombattól, szeptember 1-től látható világok leirása:
http://dolinsky.fa.indiana.edu/ars/2001/apps/

Tanácsok a látogatóknak:

Az installáció kezdőképe egy tükörfalú öltöző, ahol a látogató a polcokon elhelyezett avatarok közül választhat magának testet. Innen a Confluxusba jut, itt választja ki, hogy melyik világbalép be. Az Excavation nevű világ a jelenleg a C3-ban vendégeként itt tartózkodó Joseph Tremonti műve, a Looking for Water pedig Dan Sandiné.

Projekt-honlapok:

EVL projekt-honlap (Electronic Visualization Laboratory, Chicago)
AEC projekt-honlap (Ars Electronica Center, Linz)

Helyszínek:

Ars Electronica Center, Linz
C3 Kulturális és Kommunikációs Központ, Budapest
Electronic Visualization Laboratory, University of Illinois, Chicago
Advanced Visualization Laboratory, Indiana University, H.R. Hope School of Fine Arts, University Information Technology Services, Bloomington
Interactive Institute - Tools for Creativity Studio, Uema, Svédország
Center for Computational Research and the Department of Media Study, State University of New York, Buffalo
V2 Lab, Rotterdam