A tömegkommunikáció című fejezet igazi szociológikum. Az első
két fejezet megpróbálja bemutatni a tömegkommunikáció
működését, s beágyazni a témát e kontextusba. A 3. fejezet a sajtó
"adói" oldalát mutatja be: milyen képet rajzol a
tömegkommunikáció a cigányságról. A 4. fejezet pedig a
hírfogyasztók felől szemléli a folyamatokat, vagyis azt, hogy az
emberekben milyen kép alakul ki a romákról. Szó esik az 5. és a 6.
fejezetben az információhiány okozta társadalmi zavarokról, és a
rémhírek kialakulásáról.
A fejezet zárlataként néhány újságcikket olvashatunk el. A szerző
szándéka nem az volt, hogy valamiféle áttekintést adjon a magyar
sajtó cigány vonatkozású cikkeinek történetéből. Inkább arra
kívánja sarkallni a kedves olvasót, hogy maga is keressen cikkeket a
megjelenő lapokból. Próbáljon meg a sorok között olvasni, és
keressen összefüggéseket a cikkekben közölt információk között!